Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 3 grudnia 2019

Ta strona poradnika do gry TES V: Skyrim zawiera szczegółowy opis przejścia podróży do Ściany Alduina w ramach rozgrywania głównego questu o takiej samej nazwie. W trakcie przeprawy bohatera mogą zaatakować m.in. smok oraz wiedźmokruk. Celem podróży jest Iglica Karth i nasza solucja objaśnia również jak rozwiązać wszystkie zagadki w tej lokacji.

Nowy cel główny: Znajdź wejście do Niebiańskiej Przystani

Wyjdź z gospody Pod Śpiącym Gigantem i otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że Iglica Karth znajduje się w zachodniej części Skyrim (powyższy screen) - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Wyjdź z gospody Pod Śpiącym Gigantem i otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że Iglica Karth znajduje się w zachodniej części Skyrim (powyższy screen). Najprostszy sposób na dotarcie w to miejsce zakłada rozpoczęcie wyprawy w zlokalizowanym na zachód od Iglicy mieście Markart. Jeżeli odwiedzałeś wcześniej tę lokację, to wystarczy skorzystać teraz z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku będziesz musiał zaplanować wyprawę i w takiej sytuacji dobrym pomysłem jest opłacenie powozu (np. tego w stajni w Białej Grani) celem łatwego dotarcia do Markart. Stamtąd należy już tylko udać się niemal w prostej linii na wschód.

Jeżeli nie chcesz korzystać z powozu ani szybkiej podróży, to najlepszym rozwiązaniem jest opuszczenie Rzecznej Puszczy i wybranie się na zachód - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jeżeli nie chcesz korzystać z powozu ani szybkiej podróży, to najlepszym rozwiązaniem jest opuszczenie Rzecznej Puszczy i wybranie się na zachód. Warto tu dodać, że niekoniecznie musisz przemieszczać się w stronę sugerowanej przez Delphine miejscowości Falkret, bo o wiele lepiej jest pozostawać przez cały czas w pobliżu dużego zbiornika wodnego. Niezależnie od wybranej metody podróży do Iglicy Karth najlepiej będzie zbliżyć się od południowej strony, przechodząc po znajdującym się w tym miejscu długim moście (powyższy screen).

Jeszcze przed rozpoczęciem wyprawy radzę w maksymalnym stopniu uodpornić głównego bohatera na żywioł ognia, albowiem istnieje duże prawdopodobieństwo, że po zbliżeniu się do Iglicy Karth w okolicy pojawi się krwawy smok (powyższy screen) - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jeszcze przed rozpoczęciem wyprawy radzę w maksymalnym stopniu uodpornić głównego bohatera na żywioł ognia, albowiem istnieje duże prawdopodobieństwo, że po zbliżeniu się do Iglicy Karth w okolicy pojawi się krwawy smok (powyższy screen). Bestia ta jest o wiele bardziej wytrzymała od "tradycyjnych" smoków i może jednocześnie zadawać większe obrażenia, dlatego też należy podejmować rozsądne kroki żeby ją pokonać. Ja radzę w pierwszej kolejności upewnić się, że są przy Tobie Delphine i Esbern, dzięki czemu nie będziesz musiał walczyć ze smokiem w pojedynkę. Jeżeli zdecydowałeś się spotkać ze wspomnianymi wyżej postaciami na miejscu, to postaraj się je w miarę szybko odnaleźć (Esbern będzie zapewne atakował smoka zaklęciami, co powinno ułatwić jego zlokalizowanie).

Jak już powiedziałem, krwawy smok jest w stanie zadawać potężne obrażenia od ognia i dodatkowym utrudnieniem jest to, że nie ma się gdzie zbytnio chować przed jego atakami - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jak już powiedziałem, krwawy smok jest w stanie zadawać potężne obrażenia od ognia i dodatkowym utrudnieniem jest to, że nie ma się gdzie zbytnio chować przed jego atakami. Radzę w rezultacie dążyć w głównej mierze do odwracania jego uwagi i dopiero gdy zainteresuje się Twoimi sojusznikami przystępować do zadawania mu obrażeń (jeżeli mają to być obrażenia w walce wręcz, to musisz oczywiście wyczekiwać aż wyląduje). W ostateczności możesz jednak próbować chować się pod mostem lub w chatkach w pobliskim obozie, przy czym w tym drugim przypadku możesz niepotrzebnie zaalarmować obecnych tam przeciwników (walki z nimi opisane zostały poniżej). Prowadź walki do momentu zlikwidowania smoka oraz wchłonięcia jego duszy (powyższy screen) i nie zapomnij oczywiście zbadać jego zwłok.

Smok to nie jedyne zagrożenie z jakim musisz sobie poradzić - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Smok to nie jedyne zagrożenie z jakim musisz sobie poradzić. Przy wejściu do Iglicy Karth oraz w zlokalizowanym na północny-wschód od niej Obozie - Iglica Karth przebywają mianowicie renegaci. W tym przypadku najtrudniejszym do wyeliminowania przeciwnikiem będzie wiedźmokruk (powyższy screen). Szybkie pozbycie się wiedźmy jest kluczową sprawą, albowiem jest ona nie tylko w stanie rzucać potężne zaklęcia ofensywne, ale również przyzywać na pomoc potężne magiczne kreatury.

Dopiero po rozprawieniu się z wiedźmokrukiem zajmij się renegatami i renegatami-zbieraczami. Po zakończonej bitwie polecam zbadać cały obóz, odnajdując między innymi kufer z cennymi skarbami. Rozejrzyj się też za ciałem giganta leżącym na ołtarzu oraz za ukrytą w jednym z szałasów księgą Taniec w ogniu, tom 2, gwarantującą wzrost umiejętności Blokowanie.

Docelowo musisz dotrzeć do Iglicy Karth, odnajdując dość duże wejście do jaskini (powyższy screen) - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Docelowo musisz dotrzeć do Iglicy Karth, odnajdując dość duże wejście do jaskini (powyższy screen). Korzystając z okazji warto wspomnieć w tym miejscu o pewnej sztuczce. Jeżeli mianowicie nie chcesz walczyć ze smokiem ani z renegatami, to możesz spróbować przekraść się do wspomnianego wejścia. W celu zagwarantowania sobie powodzenia tego planu musiałbyś jednak podróżować w pojedynkę i grać postacią z przedmiotami oraz umiejętnościami podnoszącym w znacznym stopniu szanse pozostawania w ukryciu. Jeszcze innym rozwiązaniem jest odkrycie Iglicy przed przystąpieniem do opisywanego questu, tak by później użyć tylko opcji szybkiej podróży. Ostateczny wybór należy oczywiście od Ciebie.

Zachowaj ostrożność, bo niemal od razu po znalezieniu się wewnątrz jaskini zaatakuje Was nowa grupa renegatów (powyższy screen) - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zachowaj ostrożność, bo niemal od razu po znalezieniu się wewnątrz jaskini zaatakuje Was nowa grupa renegatów (powyższy screen). W trakcie tej bitwy w szczególności uważaj na renegata Serce Róży, albowiem osobnik ten dysponuje mocno rozwiniętymi magicznymi zdolnościami. Z oczywistych względów oznacza to, że powinien on jak najszybciej zginąć. Po wygranej bitwie dokładnie rozejrzyj się po okolicy, a następnie skieruj się na zachód, docierając wkrótce do ruin Kilkret.

Skorzystaj tu z prawych schodów - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Skorzystaj tu z prawych schodów. Ustaw się w pobliżu interaktywnych filarów i zaczekaj aż pojawi się tu Esbern, dokładnie wysłuchując jego opisu znaków widocznych na filarach. Zdaniem Esberna znak widoczny na prawym filarze (strzała wskazująca ku podstawie) symbolizuje Smocze Dziecię. Oznacza to, że w celu zaliczenia tej zagadki musisz doprowadzić do obrócenia lewego i środkowego filaru, tak by pokazywały ten sam znak. Rozwiązanie zagadki zaprezentowane zostało na powyższym screenie. Właściwe ustawienie filarów nagrodzone zostanie opuszczeniem się mostu zwodzonego.

Możesz kontynuować przemarsz, docierając po kilku chwilach do sali z płytami naciskowymi - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Możesz kontynuować przemarsz, docierając po kilku chwilach do sali z płytami naciskowymi. Jak można łatwo wywnioskować, w celu bezpiecznego przejścia przez salę będziesz musiał ustawiać się tylko na tych płytach, które mają znak Smoczego Dziecięcia (strzała wskazująca ku podstawie). Zbliż się do pierwszej płyty naciskowej (powyższy screen) i rozpocznij przeprawę. Oto właściwa kolejność ruchów:

1) ustawienie się na pierwszej płycie

2) przejście po dwóch płytach na północ

3) przejście po dwóch płytach na zachód

4) przejście po jednej płycie na południe

5) przejście po dwóch płytach na zachód

6) przejście po trzech płytach na północ

7) przejście po dwóch płytach na zachód

8) przejście po dwóch płytach na południe

9) przejście po dwóch płytach na zachód

10) przejście po jednej płycie na północ

Jeżeli wykonałeś wszystko zgodnie z planem, to wystarczy się teraz obrócić w lewo i wejść z interakcję z zawieszonym w tym miejscu łańcuchem (powyższy screen) - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jeżeli wykonałeś wszystko zgodnie z planem, to wystarczy się teraz obrócić w lewo i wejść z interakcję z zawieszonym w tym miejscu łańcuchem (powyższy screen). Wykonanie tej czynności wyłączy pułapki przy wszystkich płytach naciskowych, pozwalając tym samym dowodzonej drużynie na wznowienie eksploracji okolicy. Ruszaj na północ, przechodząc po kamiennym moście i docierając po kilku chwilach do Niebiańskiej Przystani.

Zacznij od zbadania dużego kufra, albowiem skrywa on szereg wartościowych przedmiotów - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zacznij od zbadania dużego kufra, albowiem skrywa on szereg wartościowych przedmiotów. Podejdź natomiast do znajdującej się na podłodze pieczęci, a dowiesz się się, że w celu odblokowania przejścia będziesz musiał poświęcić własną krew. Ustaw się w rezultacie na pieczęci (powyższy screen) i wciśnij klawisz E.

Nowy cel główny: Poznaj tajemnicę Ściany Alduina

Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia, docierając po kilku chwilach do dużej bramy prowadzącej do Niebiańskiej Przystani - Wyprawa do Ściany Alduina | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia, docierając po kilku chwilach do dużej bramy prowadzącej do Niebiańskiej Przystani. Możesz się trochę rozejrzeć po okolicy, bądź też od razu skierować się do dużej ściany zlokalizowanej w centralnej sali. Zaczekaj aż pojawi się tu Esbern, gdyż to właśnie on będzie odczytywał informacje zapisane na ścianie (powyższy screen). Najważniejszą wiadomością odczytaną ze ściany będzie to, że w przeszłości do pokonania Alduina wykorzystano specjalną odmianę Krzyku i to jego poznanie stanie się dla głównego bohatera sprawą priorytetową. Zdaniem Delphine z prośbą o pomoc w tej sprawie należy zwrócić się do Siwobrodych.

Odblokowany główny quest: Gardło Świata