Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podsycanie płomieni (1) | Questy Akademii Bardów w Skyrim Skyrim poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 6 grudnia 2019

Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim jest pierwsza część opisu przejścia questu Podsycanie płomieni. To jedna z pobocznych misji powiązanych z Akademią Bardów z Samotni. Bohater musi w tej misji odwiedzić Wytchnienie Umrzyków celem rozejrzenia się za Strofą Króla Olafa. Jest to rozległy loch, w którym walczy się z różnymi odmianami pająków i draugrów.

Uaktywnienie questu

O istnieniu akademii możesz dowiedzieć się od dowolnego barda spotkanego w świecie gry, na przykład od Lisette przebywającej w gospodzie Pod Mrugającym Ślizgaczem w Samotni - Podsycanie płomieni (1) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

O istnieniu akademii możesz dowiedzieć się od dowolnego barda spotkanego w świecie gry, na przykład od Lisette przebywającej w gospodzie Pod Mrugającym Ślizgaczem w Samotni. W zależności od upodobań możesz wypytać się barda o lokalizację akademii i warunki dołączenia do niej lub pominąć ten krok i we własnym zakresie tam dotrzeć.

Akademia Bardów znajduje się mianowicie we wschodniej części Samotni i jest to jeden z większych budynków tego miasta (powyższy screen). Wejdź do środka i zaczekaj aż podejdzie do rektor Viarmo. Potwierdź chęć dołączenia do akademii, a zlecone zostanie Ci zadanie odzyskania Strofy Króla Olafa.

Nowy cel główny: Odszukaj Strofę Króla Olafa

Wyjdź z akademii, otwórz mapę świata i odszukaj lokację o nazwie Wytchnienie Umrzyków (powyższy screen) - Podsycanie płomieni (1) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Wyjdź z akademii, otwórz mapę świata i odszukaj lokację o nazwie Wytchnienie Umrzyków (powyższy screen). Miejsce to znajduje się na południe od Samotni, ale szybciej możesz tam dotrzeć rozpoczynając między innymi w Morthal czy w Rorikstead. Do celu podróży najlepiej jest zbliżyć się od południowo-wschodniej strony. Odszukaj wejście do krypt i przystąp do ich eksploracji.

Ruszaj na północ - Podsycanie płomieni (1) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Ruszaj na północ. Zignoruj ducha barda Svaknira i zabierz z piedestału szpon rubinowego smoka (powyższy screen), co powinno doprowadzić do podniesienia się widocznej w oddali kraty i jednocześnie przebudzić okoliczne draugry. Rozprawienie się z nieumarłymi nie powinno być trudne, tym bardziej, że do pokonania będą słabsze odmiany tych potworów. Po zlikwidowaniu draugrów skorzystaj z nowo odblokowanego północnego przejścia, omijając po drodze płytę naciskową aktywującą pułapkę z kolcami.

Podążaj liniowymi korytarzami, docierając do łańcucha, którego pociągnięcie doprowadzi do odblokowania północnych katakumb - Podsycanie płomieni (1) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Podążaj liniowymi korytarzami, docierając do łańcucha, którego pociągnięcie doprowadzi do odblokowania północnych katakumb. Uważaj tu na pająki śnieżne i rozejrzyj się w południowo-zachodniej części katakumb za drugim łańcuchem (powyższy screen). Pociągnięcie za ten łańcuch odblokuje kilka okolicznych przejść i musisz się pilnować, bo w okolicy przebywają nowe draugry, w tym bardzo silny draugr - mściciel. Potwór ten powinien być wojownikiem, tak więc warto trzymać go na dystans lub często blokować jego ataki.

W zależności od upodobań możesz zbadać wschodnią część katakumb lub od razu wybrać odblokowany niedawno północny korytarz - Podsycanie płomieni (1) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

W zależności od upodobań możesz zbadać wschodnią część katakumb lub od razu wybrać odblokowany niedawno północny korytarz. Omiń kolejną pułapkę przy schodach, tym razem aktywującą płomienie. Po dotarciu do większej sali rozpraw się z nowymi pająkami śnieżnymi, a następnie pociągnij za łańcuch, otwierając tym samym klatkę w podłodze (powyższy screen). Śmiało zeskocz na dół, lądując w wodzie. Wypłyń na powierzchnię i wznów eksplorację krypt, wybierając częściowo zalany wschodni korytarz.

W kolejnej sali czekają Cię walki z draugrami i w szczególności warto uważać na te potwory, które potrafią korzystać z czarów - Podsycanie płomieni (1) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

W kolejnej sali czekają Cię walki z draugrami i w szczególności warto uważać na te potwory, które potrafią korzystać z czarów. Po wygranej bitwie zbadaj południową część pomieszczenia, odnajdując schody prowadzące na górne balkoniki. Po dotarciu na górę otwórz północną bramkę i zatrzymaj się przy pułapce z rozbujanymi ostrzami (powyższy screen). W zależności od upodobań możesz powoli przechodzić pomiędzy ostrzami lub skorzystać z Krzyku Trąba Powietrzna. Gdy tylko dotrzesz na drugi koniec pociągnij za łańcuch, dzięki czemu członek Twojej drużyny będzie mógł do Ciebie bezpiecznie dołączyć.

Ruszaj na wyższy poziom, docierając do dużej bramy - Podsycanie płomieni (1) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Ruszaj na wyższy poziom, docierając do dużej bramy. Skręć na zachód i zignoruj zapieczętowane drzwi, bo powrócisz do nich nieco później. Zamiast tego przygotuj się do stoczenia pojedynku z przebywającym w tej okolicy draugrem - panem śmierci (powyższy screen). Staraj się atakować nieumarłego z odległości, bo jego bezpośrednie ataki zadają duże obrażenia i musiałbyś ich umiejętnie unikać lub je blokować. Po wygranym pojedynku zbadaj zwłoki draugra i wybierz korytarz prowadzący na północ.

Warto rozejrzeć się trochę po okolicy, a w szczególności zajrzeć do zamkniętego północnego pomieszczenia, w którym znajduje się świetnie zabezpieczony kufer - Podsycanie płomieni (1) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Warto rozejrzeć się trochę po okolicy, a w szczególności zajrzeć do zamkniętego północnego pomieszczenia, w którym znajduje się świetnie zabezpieczony kufer. Po zbadaniu tej części krypty zapisz stan gry i wejdź do zachodniej sali. Zauważ, że zamknęło się za Tobą przejście. Przygotuj się do stoczenia bitwy z nowymi draugrami, które wkrótce zaczną wybiegać z bocznych pomieszczeń (powyższy screen). Staraj się sprawnie eliminować nieumarłe stwory, dzięki czemu z czasem nie zostaniesz przez nie otoczony.

Po wygranej bitwie rozejrzyj się za jeszcze jednym kufrem i następnie pociągnij za łańcuch, odblokowując sobie dostęp do prowadzących na dół schodów - Podsycanie płomieni (1) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Po wygranej bitwie rozejrzyj się za jeszcze jednym kufrem i następnie pociągnij za łańcuch, odblokowując sobie dostęp do prowadzących na dół schodów. Zejdź po schodach i wybierz jedyny możliwy korytarz. Wejdź w interakcję z lewym uchwytem, odblokowując sobie dostęp do pomieszczenia ze Strofą Króla Olafa (powyższy screen). Po raz kolejny zignoruj ducha barda Svaknira i zabierz z ziemi poszukiwany dokument.