Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Fallout: New Vegas - poradnik do gry

Fallout: New Vegas - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Walka w Fallout New Vegas | Podstawy Fallout: New Vegas poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Walka

Podobnie jak w poprzedniej części, walkę można toczyć na dwa sposoby - w czasie rzeczywistym bądź z wykorzystaniem systemu taktycznego V.A.T.S. Zarówno jeden jak i drugi system posiada swoje plusy i minusy, jak i również jest przydatniejszy dla konkretnych typów broni oraz rodzaju prowadzonej walki.

Jeśli chodzi o walkę w czasie rzeczywistym to (jeśli tylko całkowicie nie odrzucasz korzystania z układu wspomagania celowania) zdecydowanie lepiej sprawdza się w starciach na dalekim dystansie, gdzie w przypadku V.A.T.S. prawdopodobieństwo trafienia byłoby bardzo małe. Wtedy naturalnie najlepiej korzystać z karabinów snajperskich czy tez broni miotanych - zdecydowanie odradzam rzucanie granatów w trybie taktycznym, chociaż można próbować zestrzelić rzucony granat tuż nad głową przeciwnika (taki wybuch nas nie zrani).

Jeżeli chodzi o ewentualną ucieczkę z pola bitwy (jeśli jesteś już bliski klęski) staraj się celować w nogi przeciwnika, spowalniając go tym samym - w tym przypadku pomocny będzie system V.A.T.S. W niektórych przypadkach jeśli dojdzie do wymiany ognia pomiędzy innym człowiekiem, który nie jest do Ciebie negatywnie nastawiony (poziom reputacji dla danej frakcji), możesz spróbować po prostu schować broń i liczyć na odrobinę szczęścia, że Twój przeciwnik również postanowi przestać strzelać.

System V.A.T.S.

V - Walka w Fallout New Vegas | Podstawy - Fallout: New Vegas - poradnik do gry

V.A.T.S. czyli inaczej Układ Wspomagania Celowania Vault-Tec pozwala na przeniesienie rozgrywki (a dokładnie to strzelanin) w tryb taktyczny. System ma swoje plusy i minusy:

+ pozwala skupić się na konkretnych wrogach

+ wyświetla informację o prawdopodobieństwie trafienia w konkretne miejsce

+ dobrze sprawdza się w walce na bliskim dystansie

+ większa (niż podczas walki w czasie rzeczywistym) szansa na krytyczne trafienie

- liczba i jakość ataków uzależnione są od Punktów Akcji

- lepiej nie stosować na dalekim dystansie

O czym musisz pamiętać - zawsze staraj się kontrolować poziom swoich Punktów Akcji, a także dobieraj odpowiednie talenty, dzięki którym korzystanie z tego systemu staje się łatwiejsze. Miej również na uwadze typ broni, z której korzystasz - zdecydowanie lepszym wyborem jest użycie broni zadającej większe obrażenia niż jakiejś szybkostrzelnej. Ważnym czynnikiem jest również miejsce, w które strzelasz. Głowa jest priorytetem, powinieneś obierać ją jako cel już gdzieś od 50-60% trafienia. Jeśli prawdopodobieństwo jest mniejsze, należy strzelać w kończyny, korpus jest ostatecznością, gdyż przeważnie jest najlepiej chroniony. System również przydaje się w walce bronią białą bądź wręcz - pozwala on precyzyjniej wyprowadzić ciosy.

Pamiętaj aby dbać o swoją broń. Jeśli jej stan (STN) mieści się w granicach 75-100% będziesz zadawał maksymalne obrażenia. Im niższy stan, tym z każdym punktem obrażenia są zmniejszane (procentowo o niewiele wydawać by się mogło, lecz lepiej nie katować broni do momentu doprowadzenia jej do kompletnej ruiny).

Broń

Nowością, w porównaniu do części poprzedniej, jest możliwość ulepszania swojej broni - broni palnej, energetycznej oraz niektórych z kategorii materiałów wybuchowych. Niektóre bronie posiadają od jednej do trzech modyfikowalnych części. Części do ulepszeń znajdziesz przeważnie u niektórych handlarzy. Każda ulepszona broń posiada znaczek (+) przy nazwie.

WALKA WRĘCZ

W tej kategorii wybór jest strasznie ubogi. Możesz użyć rękawic bokserskich bądź kastetu. Dobrą alternatywą jest również unikalny Toster Paladyna. Użycie systemu V.A.T.S. ułatwia zdecydowanie celowanie, co może być czasem kłopotliwe i chaotyczne w trybie rzeczywistym. Równie dobrym pomysłem jest użycie skradania w celu zwiększenia możliwości uzyskania krytycznego ataku.

BROŃ BIAŁA

Tutaj wybór środka eksterminacji jest znacznie większy. Zalecam głównie skupić się na takich broniach jak piła czy supermłot, pozostałe przedmioty (które to raczej broniami nie można nazwać) lepiej pomijać, gdyż nie są w stanie zadać odpowiednio zadowalających obrażeń. Podobnie jak powyżej - użycie elementu zaskoczenia przeciwnika poprzez skradanie się jest bardzo dobrym dodatkiem walcząc bronią białą.

BROŃ PALNA

Ta kategoria została poszerzona w stosunku do poprzedniej części, gdyż teraz obejmuje wszelkiego typu spluwy posługujące się zwykłą amunicją. Brak podziału na broń lekką i ciężką, aczkolwiek wciąż niektóre bronie wymagają spełnienia określonych warunków, jak na przykład odpowiednio rozwinięty atrybut Siły. Pomimo jednej kategorii nie należy zbierać i strzelać z każdego typu - najlepszym wyborem jest określenie się i trzymanie od początku do końca wyboru między bronią blisko, a dalekodystansową. Pamiętaj również aby ulepszać swoją broń.

BROŃ ENERGETYCZNA

Ten typ broni dzieli się na dwa główne rodzaje - plazmę, która to zadaje większe obrażenia kosztem wolniejszego oddawania strzałów, oraz broń laserową, która cechuje się szybkostrzelnością tracąc jednak tym samym na obrażeniach. Co wyróżnia jeszcze broń energetyczną na tle broni palnej to nieco lepsza celność. Niestety amunicja (czyli ogniwa) są droższe od zwykłych naboi, lecz są nieco łatwiejsze do pozyskania.

MATERIAŁY WYBUCHOWE

Począwszy od zwykłego C-4, które to nadaje się również do "cichej" eliminacji poprzez podłożenie komuś do kieszeni, a następnie zdetonowaniu z bezpiecznego miejsca, poprzez miny, granatniki na grubasie skończywszy - ta kategoria broni sprawdza się idealnie przeciwko silniejszym grupom przeciwników. Jeżeli chodzi grubasa, to jego użycie lepiej pozostawić tylko jako ostateczność ze względu na niezbyt liczne występowanie amunicji, czyli mini-atomówek. Pamiętaj, że sam nie jesteś w stanie aktywować własnoręcznie podłożonych min.