Call of Duty: Ghosts - poznaliśmy wymagania sprzętowe gry [news zaktualizowany]

Firma Nvidia ujawniła na swojej stronie internetowej wymagania sprzętowe gry Call of Duty: Ghosts. Tytuł do działania potrzebować będzie 6 GB pamięci RAM i 64-bitowego systemu operacyjnego.

9 października 2013, 12:55 • Góral (gry-online.pl) • gry na świecie

Firma Activision poinformowała na Twitterze, że wymagania sprzętowe opublikowane przez koncern Nvidia nie są oficjalne. Wkrótce mają zostać podane prawidłowe konfiguracje.

Call of Duty: Ghosts ukaże się na początku listopada. - Call of Duty: Ghosts - poznaliśmy wymagania sprzętowe gry [news zaktualizowany] - wiadomość - 2013-10-09
Call of Duty: Ghosts ukaże się na początku listopada.

Na oficjalnej stronie kart grafiki Nvidia GeForce ujawniono wymagania sprzętowe gry Call of Duty: Ghosts. Jeżeli zostaną one potwierdzone przez firmę Activision, to tytuł będzie potrzebował minimum 6 GB pamięci RAM i 64-bitowego systemu operacyjnego.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • Procesor: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHZ, AMD Phenom X3 8750 2.4 GHZ lub lepszy;
  • Karta grafiki: z obsługą bibliotek DirectX 11 - Nvidia GeForce GTX 550 Ti, ATI Radeon HD 5870 lub lepsza;
  • Pamięć: 6 GB RAM;
  • System operacyjny: Windows 7 64-bitowy, Windows 8 64-bitowy;
  • Dysk twardy: 50 GB wolnego miejsca.

W rekomendowanych wymaganiach ujawniono tylko kartę grafiki Nvidia GeForce GTX 780. Jak widać, do zabawy nie będzie konieczny sprzęt z najwyższej półki (nie licząc GTX 780 za grubo ponad 2 tys. zł). Produkcja ma jednak wyglądać lepiej niż na konsolach nowej generacji, a przynajmniej tak twierdzi Mark Rubin – producent wykonawczy Call of Duty: Ghosts.

Ten sam człowiek wyjawił także, że gra zaoferuje wsparcie dla serwerów dedykowanych na każdej z platform docelowych, a nie tylko na Xboksie One. Razem z nową, hybrydową technologią ma to zapewnić doskonałe wrażenia płynące z multiplayera. Oprócz tego usprawnieniu ulegnie system tworzenia meczów. Podczas łączenia graczy nacisk położony zostanie na jakość połączenia.

Call of Duty: Ghosts kampania single player - trailer

Call of Duty: Ghosts kampania single player - trailer [2:43]

Zwiastun kampanii dla pojedynczego gracza w grze Call of Duty: Ghosts, kolejnej odsłonie popularnej serii pierwszoosobowych strzelanin od studia Infinity Ward. W singlu wcielamy się w rolę członka elitarnej jednostki wojskowej - Duchów.

Najnowsza odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier wideo ukaże się na konsolach Xbox 360, PlayStation 3, Wii U oraz komputerach PC 5 listopada. Edycja dedykowana PlayStation 4 i Xbox One trafi na rynek wraz z tymi urządzeniami (odpowiednio 29 listopada w Europie i 22 listopada w wybranych krajach, w których odbędzie się premiera sprzętu firmy Microsoft). Tytuł można już zamawiać u wybranych sprzedawców.

Przy okazji zachęcam do zapoznania się z naszymi wrażeniami z obcowania z trybem dla wielu graczy. Amadeusz Cyganek stwierdził, że: „sieciowa część Call of Duty nadal oferuje kawał dynamicznej i ciekawej rozgrywki, przeznaczonej zarówno dla mniej doświadczonych graczy, jak i starych wyjadaczy.”

kalendarz wiadomości
2013
październik
Nie Pon Wto Śro Czw Pią Sob
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

komentarze czytelników (96)


dj_sasek  2013-10-09 - 18:29

Te wymagania to oczywiście fake, gdyby okazały się prawdą to zobaczylibyśmy jak beznadziejnych programistów od optymalizacji mieliby goście z Activision. Komentarze graczy PC są jak najbardziej na miejscu, bo przy tak kiepskich teksturach i tak małej ilości dynamicznego otoczenia te wymagania to by była jawna kpina. Gra graficznie od poprzedniczki praktycznie niczym się nie różni, żadnych większych zmian w grafice a wymagania miałyby tak wzrosnąć? No sorki, ale każdy kto tak myślał powinien się puknąć w czoło i nic nie ma tu do rzeczy fakt, że gra wychodzi również na "nową generację" konsol. Gra nawet w 20% nie wygląda tak jak Crysis z 2007 roku.

Stantmen1812  2013-10-09 - 18:47

50 GB? Wliczone DLC czy pies tyle zajmuje? (A może dołączony będzie prawdziwy pies? :) Reszta nie robi na mnie i moim komputerze wrażenia.

Rvn10  2013-10-09 - 19:02

Grafika niech idzie do przodu nie mam nic do tego, ale niech w końcu robią gry na poziomie, bo nie będę ulepszał sprzętu by pograć w CoDa czy B4 które są dla mnie mega odtwórcze.. Nie mam nic do wymagań graficznych (które często nie mają nic wspólnego z rzeczywistym wyglądem gry, a naciągają na spore wydatki), ale nie mam już ochoty wydawać na nowy sprzęt za 3-4 tysia, by pograć w mało oryginalne gierki, bo takich jest co nie miara.

Jaga21  2013-10-09 - 19:25

[79] To wydaj na PS4, będziesz miał sprzęt na lata i do tego pełno oryginalnych gier z pomysłem, dobrą fabułą i świetnym klimatem.

Rvn10  2013-10-09 - 20:09

Jaga21 - Te gry z pomysłem skończyły się na PS2, a co do PS4 chłopie nie stać mnie na tak drogie gry, więc nie ma dyskusji ;)

Apokalipsis  2013-10-09 - 20:10

To taki nowy marketingowy sznyt? Wysokie wymagania przy drobnostkowym wzroście jakości? Współpraca nabiera nowej formy? Seria nie przestaje zaskakiwać. 50 GB jest fascynujące.

alpha_lyr  2013-10-09 - 20:13

[62] Wróć jak pojmiesz co to jest architektura (ale nie ta budowlana). Odpowiedz a nie pierdolisz bez sensu. Architektur konsol na przestrzeni kilku generacji było parę rodzajów a ty wyskakujesz z jakąś "typowością" dla tego typu elektroniki. Wiesz w ogóle o czym mówisz ? Typowa konsola - jaka to jest ? Ty myślisz, że do obecnego poziomu grafiki wystarczą same rdzenie procesora w X1 i PS4? Może inaczej. Jak ty chcesz osiągnąć optymalizację na dziesiątkach konfiguracji dzięki temu że np. PS4 ma architekture x86 ?

Dreamy  2013-10-09 - 20:48

ACIV, WatchDogs i teraz dolacza nowy CoD AC 4 na papierze ma niskie wymagania. I to dopiero poczatek, bo wymagania beda rosnac Śmiem wątpić. Pamiętasz pierwszą nextegnową grę Ubisoftu? To był R6 Vegas, wymagania miał wysokie, większe niż niejedna gra z późniejszych lat. Taki AC 1 chodził mi znacznie lepiej. Poza tym kto kupił GF8800GT to mógł i może sobie pograć w gry do 2012 (włącznie) w całkiem przyzwoitych detalach. Nawet na 8600GT można od biedy pograć w gry do 2011 roku. Te karty to antyki. Podejrzewam, że teraz sytuacja będzie taka, że ten kto ma takiego GTX'a 660 będzie mógł spać spokojnie przez dłuższy czas no chyba, że ktoś chce full aa, physx itp. tak btw ja jestem ciekaw jakich rozdzielczości tyczą się owe wymagania. Pewnie minimum to full hd, a maksimum 2560. Teoretycznie nikt w 1280 nie powinien grać bo ta rozdzielczość dziś jest niska, ale IMO obraz na takiej rozdziałce wygląda i tak bardzo fajnie. Nie ma takiej różnicy jak między 640, a 1280 właśnie

victripius  2013-10-09 - 20:55

50 GB? Chyba lekka przesada mimo wszystko, a i same wymagania wydają się być z kosmosu. Trzeba po prostu poczekać na oficjalną informację od twórców gry i tyle.

Jaga21  2013-10-09 - 21:34

[81] Jest pełno gier z pomysłem tylko trzeba dobrze szukać. A co do cen gier lepiej płacić więcej za dobrą grę niż za komputer którego moc i tak się nie wykorzysta. Dlatego lepiej zainwestować w konsolę i cieszyć się takimi grami jak The Last of Us, God of War, Heavy Rain itp. Maszyny do pisania dostają tylko jakieś multiplatformowe tasiemce, jedynie gry Indie i Free 2 play ratują jeszcze tą platformę.

Rvn10  2013-10-09 - 21:44

Jaga21 - Zawsze wolałem peceta, więc tak pewnie zostanie. Troszeczkę przesadzasz oczywiście konsolowe exlusiwy są niezłe, ale seria Total War np czy gry MMO, RTS, Indie tez są niczego sobie. Co kto lubi.

emil kuroń  2013-10-09 - 21:48

Gra pewnie znów na 3 godziny i 50 GB miejsca na dysku jak zwykle wymagania zawyżone o co najmniej połowę. Z Watch Dogs jest to samo.

PierwszyWolnyJestZajęty  2013-10-09 - 22:52

[83] Ależ ja już ci odpowiedziałem - dalszy dialog z kimś kto uważa, że X1 czy PS4 to są konsole nie ma sensu. Ile razy można tłumaczyć, że są to niemodyfikowalne komputery w ładnych obudowach? Przy twoim rozumowaniu SteamBox to też konsola. Jak ty chcesz osiągnąć optymalizację na dziesiątkach konfiguracji dzięki temu że np. PS4 ma architekture x86 No właśnie dlatego, że ma architekturę x86-64. Gry na konsole są zoptymalizowane właśnie pod nie. A jak napisałem wcześniej komputer za około 2000 zł oferuję porównywalne osiągi więc jest to logiczne, że gra musi na nim działać równie dobrze (jeśli tak nie będzie to znaczy, że spartolono port - teraz już nie będzie można się wykpić mówiąc "bo gra była tworzona bazowo na "konsole").

Jaga21  2013-10-10 - 11:34

[89] Facet jak się nie znasz to nie dyskutuj. To że nowe konsole mają podobną architekturę do PC nie znaczy że są pecetami. Jak sam zauważyłeś są to takie niemodyfikalne pecety czyli konsole, do tego mają własny OS. Steambox można modyfikować i jak chcesz możesz sobie nawet wgrać Windowsa czyli będzie pecetem jak każdy inny. Jak jakaś gra działa płynnie na PS4 które ma 1,84 tflops, to nie znaczy że będzie działać tak samo płynnie na komputerze o podobnej mocy. To jest po prostu nie możliwe. Nie masz bladego pojęcia jak się tworzy gry. To nie jest tak że gra na PS4 można po porostu jednym kliknięciem przeportować na PC. Nadal programiści muszą optymalizować daną grę zrobioną pod PS4 aby ruszyła na PC, do tego jeszcze trzeba zagwarantować aby działała na wielu konfiguracjach , a nie tylko procesorach i karta graficznych od AMD. Tak samo jest też odwrotnie gra na PC musi być przygotowana na PS4, taki proces w najlepszym wypadku trwa trzy miesiące, tak całe trzy miesiące mimo tego że według ciebie PS4=PC. Dlatego trzeba mieć dwukrotnie bardziej wydajną kartę graficzną i więcej ramu aby gra działała tak samo płynnie z tą samą grafiką na PC co na PS4. Tak samo było z pierwszym Xboxem ...

alpha_lyr  2013-10-10 - 13:54

Ależ ja już ci odpowiedziałem - dalszy dialog z kimś kto uważa, że X1 czy PS4 to są konsole nie ma sensu. Ile razy można tłumaczyć, że są to niemodyfikowalne komputery w ładnych obudowach? Przy twoim rozumowaniu SteamBox to też konsola. Jak będziesz miał w swoim szrocie kiedyś pamięć OPERACYJNĄ GDDR5 to daj mi znać, wtedy odświeże wątek i przyznam ci racje, póki co pierdolisz bez sensu jak zwykle. No właśnie dlatego, że ma architekturę x86-64. Gry na konsole są zoptymalizowane właśnie pod nie Gry na konsole są zoptymalizowane pod konsole, a nie pod pierdyliard podzespołów - dajmy na to - producenta układów graficznych bo PierwszyWolnyJestZajety wymyślił sobie że APU zawierający w sobie odpowiednik 7870 nagle wypluje zoptymalizowany port pod taki czy inny komputer, albo pod taki czy inny układ graficzny. Mam dla ciebie rade, weź duzy młotek i puknij się w głowe. Najnowsze doniesienia odnośnie wymagań nie dały ci nic do zrozumienia....

Johny95  2013-10-11 - 11:59

MHm .. jeżeli chodzi o wymagania to się w pełni zgodze co niektórzy piszą na różnych portalach zawyrzone a do tego czysto politycze z powodu Battlefield 4 i tak jak powiedział @Kamol19 GTX 760 w pełni wystarczy bądź mniej czyli jakiś dobry GTX 660 z resztą wymagania puki co są naprawde kosmiczne a koncern chce zarobić a jeżeli te wymagania by się potwiedziły zbytnio nie zarobią bo mało któ ma taki kąp bądź chce sprwić sobie taki kąp na jedną gre

Jareczek85  2013-10-12 - 11:10

Ps3 ma parametry jak komp z 2005 roku albo słabsze (256mb ramu i grafike jak geforce 7800) a gry wyglądają na niej jak na kompie z 2008, killzone 3 ma grafikę jak pecetowe produkcje z 2012 roku, wiec specyfikacja tech, konsoli ma się nijak do pecetowej. Myśle ze w momencie ukazania się ps4 mało który komp jej dorówna, chyba że naprawde jakiś hi-end. nie wiem moge sie mylić wszystko sie niedługo okaże. Ja osobiście od 2009 do niedawna grałem na ps3 obecnie na kompie A8 6600k, 16gb ramu i hd7870 2gb oc i mi to wystarczy, nie mam zamiaru kupowac ps4 i wydawać majątku na gry, może za 2-3 lata jak ps4 i gry na nią stanieją a moj pececić sie zestarzeje, narazie wystarczy, crysis 3 wygląda bosko ;)

Jareczek85  2013-10-12 - 11:16

A co do tych wymagań to zawsze zawyżają. Myśle ze do Cod G. wystarczy jakiś zwykły quad core 6-8gb ramu i na grafice np takiej jak moja (7870 2gb oc) bedzie smigać na maxa. Battlefielda 4 (demo) odpaliłem na ultra w full hd i chodzi tak samo jak battle3, a wymagania niby sporo wieksze, bzdura :P. Amd A8, 16gb ramu i 78702gb oc i jestem szcześliwym graczem podejżewam na jeszcze jakies 2 lata

str  2013-10-13 - 22:22

Przeciez zawsze zawyzaja wymagania to nie pierwszy taki przypadek. 2 letni komputer na spokojnie sobie z nowymi grami poradzi ja np musze dokupic tylko 4GB ram zeby miec 8 bo to takie minimum na ten moment. Z Watch Dogs bedzie podobna sprawa.

Kamol19  2013-10-23 - 01:37

Wychodzi na to, że wymagania podane przez Nvidie oraz te na steam są prawdziwe. Oficjalnie potwierdzili to na ich twiterze oraz dali link do tej strony: http://store.activision.com/store/atvi/en_US/pd/ThemeID.22106500/productID.279458500?resid=UmcIlArR-gAAAB@3KvcAAADN&rests=1382484116162#tabs_container