Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2012, 10:49

autor: Adrian Werner

Plotki o kłopotach finansowych autorów Kingdoms of Amalur: Reckoning

Pojawiły się plotki sugerujące złą kondycję finansową 38 Studios, czyli firmy odpowiedzialnej za tegoroczne RPG akcji Kingdoms of Amalur: Reckoning.

Plotki o kłopotach finansowych autorów Kingdoms of Amalur: Reckoning - ilustracja #1

Według najnowszych doniesień, autorzy Kingdoms of Amalur: Reckoning mogą mieć spore problemy finansowe. Gubernator stanu Rhode Island, w którym zlokalizowana jest siedziba 38 Studios, spotkał się z prezesem firmy w celu zbadania jej kondycji. Losy przedsiębiorstwa nie bez powodu budzą zainteresowanie lokalnych władz. Studio pierwotnie zlokalizowane było w Massachusetts, ale w 2010 roku wszyscy pracownicy zostali przeniesieni do Rhode Island. W zamian za to stan poręczył firmie pożyczkę w wysokości 75 milionów dolarów.

38 Studios założył w 2006 roku były miotacz drużyny Red Sox Curt Schilling. Trzy lata później firma kupiła studio deweloperskie Big Huge Games. Owocem współpracy tych dwóch zespołów było wydane trzy miesiące temu RPG akcji Kingdoms of Amalur: Reckoning. Produkcja zebrała przyzwoite recenzje, ale wbrew nadziejom twórców nie okazała się wielkim przebojem. Według danych organizacji analitycznej NPD, w Stanach Zjednoczonych zakupiono ponad 410 tysięcy pudełek z tym tytułem.

Plotki o kłopotach finansowych autorów Kingdoms of Amalur: Reckoning - ilustracja #2
Copernicus

Wspominane poręczenie 75 mln dolarów pożyczki wywołało sporo kontrowersji. Władze Rhode Island argumentowały jednak, że dzięki temu powstanie 450 nowych i wysoko opłacanych miejsc pracy, a budżet stanu zasilać będą podatki wpłacane przez 38 Studios. Stwierdzono wtedy, że podatnicy mogliby stracić na tej umowie tylko wówczas, gdyby firma upadła. Nie dziwi zatem zainteresowanie gubernatora obecnym stanem jej finansów.

Dla ścisłości warto dodać, że zaciągnięta pożyczka nie została spożytkowana na Kingdoms of Amalur: Reckoning. Zamiast tego pieniądze idą na produkcję gry MMORPG osadzonej w tym samym świecie, czyli projektu Copernicus. Pracuje nad nim doświadczony zespół, w skład którego wchodzi m.in. Travis McGeathy, który był głównym projektantem wielu dodatków do pierwszej odsłony cyklu EverQuest.

Aktualizacja: Pojawiły się nowe informacje na temat kłopotów 38 Studios. Okazuje się, że firma nie wpłaciła należnej raty kredytu w wysokości 1,125 mln dolarów. Obecnie przedsiębiorstwo szuka sposobów na odzyskanie płynności finansowej.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej