Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lutego 2012, 12:26

autor: Kamil Ostrowski

Take-Two - wyniki z okresu przedświątecznego i plan wydawniczy na najbliższy rok (13 mln Red Dead Redemption, 5 mln L.A. Noire)

Firma Take-Two, jeden z największych wydawców gier wideo na świecie, opublikowała raport dotyczący wyników finansowych z trzeciego kwartału 2012 roku fiskalnego, czyli z czwartego kwartału 2011 roku kalendarzowego. Nie obyło się również bez podania planów na przyszłość.

Firma Take-Two Interactive podała do wiadomości publicznej swoje wyniki finansowe z trzeciego kwartału roku fiskalnego 2012, czyli z okresu październik-grudzień 2011 roku. Jak wydawca poradził sobie w ważnym okresie przedświątecznym?

Take-Two - wyniki z okresu przedświątecznego i plan wydawniczy na najbliższy rok (13 mln Red Dead Redemption, 5 mln L.A. Noire) - ilustracja #1

Take-Two zanotowała spadek obrotów do 236,3 milionów dolarów w stosunku do 334,3 milionów dolarów w analogicznym okresie zeszłego roku. Sytuacja wygląda gorzej również w szerszej, dziewięciomiesięcznej perspektywie. Od 1 kwietnia do 31 grudnia 2011 roku obroty wyniosły 677,7 miliona dolarów. Brzmi nieźle, ale w 2010 roku Take-Two wypracowało aż 954,6 milionów dolarów. W czasie tych dziewięciu miesięcy firma zanotowała nawet stratę w wysokości 41,7 miliona dolarów.

W trzecim kwartale fiskalnym najlepiej sprzedawało się NBA 2K12, na które skusiło się prawie 4 miliony osób. Take-Two wciąż odnotowuje też dochody ze sprzedaży takich tytułów jak Red Dead Redemption (łącznie, od dnia premiery sprzedano ponad 13 mln egzemplarzy), Midnight Club: Los Angeles, L.A. Noire (w sumie rozeszło się blisko 5 mln egzemplarzy), a także serii Grand Theft Auto. Zwrócono również uwagę na świetną sprzedaż wersji Grand Theft Auto 3 na iOS i Androida, wypuszczonej z okazji dziesięciolecia GTA III.

Włodarze Take-Two patrzą w przyszłość z optymizmem. W tym roku wydawcy zabrakło wielkich tytułów, najbliższy okres będzie jednak usiany hitami. Plan wydawniczy na kolejny rok prezentuje się następująco:

  • The Darkness II - Xbox 360, PS3, PC – 7 lutego 2012 (amerykańska data premiery)
  • Major League Baseball 2k12 - Xbox 360, PS3, PS2, PSP, Wii, DS, PC – 6 marca 2012
  • Nicktoons MLB - 3DS – 6 marca 2012
  • Max Payne 3 - Xbox 360, PS3, PC – 15 maja 2012 (amerykańska data premiery, wersja PC będzie opóźniona o dwa tygodnie w stosunku do wydań konsolowych)
  • Spec Ops: The Line - Xbox 360, PS3, PC – pierwsza połowa 2013 roku fiskalnego (okres kwiecień-wrzesień 2012)
  • XCOM: Enemy Unknown - Xbox 360, PS3, PC – jesień 2012 roku
  • BioShock Infinite - Xbox 360, PS3, PC – 2012 rok kalendarzowy
  • Borderlands 2 - Xbox 360, PS3, PC – 2013 rok fiskalny (czyli najpóźniej w marcu 2013)
  • XCOM - Xbox 360, PS3, PC – 2013 rok fiskalny (czyli najpóźniej w marcu 2013)
  • Grand Theft Auto V - platformy nieznane, data nieznana

Strauss Zelnick, prezes i szef zarządu Take-Two zapowiedział, że firma będzie kontynuowała politykę wydawania swoich gier na tyle platform, na ile tylko będzie to możliwe. Oznacza to, że w najbliższym czasie gracze pecetowi nie muszą czuć się zagrożeni brakiem tytułów Take-Two na swoim sprzęcie.