Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 11 maja 2006, 09:32

autor: Jiker

Tomb Raider: Legend - pierwsze szczegółowe informacje o wersjach na konsole Nintendo

Przed paroma dniami doczekaliśmy się oficjalnego potwierdzenia kwietniowych informacji na temat premiery gry Tomb Raider: Legend na konsolach firmy Nintendo. Dzisiaj natomiast uzyskaliśmy jedne z pierwszych dokładnych wiadomości o poszczególnych wersjach tego wielkiego hitu ostatnich tygodni.

Przed paroma dniami doczekaliśmy się oficjalnego potwierdzenia kwietniowych informacji na temat premiery gry Tomb Raider: Legend na konsolach firmy Nintendo. Dzisiaj natomiast uzyskaliśmy jedne z pierwszych dokładnych wiadomości o poszczególnych wersjach tego wielkiego hitu ostatnich tygodni.

Zacznijmy może od wersji przeznaczonej na GameCube’a. Nie będzie się ona różnić od edycji wydanych przed miesiącem na PS2 oraz Xboxa (powstałe z myślą o Xboxie 360 i komputerach klasy PC oferowały znacznie lepszą oprawę graficzną). Autorzy postarają się, aby wszystkie kluczowe elementy zostały przeniesione w niezmienionej formie. Możemy jednakże liczyć na pewne kosmetyczne poprawki (głównie w oprawie), które nie wpłyną jednak na samą rozgrywkę.

Znacznie ciekawiej prezentują się edycje tworzone na konsole przenośne. Te, z racji ograniczonych możliwości sprzętu, zostaną napisane zupełnie od nowa. Pewne jest jednak, że wszelkie elementy, które mogliśmy podziwiać w pierwotnej wersji Tomb Raider: Legend (mamy tu na myśli rodzaje broni, typy zadań, postaci) znajdą się również na GBA oraz NDSie. Gra będzie się składać z ośmiu ogromnych poziomów, których układ oraz rozmieszczenie przedmiotów i przeciwników znane z konsol stacjonarnych zostaną starannie odwzorowane na handheldach. W trakcie ośmiu godzin zabawy będziemy mogli odblokować wiele dodatków – nowe stroje dla Lary, rodzaje broni itp.

Przejdźmy teraz do opisu poszczególnych przenośnych wersji Tomb Raider: Legend. NDSowa będzie hybrydą gry 3D i 2D. Objawi się to stworzeniem trójwymiarowego świata gry oraz zaprojektowaniem kamery typowej dla gier dwuwymiarowych, prezentującej akcję z jednej pozycji. Tego typu rozwiązanie zauważalne jest bardzo często w platformówkach pokroju Klonoa 2. Mimo pewnych ograniczeń możemy liczyć na w pełni interaktywne środowisko, a także na wykorzystanie wielkich możliwości konsoli (ekran dotykowy, fakt istnienia dwóch wyświetlaczy, mikrofon oraz WiFi). Poziomy będą połączone ze sobą za pomocą wyrenderowanych przerywników. Dociekliwi odblokują wiele bonusowych dóbr – mini-gier, galerii obrazków, a także krótkich filmików. Bardzo ciekawym rozwiązaniem może się okazać stworzenie wirtualnego bazaru – WiFi Bazaar – dzięki któremu wymienimy się posiadanymi dodatkami z innymi posiadaczami TL:L.

Tomb Raider: Legend - pierwsze szczegółowe informacje o wersjach na konsole Nintendo - ilustracja #1

NDS

Edycja powstająca z myślą o Game Boy Advance będzie klasyczną dwuwymiarową pozycją zręcznościową, oferującą wiele elementów typowych dla platformówek. Podobne rozwiązanie zastosowano już zresztą w przypadku tworzenia gier z serii Tomb Raider na starszne konsole przenośne firmy Nintendo (m.in. Game Boy Color). Kwestie fabularne zostaną przedstawione w formie obrazków.

Tomb Raider: Legend - pierwsze szczegółowe informacje o wersjach na konsole Nintendo - ilustracja #2

GBA

Wszystkie trzy wersje Tomb Raider: Legend ukażą się na rynku europejskim na jesieni tego roku.