48. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 48. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Stellaris: Synthetic Dawn
Strategiczne 21 września 2017
Stellaris: Synthetic Dawn to opracowany przez studio Paradox Devevelopment dodatek do kosmicznej strategii 4X Stellaris, który koncentruje się na rozbudowaniu zawartości zamiast na wprowadzaniu rewolucyjnych zmian w rozgrywce. DLC wymaga posiadania podstawowej wersji gry i wzbogaca ją o możliwość pokierowania imperium maszyn, czyli cywilizacją, w skład której wchodzą wyłącznie roboty.
Tooth and Tail
Strategiczne 12 września 2017
Utrzymana w oldskulowej, pixel-artowej stylistyce zręcznościowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Pocketwatch Games. Akcja Tooth and Tail rozgrywa się podczas zwierzęcej rewolucji, stylizowanej na konflikty z przełomu XIX i XX wieku, w której do gardeł rzuca się sobie kilka frakcji, składających się z różnych gatunków zwierząt. Mechanika zabawy przypomina klasyczne strategie RTS, a u podstaw rozgrywki leży zbieranie surowców, rozbudowa bazy oraz taktyczna walka.
Middle-earth: Shadow of War - The Mobile Game
Strategiczne 26 września 2017
Mobilne Middle-earth: Shadow of War to strategia bitewna oparta na modelu darmowym z mikropłatnościami. Grę opracowało wewnętrzne studio deweloperskie firmy Warner Bros. Pomimo identycznego tytułu jest to zupełnie odrębny projekt w stosunku do wydanej na pecetach i konsolach przygodowej gry akcji. Sama fabuła jest podobna i opowiada o wojnie wytoczonej Sauronowi przez Strażnika Taliona i upiora Celebrimbora.
Age of Empires: Castle Siege
Strategiczne 27 sierpnia 2014
Poboczna odsłona bestsellerowego cyklu Age of Empires, zrealizowana w popularnej konwencji free-to-play z mikropłatnościami. Stworzeniem gry pod czujnym okiem Microsoftu zajęło się studio Smoking Gun Interactive, mające na swoim koncie szereg produkcji na konsolę Xbox 360 z Kinect oraz urządzenia mobilne. Akcja gry osadzona jest w średniowieczu, a gracze mogą stanąć po stronie jednej z kilku historycznych frakcji.
No Heroes Allowed! VR
Strategiczne 17 października 2017
Opracowana przez japońskie studio Acquire we współpracy z firmą Sony strategia czasu rzeczywistego, której akcja toczy się w uniwersum wykreowanym na potrzeby gry What Did I Do to Deserve This? z konsolki PSP. No Heroes Allowed VR przenosi nas do fantastycznego świata, nad którym kontrolę próbuje przejąć złowrogi Overlord Badman. W tym celu wzywa do siebie Boga Zniszczenia (w tej roli gracz), którego zadaniem jest eliminacja herosów próbujących pokrzyżować jego plany.
Crusader Kings II: Jade Dragon
Strategiczne 16 listopada 2017
Crusader Kings II: Jade Dragon to dodatek do wydanej w 2012 roku popularnej strategii historycznej studia Paradox Developments. Rozszerzenie do działania wymaga posiadania podstawowej wersji gry i wzbogaca ją o obecność Chin w rozgrywce. Państwo Środka nie jest dostępne jednak jako frakcja, którą możemy osobiście pokierować. Zamiast tego obsadzono je w roli zewnętrznej potęgi, która pośrednimi metodami ma wielki wpływ na rozwój wydarzeń, zwłaszcza w Indiach oraz Transoksani.
Legion Commander
Strategiczne prace wstrzymane
Legion Commander stanowi jedną z pierwszych prób przeniesienia gry strategicznej w środowisko rzeczywistości wirtualnej. Stworzona przez chińskie studio ChangYou Games produkcja jest osadzona w dość klasycznym świecie fantasy i oddaje pod kontrolę graczy trzy rasy – ludzi, elfy oraz orki – z odmiennymi, charakterystycznymi dla nich jednostkami.
Battle Islands: Commanders
Strategiczne 14 lutego 2017
Prosta strategia czasu rzeczywistego zorientowana na szybkie pojedynki multiplayer, zrealizowana w modelu free-to-play. Battle Islands: Commanders zostało stworzone przez doświadczony zespół DR Studios i jest rozwinięciem formy wydanego w 2013 roku pierwowzoru o nazwie Battle Islands. Gra stawia na uproszczenie klasycznego modelu RTS, wzbogacając go jednocześnie o elementy znane z karcianek i gier typu tower defense.
Command HQ
Strategiczne 1 stycznia 1990
Jeden z pierwszych przedstawicieli gatunku strategii czasu rzeczywistego. Dzieło Ozark Softscape pozwala nam wcielić się w naczelnego dowódcę globalnej superpotęgi, pod którego dowództwem znajdują się armie piechoty, dywizje zmechanizowane, grupy lotniskowców, a nawet satelity szpiegowskie i bomby atomowe. Działaniami wojennymi zawiadujemy, korzystając z mapy świata, na której zaznaczone są pozycje wszystkich sił naszej frakcji oraz wykryte wojska nieprzyjaciela.
Stellaris: Leviathans
Strategiczne 20 października 2016
Fabularne rozszerzenie do kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Stellaris od Paradox Development. Największą nowością w Leviathans jest fabularna kampania, zatytułowana „War in Heaven”, w której gracz bierze udział w konflikcie Upadłych Imperiów.
The Hive
Strategiczne 25 sierpnia 2016
Strategia czasu rzeczywistego wzbogacona o elementy znane z gier RPG oraz przygodówek. The Hive rozgrywa się w przyszłości na planecie nazwanej przez ludzi Nowym Edenem, dokąd przybywają uchodźcy z Ziemi po globalnym kataklizmie. Zamiast ludźmi jednak, w The Hive kierujemy insektoidalnymi mieszkańcami Nowego Edenu, zdeterminowanymi, by przejąć dorobek poprzednich cywilizacji tego świata i stać się dominującą rasą na planecie.
Dino Frontier
Strategiczne 1 sierpnia 2017
Oryginalna strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Uber Entertainment z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej. Akcja Dino Frontier osadzona została w alternatywnej wersji Dzikiego Zachodu, zamieszkanej nie tylko przez kowbojów, szeryfów, bandytów i miejscową ludność, ale także tytułowe dinozaury. Gracz wciela się w rolę tzw. "Wielkiego Burmistrza", którego zadaniem jest zarządzanie osadą.
Crusader Kings II: Monks and Mystics
Strategiczne 7 marca 2017
Rozszerzenie do Crusaders Kings II, które wymaga do działania podstawowej wersji gry. Add-on został opracowany przez studio Paradox – autorów oryginału, w których portfolio znajduje się między innymi Stellaris czy Hearts of Iron IV. Dodatek koncentruje się na grupach religijnych – wśród dostępnych organizacji pojawiają się zarówno te znane oficjalnie, jak i sekretne, których działalność jest skrywana przed resztą społeczeństwa.
Cannon Brawl
Strategiczne 19 września 2014
Miks strategii czasu rzeczywistego i prostej zręcznościówki o zasadach zbliżonych do popularnej serii Worms. Gracz dysponuje wieloma możliwościami rozbudowy i ulepszania arsenału, jak również stosowania rozmaitych strategii ataku i obrony. Tytuł pozwala także na pełną modyfikację pola walki w trakcie prowadzenia potyczek oraz zabawę z innym graczem poprzez sieć lub na wspólnym ekranie.
Narcos: Cartel Wars
Strategiczne 6 września 2016
Mobilna strategia oparta na licencji serialu Narcos, dzięki czemu pojawia się tu sporo postaci znanych z telewizyjnego pierwowzoru. Gra Narcos: Cartel Wars jest dostępna za darmo i zawiera opcjonalne mikropłatności. Podobnie jak w przypadku serialu, akcja gry rozgrywa się w Kolumbii, pod koniec lat 70. ubiegłego wieku. Gracze wcielają się w bossa niewielkiego kartelu narkotykowego i muszą przeobrazić go w prawdziwe przestępcze imperium.
Crest
Strategiczne 8 marca 2018
Niezależna gra strategiczna z gatunku popularnych symulatorów boga. Wcielamy się w rolę bóstwa, a naszym zadaniem jest poprowadzenie grupy wyznawców przez kolejne etapy rozwoju. Sprawę utrudnia jednak fakt, że podczas zabawy nie mamy bezpośredniej kontroli nad naszymi podwładnymi, a możemy jedynie wpływać na ich zachowania poprzez tworzenie przykazań. Te zaś mogą być interpretowane na różne, często niewłaściwe sposoby.
Arma Mobile Ops
Strategiczne 28 czerwca 2016
Mobilna odsłona popularnej serii militarnych symulatorów Arma, która, dla odmiany, jest strategią bitewną w stylu Clash of Clans. Grę opracował zespół wydzielony ze studia Bohemia Interactive. Arma Mobile Ops rozgrywa się w czasach współczesnych i przedstawia konflikt zbrojny z wykorzystaniem najnowszych zdobyczy techniki. W trakcie rozgrywki zajmujemy się rozbudową bazy, gromadzeniem surowców i prowadzeniem badań nad nowymi technologiami.
Space Colony: Steam Edition
Strategiczne 30 kwietnia 2015
Druga po Space Colony HD próba odświeżenia klasycznej kosmicznej strategii studia Firefly z 2003 roku, zrealizowana przy aktywnym wsparciu platformy cyfrowej dystrybucji Steam. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w której jako wysłannik korporacji Blackwater Industries spróbujemy stworzyć sprawnie funkcjonującą sieć kosmicznych kolonii. Rozgrywka łączy elementy strategii z grami symulacyjnymi pokroju The Sims.
The Castle Game
Strategiczne 4 sierpnia 2015
Opracowana przez studio Neptune Interactive gra strategiczna, w której wcielamy się w konstruktorów fortec, a naszym zadaniem jest obrona znajdujących się wewnątrz kryształów przed nacierającymi hordami przeciwników. Podczas budowy mamy sporą dowolność co do formy naszej twierdzy; możemy samodzielnie decydować o takich detalach, jak rodzaj murów czy ich kształt, a zatem stworzyć równie dobrze klasyczny zamek jak i coś na kształt labiryntu.
Europa Universalis IV: El Dorado
Strategiczne 26 lutego 2015
Piąte z rozszerzeń DLC, przygotowanych na potrzeby czwartej odsłony popularnej serii strategicznej Europa Universalis. Jak sugeruje tytuł dodatku, jego akcja przenosi nas w czasy konkwistadorów, ukazując jednak tamte wydarzenia z dwóch odmiennych perspektyw. Rozgrywka skupia się tu bowiem na Ameryce Środkowej i Południowej przełomu XV i XVI wieku, gdzie toczyły się krwawe zmagania między kolonizatorami z Hiszpanii i lokalnymi plemionami Azteków.
Distant Star: Revenant Fleet
Strategiczne 7 kwietnia 2015
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier roguelike. W Distant Star: Revenant Fleet prowadzimy do boju rasę A’kari, która musi odbudować rozbitą flotę i dawną potęgę militarną, a ostatecznie stawić czoła bezwzględnym Orthani. Mechanika zabawy przypomina nieco kultową serię Homeworld, z tą różnicą, że wydarzenia przedstawione są nie w pełnym 3D, ale w perspektywie top-down.
Godus
Strategiczne 13 września 2013
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowana przez studio 22 Cans pod kierownictwem Petera Molyneux. Godus pozwala wcielić się w rolę boga, który musi zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, a przy okazji pozbyć się konkurentów. Zabawa polega głównie na tworzeniu idealnych warunków do rozwoju niewielkiej społeczności, w czym pomocne okazują się różnego rodzaju boskie zdolności. Wraz ze wzrostem liczby wiernych rośnie również moc boga, co pozwala na ekspansję.
Before
Strategiczne prace wstrzymane
Sandboksowa strategia czasu rzeczywistego z elementami survivalu, opracowana przez ekipę Facepunch Studios, znaną z takich tytułów, jak Garry’s Mod i Rust. Akcja gry przenosi nas w czasy prehistoryczne, gdzie jako wódz niewielkiego plemienia jaskiniowców musimy zadbać o przetrwanie swojego ludu. Rozgrywka sprowadza się do poszukiwania pożywienia i niezbędnych surowców, takich jak drewno, skóry czy kamień, które posłużą nam do wznoszenia budowli oraz konstrukcji rozmaitych przedmiotów.
Reprisal Universe
Strategiczne 15 września 2014
Stworzona jako hołd dla kultowej gry Populous z 1989 r. strategia RTS należąca do gatunku symulatorów boga. W grze wcielamy się w potężnego niegdyś wodza Thallosa, który padł ofiarą spisku swojego zazdrosnego rodzeństwa i po latach wygnania pragnie na nowo zjednoczyć swe rozproszone plemię oraz przywrócić mu utraconą potęgę. Podczas zabawy wykorzystywać będziemy płynącą z magicznych totemów moc panowania nad niszczycielskimi siłami przyrody.