27. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 27. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Toy Soldiers
Strategiczne 3 marca 2010
Toy Soldiers jest strategią z rodzaju "tower defense" stworzoną przez zespół deweloperski studia Signal. Akcja gry odnosi się do działań militarnych z okresu I wojny światowej, przy czym jednak gracze sterują poczynaniami plastikowych żołnierzyków toczących zmagania na makietach pól bitewnych. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy zręcznościowe.
Men of War: Karmazynowy Przypływ
Strategiczne 14 sierpnia 2009
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Men of War od studia Best Way (znanego również z Faces of War: Oblicza Wojny i Soldiers: Ludzie Honoru). Podobnie jak podstawowa wersja gry, rozszerzenie Men of War: Red Tide jest osadzone w okresie II wojny światowej. Tym razem wcielamy się w dowódcę jednostki specjalnej radzieckiej marynarki wojennej. Głównym daniem dodatku jest obszerna kampania fabularna, inspirowana twórczością Alexandra Zoricha.
Empire: Total War - Na wojennej ścieżce
Strategiczne 5 października 2009
Przygotowany przez studio Creative Assembly oficjalny dodatek do gry Empire: Total War, czyli kolejnej odsłony uznanej serii strategicznej. Rozszerzenie zatytułowane The Warpath wzbogaca grę podstawową o bardziej szczegółową mapę Ameryki Północnej i wprowadza do rozgrywki pięć niedostępnych wcześniej, indiańskich plemion, tzn. Irokezów, Indian z równin, Indian Pueblo, Czirokezów oraz Huronów.
Two Worlds II: Castle Defense
Strategiczne 27 kwietnia 2011
Poboczna odsłona rodzimego cyklu RPG studia Reality Pump, reprezentująca popularny gatunek strategii tower defence. Fabuła gry osadzona została w znanym z serii uniwersum i opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się pomiędzy pierwszą a drugą częścią cyklu. Osią akcji jest konflikt pomiędzy parającym się czarną magią władcą Antalooru Gandoharem, a Orkami dążącymi do obalenia demonicznego przywódcy.
Sanctum
Strategiczne 15 kwietnia 2011
Debiutancka produkcja szwedzkiego studia Coffee Stain, stanowiąca oryginalną hybrydę strzelaniny FPS ze strategią tower defense. W grze wcielamy się w postać kobiety imieniem Skye, której jedynym zadaniem jest odpieranie ataków kosmitów na miasto Elysium One. Rozgrywka zbudowana została na fundamentach typowego tower defense, tak więc podczas zabawy koncentrujemy się na stawianiu rozmaitych struktur obronnych, mających zabezpieczyć znajdujące się w danej lokacji jądro energetyczne.
Reus
Strategiczne 16 maja 2013
Reus to RTS autorstwa zespołu Abbey Games. Gracze wcielają się w bóstwo, które musi dbać o swoich wyznawców. Autorzy postawili na nietypowe dwuwymiarowe mechanizmy rozgrywki. Na mapie cały czas widoczny jest boski olbrzym, który może poruszać się jedynie w lewą lub prawą stronę ekranu.
Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj
Strategiczne 29 października 2004
Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.
Kryzys Kubański
Strategiczne 4 lutego 2005
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w alternatywnej historii. Kubański kryzys (konflikt między USA i Kubą, która znalazła się w strefie wpływów ZSRR i otrzymała odeń pomoc wojskową) nie kończy się tutaj rozwiązaniem pokojowym.
Rising Kingdoms
Strategiczne 10 czerwca 2005
Rozbudowana gra strategiczna, za której przygotowanie odpowiadają doświadczeni programiści z bułgarskiego studia developerskiego Haemimont Games, twórcy między innymi takich pozycji jak Tzar: the Burden of the Crown, Celtic Kings: Rage of War i Nemesis of the Roman Empire.
Kryzys Kubański: Lodowa Krucjata
Strategiczne 29 lipca 2005
Ice Crusade bezpośrednio nawiązuje do wydarzeń, których byliśmy świadkami w grze Cuban Missile Crisis (znanej również pod nazwą The Day After). Akcja programu przenosi nas w tereny przygraniczne Stanów Zjednoczonych i Meksyku, gdzie dochodzi do starcia sił sowieckich oraz amerykańskich.
Horde: The Northern Wind
Strategiczne 3 listopada 1999
Horde: The Northern Wind to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.
Horde: The Citadel
Zręcznościowe 1 stycznia 2004
The Citadel to oficjalny dodatek do Horde: The Northern Wind, strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.
Star Trek: Legacy
Strategiczne 5 grudnia 2006
Star Trek: Legacy jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, przygotowaną z okazji czterdziestej rocznicy powstania słynnego fantastycznonaukowego uniwersum, wymyślonego de facto przez jednego człowieka – Teksańczyka nazwiskiem Gene Roddenberry.
Pacific Storm: Allies
Strategiczne 8 lutego 2007
Pacific Storm: Allies to pierwsze, oficjalne rozszerzenie do wydanej w 2005 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Pacific Storm. Dodatek wprowadza nowe strony strony konfliktu oraz związane z nimi rodzaje jednostek. Twórcy zdecydowali się również zmodyfikować silnik graficzny bazowej gry, dzięki czemu oprawa wizualna zyskała na szczegółowości i płynności działania.
Aggression: Starcie Mocarstw
Strategiczne 13 września 2007
Strategia czasu rzeczywistego, obejmująca swoim zasięgiem obie Wojny Światowe. Gracz ma okazję poprowadzić do boju szereg różnych armii, dysponujących odmiennym sprzętem wojskowym. Można też podążyć ścieżką dyplomatyczną, zawierając kolejno układy z sąsiadami lub skoncentrować się na postępie technologicznym.
Tom Clancy's EndWar
Strategiczne 4 listopada 2008
Sygnowany nazwiskiem popularnego pisarza Toma Clancy'ego RTS autorstwa zespołu Ubisoft Szanghaj. Fabuła Tom Clancy’s EndWar osadzona została w roku 2020 i opowiada o losach fikcyjnego konfliktu między Stanami Zjednoczonymi, Unią Europejską i Rosją, u którego źródeł legła rywalizacja o surowce oraz dominację w przestrzeni kosmicznej, a także próba zaburzenia równowagi sił pomiędzy Wschodem a Zachodem.
The Golden Horde
Strategiczne 1 lutego 2008
The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.
Windchaser
Strategiczne 8 maja 2008
Windchaser to przygotowana przez ekipę deweloperską studia Chimera Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktycznymi i cRPG. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Ensai, w którym magia miesza się z techniką. Gracz wciela się w obdarzonego wielką mocą młodego adepta sztuk magicznych - Ioana. Rozgrywka nastawiona jest na walkę taktyczną i odpowiednie przygotowanie drużyny do starć z przeciwnikami.
Europa Universalis III: In Nomine
Strategiczne 28 maja 2008
Kolejny niesamodzielny dodatek do trzeciej odsłony serii Europa Universalis, wymagający do działania zarówno gry podstawowej, jak i poprzedniego rozszerzenia Napoleon’s Ambition. In Nomine przenosi nas w czasie do roku 1399, kiedy na tron angielski wstępuje Henryk IV. Rozszerzone ramy chronologiczne produkcji pozwoliły zaś na wprowadzenie do rozgrywki kolejnych ważnych wydarzeń historycznych, np. mongolskiej inwazji na Turcję, wojny stuletniej czy upadku Cesarstwa Bizantyjskiego.
Battlestations: Midway
Strategiczne 31 stycznia 2007
Połączenie symulacji morskiej i strategii czasu rzeczywistego poruszające temat bitew morskich rozgrywanych podczas II Wojny Światowej. Dzięki temu tytułowi gracze mogą przekonać się jak bardzo zmieniła się wojna na morzu na przestrzeni kilku lat II Wojny Światowej.
Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
Strategiczne 13 maja 2002
Dodatek do strategii czasu rzeczywistego zatytułowanej Star Wars: Galactic Battlegrounds. Wprowadza do podstawowej wersji gry nowe misje, jednostki oraz szereg innych udoskonaleń.
Total Annihilation: Kingdoms
Strategiczne 22 czerwca 1999
Total Annihilation: Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez deweloperów ze studia Cavedog Entertainment. Akcja gry osadzona została w fantastycznej krainie Darien, w której toczy się wojna pomiędzy czterema frakcjami. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, starając się pokonać przeciwników. Twórcy przewidzieli 48 zróżnicowanych misji w trybie zabawy solowej oraz możliwość zmagań z żywymi przeciwnikami w sieciowych rozgrywkach multiplayer.
Warhammer: Shadow of the Horned Rat
Strategiczne 15 czerwca 1995
Opracowana przez studio Mindscape strategia czasu rzeczywistego bazująca na uniwersum gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle. Warhammer: Shadow of the Horned Rat opowiada o losach najemnika, który zostaje wplątany w walkę o przyszłość Starego Świata.
Combat Mission: Shock Force 2
Strategiczne 4 grudnia 2018
Dalszy ciąg serii realistycznych strategii od doświadczonego studia Battlefront. W Combat Mission: Shock Force 2 dowodzimy współczesnymi wojskami w hipotetycznym konflikcie NATO z Syrią. Za wydanie gry odpowiada Matrix Games.