24. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 24. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
City of Atlantis
Strategiczne listopad 2024
Gra strategiczna typu city builder, w której stajemy na czele mitycznej Atlantydy. W City of Atlantis na naszej głowie są wszystkie aspekty funkcjonowania miasta – od rozbudowy infrastruktury, przez politykę, skończywszy na obronie przed klęskami żywiołowymi.
Viking City Builder
Strategiczne 2025
Gra ekonomiczna z elementami strategii czasu rzeczywistego osadzona w epoce podboju ziem europejskich przez wikingów. Viking City Builder oprócz rozbudowy osady pozwala nam też na atakowanie innych wiosek oraz eksplorację okolicznych ziem w poszukiwaniu surowców.
Agony: Lords of Hell
Strategiczne 2024
RTS osadzony w uniwersum znanym między innymi z gry Agony. W Agony: Lords of Hell stajemy po stronie króla Nimroda próbującego przejąć całkowitą kontrolę nad piekłem. Podczas zabawy gromadzimy wyznawców i surowce, wznosimy budowle i wystawiamy potężną armię.
Age of Empires II: Definitive Edition - Powrót Rzymu
Strategiczne 16 maja 2023
Return of Rome to dodatek do strategii czasu rzeczywistego Age of Empires II: Definitive Edition. DLC dodaje do gry kilkanaście starożytnych cywilizacji, trzy nowe kampanie oraz jeden świeży tryb rozgrywki koncentrujący się na długich meczach.
Combat Mission: Final Blitzkrieg - Downfall
Strategiczne 25 stycznia 2024
Duże rozszerzenie do Combat Mission: Final Blitzkrieg, hybrydy RTS-a i strategii turowej z 2016 roku. Downfall oferuje trzy kampanie, w których prowadzimy polskie, brytyjskie i kanadyjskie siły do zwycięstwa nad Niemcami u samego schyłku II wojny światowej (lub ich bronimy).
Age of Empires II: Definitive Edition - Zwycięzcy i zwyciężeni
Strategiczne 14 marca 2024
Szósty dodatek do odświeżonej wersji gry Age of Empires II. W AoE II: Definitive Edition - Victors and Vanquished otrzymujemy 19 scenariuszy, które wprowadzają nowe historie i mechaniki. Część z nich opracowano w oparciu o najpopularniejsze dzieła fanów.
Worshippers of Cthulhu
Strategiczne 2025 (wczesny dostęp od wrzesień 2024)
Polska gra strategiczna typu city builder, w której zarządzamy miastami zamieszkiwanymi przez wyznawców Wielkich Przedwiecznych. W Worshippers of Cthulhu rozwijamy metropolię, organizujemy ceremonie ku chwale bóstw, a także składamy niewiernych w ofierze.
Command & Conquer: Red Alert 3 - Commander's Challenge
Strategiczne 16 września 2009
Poboczna odsłona popularnej serii strategicznej C&C: Red Alert przygotowana specjalnie z myślą o graczach konsolowych. Stworzony przez koncern Electronic Arts tytuł stanowi w istocie nieco odchudzoną wersję dodatku Uprising, który kilka miesięcy wcześniej otrzymali gracze pecetowi. W grze zrezygnowano z typowej dla serii kampanii fabularnej, koncentrując się na wprowadzonym przez wspomniany dodatek trybie wyzwań.
Emergency 2013
Strategiczne 2 listopada 2012
Nowa edycja strategicznej serii Emergency. Składa się na nią zawartość Emergency 2012 w wersji Deluxe oraz dodatek, w którym naszym zadaniem jest radzenie sobie ze skutkami wybuchu wielkiego wulkanu w Europie.
Tower Wars
Strategiczne 14 sierpnia 2012
Tower Wars nawiązuje do klasycznych strategii z gatunku Tower defence – bronimy naszą bazę przy pomocy wymyślnych wież i umocnień jednocześnie wysyłając fale jednostek bojowych przeciw wrogom. Gra powstała za sprawą studia SuperVillain (Dungeon Siege: Throne of Agony).
Age of Mythology: Tale of the Dragon
Strategiczne 28 stycznia 2016
Stworzony wspólnymi siłami studia Skybox Labs i Forgotten Empires dodatek DLC do gry Age of Mythology: Extended Edition – czyli zremasterowanej odsłony klasycznej strategii RTS autorstwa Ensemble Studios. Rozszerzenie o nazwie Tale of the Dragon nie zmienia diametralnie podstawowych mechanizmów rozgrywki, będących kwintesencją klasycznych strategii czasu rzeczywistego z rozbudowanym wątkiem ekonomicznym.
Total War: Attila - Age of Charlemagne
Strategiczne 10 grudnia 2015
Drugi duży dodatek do kolejnej odsłony cyklu gier strategicznych Creative Assembly o nazwie Attila: Total War. Akcja Age of Charlemagne rozpoczyna się w roku 768, a więc na długo po tym, jak rządy legendarnego Attyli dobiegły końca. Gdy zmęczeni długoletnimi konfliktami mieszkańcy Europy próbują odbudować swoje życie, na horyzoncie pojawia się nowy władca – tytułowy Karol Wielki.
Company of Heroes 2: Ofensywa w Ardenach
Strategiczne 18 listopada 2014
Drugie samodzielne rozszerzenie do gry Company of Heroes 2 opracowanej w 2013 roku przez studio Relic Entertainment. Zgodnie z podtytułem dodatku w grze powracamy na front zachodni II wojny światowej, aby wziąć udział w słynnej ofensywie wojsk sprzymierzonych w Ardenach. W przeciwieństwie do pierwszego rozszerzenia, w którym nacisk położono na zmagania multiplayer – tym razem autorzy postanowili skupić się na kampanii jednoosobowej.
Total War: Warhammer II - Rise of the Tomb Kings
Strategiczne 23 stycznia 2018
Rise of the Tomb Kings to pierwszy duży dodatek do wydanej we wrześniu 2017 roku strategii Total War: Warhammer II, osadzonej w ikonicznym, znanym z figurkowych gier bitewnych uniwersum. Za stworzenie tej produkcji odpowiada brytyjskie studio Creative Assembly. DLC wprowadza tytułową frakcję Królów Grobowców.
Tom Clancy's EndWar
Strategiczne 4 listopada 2008
Sygnowany nazwiskiem popularnego pisarza Toma Clancy'ego RTS autorstwa zespołu Ubisoft Szanghaj. Fabuła Tom Clancy’s EndWar osadzona została w roku 2020 i opowiada o losach fikcyjnego konfliktu między Stanami Zjednoczonymi, Unią Europejską i Rosją, u którego źródeł legła rywalizacja o surowce oraz dominację w przestrzeni kosmicznej, a także próba zaburzenia równowagi sił pomiędzy Wschodem a Zachodem.
Supreme Ruler 2020
Strategiczne 17 czerwca 2008
Supreme Ruler 2020 jest kolejną częścią rozbudowanej gry strategicznej opracowanej przez Battlegoat Studios. Podobnie jak poprzedniczka, produkcja pozwala nam przenieść się w niedaleką przyszłość do pogrążonego w chaosie świata.
Trash
Strategiczne 20 września 2005
Trash to program kwalifikujący się do gatunku trójwymiarowych strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja gry rozgrywa się w post-apokaliptycznej przyszłości, wzorowanej na filmach takich jak Mad Max i świecie znanym z serii Fallout.
Locoland
Strategiczne 29 grudnia 2003
Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.
Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
Strategiczne 13 maja 2002
Dodatek do strategii czasu rzeczywistego zatytułowanej Star Wars: Galactic Battlegrounds. Wprowadza do podstawowej wersji gry nowe misje, jednostki oraz szereg innych udoskonaleń.
Real War: Rogue States
Strategiczne 3 października 2002
Sequel strategii czasu rzeczywistego Real War wydanej przez firmę Simon & Schuster pod koniec 2001 roku. Podobnie jak część pierwsza daje graczom możliwość dowodzenia wojskami w walce z organizacją terrorystyczną zwaną „Independent Liberation Army”.
American Conquest: Odwet
Strategiczne 22 czerwca 2003
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego American Conquest. W rozszerzeniu działamy na przestrzeni lata 1517-1804 i wykonujemy 25 obszernych misji, podzielonych na osiem kampanii. Autorzy dodali do gry kilka nowych nacji oraz 50 niedostępnych wcześniej jednostek. Specjalnym dodatkiem jest nowy tryb rozgrywki – pojedyncze bitwy.
Gangland
Strategiczne 4 marca 2004
Gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości. Nasza działalność obejmuje m.in. kradzieże, zastraszanie, pobierane haraczów, szerzenie prostytucji, przemy oraz bicie i mordowanie ludzi.
Space Colony
Strategiczne 14 października 2003
Space Colony to utrzymana w klimatach science-fiction strategia ekonomiczna, stworzona przez zespół deweloperski studia FireFly. Gracz wciela się w rolę kolonizatora obcej planety, który przy użyciu dostępnych środków stara się zbudować tętniące życiem, galaktyczne metropolie. Zadanie jest o tyle trudne, że rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, a na mieszkańców kolonii czyha mnóstwo niebezpieczeństw.
Invictus: W Cieniu Olimpu
Strategiczne 25 lutego 2000
Połączenie gatunków RTS i RPG pełnymi garściami czerpiące z mitologii greckiej. Naszym zadaniem jest zebranie drużyny bohaterów zdolnych przeciwstawić się bogowi Posejdonowi. Struktura świata jest otwarta i pozwala na sporą swobodę w wyborze zadań. Natomiast walki mają mocno taktyczny charakter.