22. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 22. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
SpellForce 3: Fallen God
Strategiczne 3 listopada 2020
Drugi samodzielny dodatek do gry SpellForce 3. Rozszerzenie oferuje nową grywalną rasę z własną kampanią fabularną, opowiadającą o historii klanu trolli i ich próbie wskrzeszenia tytułowego upadłego boga.
Anno 1800: Zatopione skarby
Strategiczne 30 lipca 2019
Pierwszy dodatek z przepustek sezonowych do gry Anno 1800. DLC The Sunken Treasures (Zatopione skarby) wprowadza nową linię fabularną oraz dodatkowe tereny i przedmioty. Rozbudowuje także system craftingu.
Kingdom Rush Origins
Strategiczne 19 listopada 2014
Trzecia odsłona popularnej serii strategii tower defence, stanowiąca swoisty prequel całego cyklu. W grze prowadzimy elfie armie przeciw złowrogiemu Vez’nanowi, który za pośrednictwem potężnego klejnotu władzy zagraża całemu królestwu. Podczas rozgrywki stawiamy czoła nieznanym wrogom, wykorzystując nowych bohaterów, jednostki, ulepszenia i moce.
Anno 2070: Tajemnicza Błękitna Głębia
Strategiczne 4 października 2012
Oficjalny dodatek do wydanej w 2011 roku strategii ekonomicznej Anno 2070, będący – podobnie jak gra macierzysta – efektem współpracy dwóch niemieckich studiów Blue Byte Software oraz Related Designs. W rozszerzeniu zatytułowanym Tajemnicza Błękitna Głębia (w wersji ang. Deep Ocean) wprowadzono nowy poziom cywilizacyjny, dzięki któremu frakcja technologiczna wzbogaciła się o niedostępną wcześniej klasę społeczną geniuszy.
Tower Wars
Strategiczne 14 sierpnia 2012
Tower Wars nawiązuje do klasycznych strategii z gatunku Tower defence – bronimy naszą bazę przy pomocy wymyślnych wież i umocnień jednocześnie wysyłając fale jednostek bojowych przeciw wrogom. Gra powstała za sprawą studia SuperVillain (Dungeon Siege: Throne of Agony).
Emergency 2013
Strategiczne 2 listopada 2012
Nowa edycja strategicznej serii Emergency. Składa się na nią zawartość Emergency 2012 w wersji Deluxe oraz dodatek, w którym naszym zadaniem jest radzenie sobie ze skutkami wybuchu wielkiego wulkanu w Europie.
American Conquest: Odwet
Strategiczne 22 czerwca 2003
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego American Conquest. W rozszerzeniu działamy na przestrzeni lata 1517-1804 i wykonujemy 25 obszernych misji, podzielonych na osiem kampanii. Autorzy dodali do gry kilka nowych nacji oraz 50 niedostępnych wcześniej jednostek. Specjalnym dodatkiem jest nowy tryb rozgrywki – pojedyncze bitwy.
Hegemonia: Żelazne Legiony
Strategiczne 13 listopada 2002
Stworzona przez węgierski zespół Digital Reality kosmiczna strategia czasu rzeczywistego 3D czerpiąca pomysły z serii Imperium Galactica oraz z gry Homeworld. Historia przenosi nas w odległą przyszłość, do roku 2104 i opowiada o konflikcie ziemskiego rząd z położonymi na innych planetach koloniami.
Faraon: Złota Edycja
Strategiczne 23 marca 2001
Faraon: Złota Edycja to pakiet zawierający dwie strategie ekonomiczne typu city builder - Faraon oraz Kleopatra: Królowa Nilu.
Sid Meier's Gettysburg
Strategiczne 13 czerwca 1997
Obejmij dowództwo nad jedną z armii Unii lub Konfederacji i swym kunsztem strategicznym przesądź o losach największej bitwy wojny secesyjnej.
Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.
Joint Task Force
Strategiczne 12 września 2006
Wojenny RTS od autorów znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć i nie zawraca sobie głowy typową dla tego gatunku rozbudową bazy. Autorzy przygotowali rozbudowana kampanię dla pojedynczego gracza, jak również tryb multiplayer, w ramach którego możemy walczyć z innymi ludźmi, lub połączyć z nimi siły przeciwko SI.
Ancient Wars: Sparta
Strategiczne 8 grudnia 2006
Sparta: Ancient Wars jest pierwszą częścią cyklu PeCetowych strategii czasu rzeczywistego, traktującego o głośnych starożytnych wojnach. Jak sama nazwa wskazuje, przejmujemy kontrolę nad legendarnymi oddziałami spartańskimi rodem z Półwyspu Peloponeskiego, słynącymi przede wszystkim z niesamowitej bitności.
Victoria: Empire Under the Sun
Strategiczne 18 listopada 2003
Kolejna, piąta już część znanej serii gier strategicznych Europa Universalis, która przenosi nas w okres pomiędzy XIX wiekiem a pierwszymi dekadami wieku XX. Jest to czas, w którym dokonano wielu odkryć i postępów naukowych, jest to także okres krwawych starć Pierwszej Wojny Światowej.
Locoland
Strategiczne 29 grudnia 2003
Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.
Blitzkrieg 2: Droga ku Wolności
Strategiczne 28 września 2007
Blitzkrieg 2: Droga ku Wolności to drugie oficjalne rozszerzenie do cieszącej się sporą popularnością wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg 2. Dodatek wprowadza dwie nowe kampanie dla trybu single player, oparte na historycznych faktach. Gracze mają okazję dowodzić siłami aliantów na froncie włoskim lub zająć się ewakuacją wojsk Trzeciej Rzeszy z Francji. Deweloperzy ze studia Nival zadbali o sporą porcję zmian, w tym zmodyfikowany silnik Enigma.
Twierdza Deluxe
Strategiczne 19 maja 2006
Twierdza Deluxe to specjalne wydanie cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach średniowiecza. Edycja ta zawiera grę Twierdza oraz przygotowany przez studio deweloperskie FireFly oficjalny dodatek Excalibur Pack, w którym znalazły się legendarne i historyczne warownie na czele z zamkiem Camelot oraz słynną Tower of London.
Act of War: Direct Action
Strategiczne 15 marca 2005
Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe
Strategiczne 22 marca 2005
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Misje Dodatkowe to rozszerzenie wzbogacające podstawową wersję gry The Settlers: Dziedzictwo Królów. W dodatku znalazła się nowa kampania, a także mapy przeznaczone do rozgrywek w trybie single- i multiplayer. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali również kilku nowych bohaterów, dodatkowe budynki oraz funkcjonalny edytor, pozwalający tworzyć własne scenariusze.
SpellForce: Shadow of the Phoenix
Strategiczne 12 listopada 2004
Drugi oficjalny dodatek do ciepło przyjętej gry Spellforce: The Order of Dawn. Po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszym rozszerzeniu, The Breath of Winter, w Shadow of the Phoenix zagrożeniem dla uniwersum zostaje tajemniczy nekromanta. Delikwentowi udało się zniewolić jednego z bogów, którego moc wykorzystał do wskrzeszenia trzynastu magów — tych samych, którym nieomal udało się sprowadzić na świat kataklizm o apokaliptycznej skali.
Rome: Total War - Barbarian Invasion
Strategiczne 27 września 2005
Oficjalny dodatek do trzeciej odsłony popularnej serii strategicznej Total War studia Creative Assembly. Rome: Total War – Barbarian Invasion koncentruje się na bardzo niekorzystnym dla Imperium Rzymskiego okresie pomiędzy 363 a 476 rokiem naszej ery. Wtedy to na terenie Europy pojawiło się zagrożenie ze strony plemion barbarzyńskich, zaś na wschodzie wyrosła wrogo nastawiona potęga w postaci Imperium Perskiego.
I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.
Hostile Waters: Antaeus Rising
Strategiczne 13 czerwca 2001
RTS wzbogacony o elementy gry akcji. Dzieło studia Rage Software przenosi nas do odległego roku 2032, kiedy to na świecie panuje pokój, a wszystkie narody dążą do stworzenia globalnej cywilizacji. Taka sytuacja nie jest na rękę byłym prominentom i wojskowym, którzy organizują tajną armię na wyspach Pacyfiku – wszystko po to, by zdestabilizować sytuację polityczną i powrócić do dawnego stylu życia. Tytułowy Antaeus, czyli ostatni z superkrążowników, jest jedyną nadzieją ludzkości.
Battle Isle: The Andosia War
Strategiczne 24 listopada 2000
Czwarta Battle Isle jest połączeniem strategi turowej ze strategią czasu rzeczywistego. Do dyspozycji są dwie kampanie po dwadzieścia misji każda, a także tryb multiplayer z darmowym serwerem Blue Byte.