Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
Słownik gracza 20 czerwca 2011, 17:01

pauza w grze

Możliwość zatrzymania upływu czasu w grze. Opcja pauzy szczególnie przydatna jest w grach, w których zabawa toczy się w czasie rzeczywistym (np. gry akcji, RTS-y, wyścigi).

Na ogół aktywowanie pauzy powoduje „zamrożenie” biegu akcji. Postać kontrolowana przez gracza nie może wówczas podejmować żadnych działań. Wyjątkiem jest tzw. aktywna pauza, stosowana na przykład w klasycznych grach cRPG (Icewind Dale, Baldur's Gate, Planescape Torment) oraz niektórych strategiach czasu rzeczywistego (Homewolrd). Rozwiązanie to pozwala zatrzymać akcję w dowolnym momencie, by wydać polecenia głównemu bohaterowi lub ew. członkom jego drużyny.

Aktywna pauza w grach pokroju Icewind Dale II (2002) pozwala odpowiednio dowodzić członkami drużyny np. w trakcie walki. - 2012-12-17
Aktywna pauza w grach pokroju Icewind Dale II (2002) pozwala odpowiednio dowodzić członkami drużyny np. w trakcie walki.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz