Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
Słownik gracza 20 czerwca 2011, 17:01

lag

W informatyce to interwał czasowy pomiędzy wysłaniem pakietu informacji do serwera, a uzyskaniem odpowiedzi. W grach sieciowych (np. MMORPG) lag odnotowywany jest zwykle, gdy opóźnienie przekracza 1 sekundę, co objawia się nagłym przeskokiem w obrazowaniu świata gry.

Twórcy wielu gier sieciowych, jak Counter Strike: Source (2005), starają się znaleźć sposób na kompensację lagów.

Do najczęstszych powodów powstawania lagów należą przeciążenie serwera (wynikające z problemów technicznych lub nadmiernej liczby użytkowników online) oraz niska przepustowość łącza internetowego. Opóźnienia mogą przyczynić się do porażki gracza, który czekając na odpowiedź serwera nie może bieżąco reagować na rozwój sytuacji.

Duży lag często skutkuje całkowitym zerwaniem połączenia z serwerem gry.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz