Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 marca 2002, 09:51

autor: Branko Norwisz

Citizen Zero - przed premierą - Strona 2

Citizen Zero to gra stanowiąca połączenie gatunków action/adventure z mocno zaakcentowanymi elementami role-playing, przeznaczona do rozgrywki w trybie massive multiplayer online.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Śmierć

Śmierć jest częstą rzeczą spotykaną w grach MMORPG, dlatego istotną sprawą jest rozwiązanie tej kwestii. W Big World kiedy postać odniesie śmiertelną ranę, dostanie ona możliwość pozostania na granicy życia i śmierci, dając jej towarzyszom możliwość użycia umiejętności uzdrawiania lub użycia odpowiedniego przedmiotu, który by ją uratował. Postać może również zdecydować się na natychmiastowy zgon. Gdy zostanie wybrana ta opcja, postać oraz cały jej ekwipunek zostanie przetransportowane do najbliższej wieży rezurekcyjnej gdzie jej ciało zostanie uleczone lub też gdzie zostanie stworzone dla niej zupełnie nowe ciało.

Usługa ta nie jest jednak darmowa. Trzeba będzie zapłacić opłatę za rezurekcję lub też zaciągnąć dług, który spłacić będzie można poprzez wykonanie misji dla frakcji zajmującej się wskrzeszaniem.

Zadania

Albowiem właśnie wykonywanie misji jest tym co ma stanowić oś gry. Zadania te mogą być wykonywane albo dla jednej z frakcji sterowanych przez NPC, albo dla tajemniczej grupy zwanej Overarchy. Będą mogły być też być wybierane z jednego z terminali porozrzucanych po świecie gry.

Strona techniczna

Według zapowiedzi twórców Big World są oni przygotowani na obsłużenie nawet 500.000 czyli pół miliona graczy z całego świata. Czy jednak uda im się osiągnąć taką liczbę, kiedy w światach najpopularniejszych obecnie gier MMORPG znaleźć można ok. dwustu tysięcy mieszkańców. Jeden serwer gry Big World ma pomieścić 10.000 graczy. Panowie z MicroForte obiecują nam również wielkie wydarzenia w świecie gry np. wirtualne koncerty w czasie których w jednym miejscu zgromadzić się będzie mogła grupa kilku tysięcy postaci, bez wpływu na szybkość działania programu. Jeśli uda im się to zrealizować na pewno będzie to coś wartego zobaczenia.

Co do wymagań technicznym Big World: Citizen Zero to według podawanych obecnie specyfikacji nie są wysokie. Jako zestaw minimalny podawany jest komputer wyposażony w procesor o prędkości 400 Mhz z 64MB RAMu i kartą graficzną wyposażoną w 8 MB pamięci. Dodatkowo, co jest już standardem w grach MMORPG oprócz ceny, jaką trzeba będzie zapłacić za samo pudełko z grą, koniecznym będzie uiszczanie comiesięcznego abonamentu, którego wysokość nie została jeszcze ustalona.

Branko „Archangel” Norwisz

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.