Gameplay. Wszystko o Death Stranding (data premiery, cena, edycje kolekcjonerskie)

Anna Biniek

Gameplay

Eksploracja

Death Stranding to gra obserwowana z perspektywy trzeciej osoby (TPP). W grze bardzo ważnym jest element eksploracji i pieszych wędrówek, co wynika z fachu głównego bohatera, który jest swego rodzaju kurierem. W przemierzaniu trudnego terenu pomocna będzie zawartość plecaka, w którym znajduje się chociażby kotwiczka, jak i długa, rozkładana drabina. W Death Stranding pojawią się także różne pojazdy, z których Sam będzie mógł korzystać (np. motocykl). Gra odbywać się będzie w otwartym świecie, zapewniając dużą swobodę w sposobie prowadzenia rozgrywki. Pomocnym w wyprawach narzędziem wydaje się być również specjalny skaner, w który wyposażony jest Sam, wskazujący ciekawe cele i znaczniki na naszej drodze.

Z pierwszych nagrań ukazujących mechanikę rozgrywki wynika, że eksploracja będzie jednym z filarów zabawy. - Wszystko o Death Stranding (data premiery, cena, edycje kolekcjonerskie) - dokument - 2020-06-04
Z pierwszych nagrań ukazujących mechanikę rozgrywki wynika, że eksploracja będzie jednym z filarów zabawy.

Z każdym nowym zleceniem ze strony rozmaitych kontrahentów musimy się najpierw odpowiednio przygotować na wyprawę. Niezbędne do tego jest zaplanowanie trasy na mapie ukazującej topografię terenu, po którym będziemy się poruszać i która ma decydujący wpływ na przygotowanie odpowiedniego sprzętu na daną wyprawę (rozkładane drabiny czy linki). Kolejną istotną czynnością jest załadowanie dóbr i towarów, biorąc pod uwagę maksymalne obciążenie, jakie może unieść Sam (120kg) i odpowiednie ich rozmieszczenie na ciele. Musimy przy tym zachować balans, gdyż znaczne przeciążenie jednej ze stron sprawi, że Sam nie będzie zbyt mobilny, a podróż okaże się mordęgą. Asem w rękawie Sama jest mobilna platforma mogąca przewieźć nie tylko dodatkowe bagaże, ale i samego Sama, pełniąc wtedy funkcję czegoś na wzór deskorolki.

W Death Stranding przemieszamy się po rozmaitych terenach, a każdy stanowi odrębne wyzwanie. Na przykład przejście przez rzekę jest trudne i wymaga zręczności; dla bezpieczeństwa najlepiej najpierw zeskanować rzekę, co ukaże nam kolorowe punkty informujące nas o tym, która droga jest prostsza. A gdy już się do tego zabierzemy, musimy powoli przemieszczać się do przodu, manewrując Samem, tak aby nie stracił gruntu pod nogami. Musimy także uważać na jego pasek kondycji i dać biedakowi co jakiś czas odpocząć, aby nie stracił równowagi i nie został porwany przez nurt rzeczny, co może doprowadzić nie tylko do utraty bagaży, ale i wzrostu stresu.

Na mapach porozrzucane są punkty pocztowe, z których możemy pobrać dodatkowe towary, miejsca, w których możemy masowo naprawić zniszczony towar, a także wieże pozwalające podładować baterię egzoszkieletu Sama.

W świecie Death Stranding możemy korzystać z różnego typu pojazdów, takich jak motocykle, skutery czy ciężarówki, różniących się od siebie prędkością oraz ilością miejsca na przechowywanie bagażu.

Walka

Rozgrywka skupia się w dużej mierze na skradaniu się i unikaniu konfrontacji z niebezpiecznymi przeciwnikami. Kiedy dojdzie do walki, z pomocą przyjdzie arsenał broni palnej, ręcznej (np. rażącej wyładowaniami elektrycznymi), przedmioty będące pod ręką (np. walizka), a w ostateczności pozostaną własne pięści. Wachlarz nieprzyjaciół obejmował będzie zarówno oddziały złożone z ludzi, jak i również kreatury różnej maści i gabarytów, od małych stworzeń po wielkie kałamarnicopodobne monstra.

Unikanie walki w Death Stranding może okazać się bardzo opłacalne. - Wszystko o Death Stranding (data premiery, cena, edycje kolekcjonerskie) - dokument - 2020-06-04
Unikanie walki w Death Stranding może okazać się bardzo opłacalne.

Śmierć i odrodzenie

Śmierć postaci nie będzie oznaczała końca gry. Konfrontacja z wrogiem, której wynikiem będzie zgon postaci, ma prowadzić do potężnej eksplozji, która poprzedza odrodzenie prowadzonego przez nas bohatera. Takie wybuchy mają pozostawiać trwały ślad w świecie gry.

W tym momencie gracze będą przenosili się do swego rodzaju alternatywnej rzeczywistości. Obecność w tej podwodnej strefie ma być czymś w rodzaju stanu przejściowego, w którym możemy zdecydować się na kontynuowanie rozgrywki. Powrót do gry ma być jednak bardziej reinkarnacją niż zmartwychwstaniem.

Unikatowe mechaniki

Płód, z którym wszędzie porusza się Sam, ma znaczący wpływ na rozgrywkę. Musimy zadbać o jego nastrój i uspokajać go, gdy ten zaczyna płakać po tym, jak otrzymamy obrażenia. Zbyt duży poziom stresu powoduje niepokój i płacz malca, którego możemy uspokoić poprzez grę na harmonijce, kołysanie czy śpiewanie. Jeśli mu się to spodoba, nagrodzi nas punktami polubień.

Nie samą pracą człowiek żyje, dlatego twórca przygotował dla Sama kryjówkę. Tam po skończonym zleceniu, nasz bohater może na spokojnie pójść spać, wziąć ciepły prysznic, umyć zęby, porobić sobie zdjęcia i posłuchać muzyki. W kryjówce też może odpocząć sobie nasz mały przyjaciel BB, z którym możemy wspólnie spędzać czas na zabawie. Jest to też miejsce, w którym możemy zmodyfikować wygląd i rozmieszczenie poszczególnych przedmiotów naszego ekwipunku.

W krótkim materiale demo z rozgrywki przedstawionym podczas gamescomu 2019 zostajemy zapoznani z nietypową umiejętnością Sama, którą jest... oddawanie moczu. Wiąże się ona z pewnymi korzyściami, gdyż jeśli skupimy strumień moczu w jednym miejscu przez dłuższy czas, po krótkiej chwili pojawia się tam grzyb. Na chwilę obecną nie wiadomo jednak, czy z każdym załatwieniem potrzeb mamy szansę na przyczynienie się wzrostu flory, czy muszą być spełnione jakiekolwiek warunki, i czy ów grzyb do czegokolwiek może nam się przydać.

Kojima w swojej produkcji stawia na wiele detali i szczegółów, które wpływają na immersję przedstawionego świata. Oprócz oddawania moczu, masażu ramion po noszeniu załadunku, ucinaniu sobie krótkich drzemek czy braniu kąpieli nasz bohater może zadbać o swój wygląd poprzez założenie okularów i czapeczki, ale i musi dbać o zdejmowanie obuwia, aby dać stopom odpocząć.

Multiplayer

Death Stranding jest grą w otwartym świecie, w której gracze będą musieli ze sobą współpracować: choć nie ma tu typowego multiplayera, postawione przez nas konstrukcje, takie jak drogi i mosty, mogą być wykorzystywane przez innych graczy.

Death Stranding

Death Stranding

PC PlayStation

Data wydania: 8 listopada 2019

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.7

Gracze

9.3

Steam

8.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

25

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl