autor: Christoph Liedtke (gamestar.de)
Far Cry 4 (2014). Roślinność w grach 3D na przestrzeni lat
Spis treści
Far Cry 4 (2014)
W czwartej części cyklu Ubisoft przeniósł nas między oszałamiające szczyty Himalajów. Far Cry 4 oferował ciekawą atmosferę i parę wyrazistych akcentów wizualnych, uzyskanych m.in. za sprawą udanego odwzorowania azjatyckich krajobrazów leśnych w najwyższych górach na świecie. Roślinność w Far Cry 4 w połączeniu z imponującym oświetleniem wciąż robi wrażenie.

GTA 5 (2015)
Wraz z premierą Grand Theft Auto IV kultowa seria gangsterska zrobiła ogromny skok do przodu pod względem graficznym, również dzięki wejściu na rynek konsoli siódmej generacji i lepszym możliwościom portowania gier na PC. Jednak jeśli chodzi o roślinność, to GTA V zrobiło lepszą robotę i przekonało do siebie graczy realistycznym przedstawieniem krajobrazu.
Zamiast odkrywać koło na nowo, GTA V oferuje solidną, zaawansowaną technologicznie szatę roślinną, która wygląda jednorodnie (nawet w przypadku niższego poziomu szczegółowości w oddali), a zarazem nie obciąża zanadto sprzętu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon (2015)
Trzecia, a zarazem największa przygoda wiedźmina Geralta oprócz otwartego świata i szeregu zadań pobocznych, oferuje także bardzo klimatyczną grafikę. Szczególnie w kwestii roślinności, która w części trzeciej może spokojnie konkurować praktycznie z każdą grą.
Deweloperzy z CD Projekt RED wypełnili rozległy świat gry realistycznymi lasami, nastrojowymi bagnami i łąkami pełnymi kolorowych kwiatów. Drugi dodatek do gry, Krew i Wino, wydany w 2016 roku, oferował ręcznie wykonane trawy i drzewa, które wyglądały jeszcze lepiej niż te spotykane w podstawce.
