Komentarze do wiadomości: Wymagania sprzętowe gier na Unreal Engine 5 będą wysokie, sugeruje Digital Foundry

Forum Inne Gry
Dodaj komentarz
20.04.2022 22:20
quark
👍
4
14
odpowiedz
6 odpowiedzi
quark
77
Generał

Czyli konsolowcy mogą się pożegnać z graniem w 60 FPS. Kończy sie cross-gen, wchodzi prawdziwy next-gen w 30 FPS. To było do przewidzenia.

20.04.2022 22:05
3
10
odpowiedz
8 odpowiedzi
Annac1
22
dziad5

Postęp kosztuje. Chyba nikt nie oczekuje wodotrysków na starym sprzecie. Jestes PCMR to wydajesz i nie czekasz na wymagania "czy pójdzie".

20.04.2022 21:55
piotro009
1
odpowiedz
piotro009
39
Chorąży

A small price to pay for salvation

20.04.2022 22:05
3
10
odpowiedz
8 odpowiedzi
Annac1
22
dziad5

Postęp kosztuje. Chyba nikt nie oczekuje wodotrysków na starym sprzecie. Jestes PCMR to wydajesz i nie czekasz na wymagania "czy pójdzie".

20.04.2022 22:09
3.1
8
sticky_dude
76
Generał

Ammac1
Chyba że jesteś PCMR z Gola, wtedy piszesz w kółko że GTX1060 jest super, a poza tym to najpopularniejsza karta, tylko gry mają skopaną optymalizację xD

20.04.2022 22:18
3.2
Annac1
22
dziad5

No tak, tak. To oczywiste.

21.04.2022 03:53
BIGPSFANBOY
3.3
BIGPSFANBOY
26
Generał

sticky_dude Chyba że jesteś PCMR z Gola, wtedy piszesz w kółko że GTX1060 jest super, a poza tym to najpopularniejsza karta, tylko gry mają skopaną optymalizację xD

Poprawie cię kolego bo o czymś bardzo ważnym zapomniałeś.
Wtedy piszesz w kółko że i7 4790k i GTX 1060 jest super, a poza tym to najpopularniejsza karta i bardzo dobry procesor, w końcu i7, to tylko gry mają skopaną optymalizację xD

post wyedytowany przez BIGPSFANBOY 2022-04-21 03:56:58
21.04.2022 08:54
3.4
zanonimizowany768165
119
Legend

Zapomnieliście o RAMie.
Jak wymaga więcej niż 8GB to optymalizacja skopana na 100%

21.04.2022 10:21
animatiV
😉
3.5
animatiV
107
The Ultimate PCMR

A jest jeszcze kategoria dla biednego PCMR? :D

21.04.2022 10:27
3.6
2
Annac1
22
dziad5

Ja zawsze byłem biednym pcmr. ale w końcu doszedłem do momentu w którym nawet ekonomiczne podejście do pc było nieopłacalne. koszt nie jest rekompensowany.

Jak ktoś ma stary pc i wyśmiewa konsole to jest głupcem.

22.04.2022 00:45
3.7
zanonimizowany1370499
4
Chorąży

Problem w tym, że postęp technologiczny nie nadąża za tymi wodotryskami. Zaraz skończy się na tym, że będziemy mieli wyścig o to kto ma mocniejszą grzałkę w obudowie, bo moc obliczeniowa zaczyna rosnąć niemal w tym samym tempie co wzrost zużycia energii, czyli po prostu upychamy więcej tych samych rdzeni w CPU/GPU.

Jak ludzie nie będą kupować tych dużo droższych podzespołów, to twórcy gier nie będą mieli wyboru jak tylko optymalizować kod, inaczej będą robić gry tylko dla garstki entuzjastów sprzętu.

Ja mogę używać mojego GTX 1070Ti nawet i 10 lat grając w starsze gry - wisi mi to, bo mam w co grać. Zaoszczędzone pieniądze lepiej zainwestować na przyszłość niż marnować na technologię, która się zatrzymała w miejscu.

post wyedytowany przez zanonimizowany1370499 2022-04-22 00:50:36
22.04.2022 07:37
3.8
Annac1
22
dziad5

To prawda. Ten cały Ray tracing to jest pic na wodę fotomontaż. Marnowanie mocy.

20.04.2022 22:20
quark
👍
4
14
odpowiedz
6 odpowiedzi
quark
77
Generał

Czyli konsolowcy mogą się pożegnać z graniem w 60 FPS. Kończy sie cross-gen, wchodzi prawdziwy next-gen w 30 FPS. To było do przewidzenia.

20.04.2022 22:52
camos
4.1
camos
33
Chorąży

Pecetowy z 1060 nawet nie odpalą xD

20.04.2022 23:00
4.2
zanonimizowany1365389
8
Generał

quark
Z drugiej strony, wielu gry na konsoli już oferują opcji graficzne do wyboru. 60 FPS albo lepsza grafika albo wyższy rozdzielczość. Zawsze masz jakiś wybór.

camos
60 FPS u nowsze gry AAA? Raczej nie. Ale 30 FPS to już jak najbardziej możliwe, jak obniżysz parę opcji graficzne i to na 1080p. Ale ray tracking można już zapomnieć.

Dlatego oszczędzam pieniędzy na najpierw nowy CPU, a potem nowy GPU. Mój i5-3570 to już wąskie gardło dla nowsze gry, a szczególnie dla karty graficzne RTX 3000.

post wyedytowany przez zanonimizowany1365389 2022-04-20 23:02:32
20.04.2022 23:24
4.3
zanonimizowany1365389
8
Generał

quark
Ale masz rację. Piękniejsza grafika, wyższy rozdzielczość i 60 FPS nie zawsze idą w parze dla niektórych tytułów, co jest standard dla konsoli. Ale to właśnie dlatego, że konsoli są dużo tańsze, a komputery PC są droższe (jak chcesz mieć ponad 60 FPS i ładniejsza grafika jednocześnie). Coś za coś. Nie można mieć wszystkiego.

post wyedytowany przez zanonimizowany1365389 2022-04-20 23:27:53
21.04.2022 07:50
4.4
barnej7
165
Senator

Na 1060 UE ma 10fps w full hd w tym demie wiec szału bym się nie spodziewał xD

21.04.2022 08:46
PanWaras
😂
4.5
PanWaras
100
Legend

Chłop martwi się o nowe konsole, a sam siedzi już na leciwym, i znacznie mniej wydajnym od konsol 1060. Komentarze pcmr są przezabawne. Lepiej zajmij się modernizacją swojego podwórka, i nie martw się sąsiadem, bo masz u siebie większy syf.

post wyedytowany przez PanWaras 2022-04-21 08:48:09
22.04.2022 15:39
deton24
4.6
deton24
115
Pretorianin

camos Nie gadaj głupot. 1060 6GB ze skalowaniem a'la FSR 67% (720p) i global illumination na 1 (z 3) i resztą ustawień na 2 (z 3) jest całkowicie grywalne.
Nawet na RX 570 4GB pograsz ze wszystkim na low (bodaj opcje na 1) i 50% skalowania 1080p. Były spadki do nawet 20 FPS podczas jazdy, ale typ miał starego Haswela i7, może też dlatego. Poza tym gra nadal wyglądała super, pomimo gorszej ostrości.

20.04.2022 22:30
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Kamook
131
Generał

Właściwie to DF zasugerowało, że wydajność demka nie będzie miała nic wspólnego z ukończonymi grami. Dobra robota, "redakcją" w cytowaniu filmiku którego się nawet nie widziało.

22.04.2022 17:29
deton24
5.1
deton24
115
Pretorianin

Osobiście uważam, że w przypadku gier z otwartym światem, wydajność może być jeszcze gorsza, bo siłą rzeczy, gotowe gry będą musiały być jeszcze bardziej rozbudowane niż symulacja miasta. I raczej optymalizacja nie zasypie dziury przez to wytworzonej. Przynajmniej nie w całości.

20.04.2022 23:05
6
odpowiedz
zanonimizowany1365389
8
Generał

Jeśli będą tworzyć nowe gry AAA oparte na technologii ray tracking i inne rzeczy, to wiadomo, że będą wyższe wymaganie sprzętowe.

post wyedytowany przez zanonimizowany1365389 2022-04-20 23:07:20
21.04.2022 00:11
7
1
odpowiedz
Mortimer83
38
Pretorianin

"z jakiegoś powodu Unreal Engine 5 mocniej korzysta z pojedynczego rdzenia i to właśnie CPU było głównym czynnikiem limitującym wydajność"

Czyli problemem nie jest zbyt mała wydajność sprzętu, tylko słabo napisany kod, wydadzą poprawkę i jak UE5 zacznie korzystać z wszystkich rdzeni równomiernie, będzie 100 fps. Można się rozejść.

Swoją drogą w czasach wprowadzenia procesorów i3/i5/i7, developerzy jeszcze przez kilka lat wypuszczali gry wykorzystujące jeden rdzeń, przez co bywały sytuacje, że gra działała lepiej na Core2Duo podkręconym na 4-4,5 GHz, niż na nowym "mocniejszym" i5 2,3 GHz, bo miał lepszą wydajność na pojedynczym rdzeniu.

Wydawałoby się, że te czasy już minęły, ale widać w 2022 mamy powtórkę z rozrywki.

21.04.2022 00:18
😂
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Dragoon84
115
Generał

RTX-y 4xxx na horyzoncie, spokojniutko damy radę, bagatelka.

21.04.2022 03:55
BIGPSFANBOY
8.1
-11
BIGPSFANBOY
26
Generał

W tym demie większym problemem wydaję się być CPU nie GPU, RTX 3090 nie przekraczał 45% użycia.

post wyedytowany przez BIGPSFANBOY 2022-04-21 03:56:10
22.04.2022 17:33
deton24
8.2
deton24
115
Pretorianin

Dokładnie tak. Testował 5/10 i 10/20 i różnice były pomijalne.
Odpalił 5 3600 6/12 i gra zaliczyła spory spadek FPS.

21.04.2022 01:52
Herr Pietrus
😈
9
odpowiedz
Herr Pietrus
236
Jestę Grifterę

Ale jak to, przecież miała być super optymalizacja, dostosowywanie geometrii modeli w czasie rzeczywistym, nanite, software'owy ray-tracing, wielkie interaktywne miasta na PS5!

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2022-04-21 01:52:39
21.04.2022 03:36
Szefoxxx
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Szefoxxx
90
Doradca

He he "eksperci" z DF.

Tylko co oni oceniają, demo miasto z edytora bez wielkiej optymalizacji czy chociaż zadali sobie trud zrobić z tego release build i wtedy testować?

A wystarczyło przeczytać dokumentację.

LUMEN to RT, zawsze, więc czego się spodziewali, sprzętowy lub nie, bo rt programowy jest wbudowany, ale to znaczy, że jak nie masz RT będzie jeszcze gorzej, epic tak zrobił, bo nigdy nie pójdzie nic do przodu jak twórcy cały czas będą musieli robić 2 wersje gier, z RT i bez, a tu kosztem wymagań, nie trzeba się męczyć, bo jak ktoś nie ma karty z RT to nie trzeba nic zmieniać.

Zresztą znośne RT ma tylko NV, amd to ma namiastkę, wiec nawet nowe gpu nie zawsze pomoże.

Z kolei prawdziwy ekspert na YT już to sprawdził i wyłączając globalną iluminację wydajność znacznie wzrasta, jednoczenie nic się nie popsuło, wygląda gorzej, ale i tak dobrze i da się grać komfortowo.

Tak czy siak pełna gra w takiej skali jak to demo to za parę lat. Na konsoli to demo działało w mniej niż 30 fps (celowo) i było wydaniem retail zoptymalizowanym.

post wyedytowany przez Szefoxxx 2022-04-21 03:38:30
22.04.2022 17:25
deton24
10.1
deton24
115
Pretorianin

Ale on powiedział, że na potrzeby testów musiał wykompilować uboższą wersję z software Lumen, z gorszymi odbiciami.
Nawiasem to zjada nawet 30 klatek.
I użył słowa wykompilować na 100 procent.
Co prawda nie powiedział, czy porównywał z też wykompilowaną wersją.
A ustawienie globalnej iluminacji na 1 zamiast domyślnie 3 jeszcze wygląda jako-tako, a nie zabiera tyle wizualnie.
Co do tej namiastki z użycia RT na AMD, w materiale poza brakują postacią w odbiciu w wersji hardware nie odnotował żadnych większych różnic poza ciut większym narzutem wydajnościowym.

21.04.2022 10:53
11
1
odpowiedz
Jaya
73
Generał

Po prostu może trzeba będzie pograć na średnich detalach, które będą i tak ładniejsze niż Ultra w starszych grach. Duże miasta poza tym są zmorą dla wszystkiego i podobnie jak w przypadku cyberpunka niekoniecznie technologiczne osiągnięcia wiążą się z przekładem na oceny. Proste pustynie, trawiaste pejzarze - FarCry/Assasin balans gęstości detali jest mniej ryzykowny.

21.04.2022 12:30
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
Malec8
18
Legionista

Ja czegoś chyba nie rozumiem. Komentarz, że z wydajnością na pecetach będzie lipa, a na konsolach to już w ogóle prze***ane. Ale czy to demo nie wyszło wcześniej na konsole i nie działało normalnie? Czy na PC jest jakieś inne?

21.04.2022 12:40
Entelarmer
12.1
Entelarmer
97
Damned One

GRYOnline.plTeam

Digital Foundry poruszyło tę kwestię, polecam rzucić okiem do ich artykułu. W największym skrócie: Epic po prostu poszedł na kompromisy w kwestii skalowania (lub rozdzielczości), jakości pewnych elementów etc.

21.04.2022 18:20
trzydziestolatek1990
12.2
trzydziestolatek1990
28
Pretorianin

Entelarmer
Czyli znając silnik można zastosować optymalizacyjne sztuczki, dzięki którym jakość ucierpi w małym stopniu, ale wydajność wzrośnie niebagatelnie, nawet na tym początkowym etapie, na którym obecnie znajduje się UE5? Tak na chłopski rozum.

22.04.2022 17:35
deton24
12.3
deton24
115
Pretorianin

Sporo wskazuje na to, że gra przez skalowanie na PS5 śmiga w 30 FPS ze spadkami w 720p. Co za tym idzie, po zrównaniu ze sobą detali, dostajemy porównywalną wydajność, acz jest kilka efektów na PS5, które co co ciekawe, nie występują na PC.

23.04.2022 01:18
trzydziestolatek1990
12.4
trzydziestolatek1990
28
Pretorianin

deton24
O jakich efektach mowa? Zaintrygował mnie Twój komentarz, rozwiniesz myśl?

21.04.2022 13:26
dzony85
😂
13
odpowiedz
dzony85
58
Generał

PC dadzą rade ale PS5 ... no cóż granie w 6ofps nie ma szans, ledwo dźwignie 30 ... xD

22.04.2022 07:50
lordpilot
😉
14
odpowiedz
lordpilot
229
Legend

Z jednej strony - to początki, a historia z poprzednimi wersjami tego silnika pokazuje, że Epic ekspresowo poprawia bolączki i "choroby wieku dziecięcego".

Z drugiej, to jednak lekko przerażające, że obecnie najmocniejsze pecety na rynku, nie dają rady i to w starożytnej, przedpotopowej rozdzielczości 720 p.....

22.04.2022 08:24
15
1
odpowiedz
Skilgar
85
Konsul

W 30 klatkach gra pełno graczy pecetowych wystarczy cofnąć się parę miesięcy wstecz kiedy ceny podzespołów szalały i poczytać komentarze. Gracze pecetowi śmieją się sami z siebie.

23.04.2022 20:57
16
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1371143
0
Konsul

Chyba na GOL'u GTX 1060 to standard, bo w innych częściach świata wśród graczy pecetowych przeciętne GPU to RTX 2060 w górę

23.04.2022 21:27
_Luke_
Forum Forum Inne Gry
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl