Czekasz na Ubera? W międzyczasie obejrzysz reklamę
Uber postanowił „umilić” swoim klientom czas oczekiwania na taksówkę. Jeszcze w tym tygodniu w aplikacji mobilnej firmy zaczną wyświetlać się pełnoekranowe reklamy, które pojawią się także na wyświetlaczach zamontowanych w pojazdach.

Jak donosi The Wall Street Journal, Uber ma nowy pomysł na zwiększenie swoich przychodów z prowadzonej działalności. Począwszy od tego tygodnia, firma zacznie serwować klientom reklamy, pojawiające się zarówno w aplikacji mobilnej, jak i w samochodach.
Uber zaczyna wyświetlać reklamy
Podczas oczekiwania na podwózkę, w smartfonach klientów będą wyświetlane 90-sekundowe pełnoekranowe reklamy różnego rodzaju produktów i usług, które pojawią się także podczas jazdy. W firmowych samochodach zamontowano bowiem tablety, na których obiekty marketingowe mają odtwarzać się automatycznie.
Z komunikatu przewoźnika wynika, że zawitają one również do usług Uber Eats oraz Drizly - tę ostatnią firma w 2021 roku zakupiła za okrągły miliard dolarów. W przypadku Uber Eats, klienci zobaczą je podczas oczekiwania na dostawę posiłku, natomiast w Drizly zostaną umieszczone na stronie wyszukiwania produktów.
Dodam, że reklamy w Uberze nie powinny być zaskoczeniem dla klientów. W marcu firma uruchomiła bowiem samoobsługową platformę reklamową dla małych i średnich marek, umożliwiającą promowanie ich produktów w dużych amerykańskich miastach. Od tego czasu platforma rozrosła się, oferując sponsorowane listy i e-maile, reklamy w menu i banery w aplikacji. Teraz pozwoli klientom dotrzeć do potencjalnych konsumentów w bardziej bezpośredni sposób.
Uber twierdzi, że reklamy będą targetowane, aby zwiększyć ich efektywność. Firma wykorzysta dane o lokalizacji użytkownika, miejscach do których podróżuje, a także informacje o zamawianych przez niego potrawach. Firma zapewnia wprawdzie, że klienci którzy sobie tego nie życzą, będą mogli zrezygnować z reklam wykorzystujących np. ich płeć oraz historię przejazdów. Ich całkowite wyłączenie nie będzie jednak możliwe, więc tak czy inaczej klienci od nich nie uciekną.
Więcej:Od 15 października Android się zmienia. Google wprowadza nowe zasady dla aplikacji
Komentarze czytelników
sabaru Senator
Reklam, reklamą podparta. Gdzie nie spojrzysz to są wszędzie i na siłę wciskane.
WolfDale Legend

Najlepiej niech z tyłu będzie ekran i wyświetla reklamy, a dzięki temu jadąc oglądasz docierając na miejsce za darmo.
Benekchlebek Senator
Można to pominąć, ale nie każdy wie, jak
rozwadowski Legionista
"Jeszcze w tym tygodniu w aplikacji mobilnej startup’u zaczną wyświetlać się pełnoekranowe reklamy"
Co? Startupu? XD Firma działa już 15 lat i to na całym świecie i nadal to jest startup wg ciebie? XD