Forum Gry Filmy i Seriale Tech Ogólne Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórcy Dawn of War 4 doskonale wiedzą, czego tak naprawdę pragną gracze RTS-ów. Wszyscy inni chyba o tym zapomnieli

25.08.2025 09:10
Shadoukira
1
2
Shadoukira
110
Chill Slayer

Osobiście w pełni się zgadzam z tym, że kampania i zawartość dla jednego gracza powinna być na pierwszym miejscu jeśli chodzi o tego typu gry, bo to ostatecznie zawsze wychodziło tym grom na plus. Gracze po prostu dzięki temu bardziej przywiązują się do danej gry i jej bohaterów jak np. miało to miejsce w przypadku Warcrafta 3.

Tryb multiplayer choć też ważny, bo to później przeważnie on decyduje o tym jak długo dana gra będzie "żyła" po premierze, to jednak powinien on być rozwijany dopiero po dopieszczeniu kampanii i potyczek dla jednego gracza.

Bardzo mi się też podoba to, że twórcy mają zamiar w swoich kampaniach pozwolić graczowi na dokonywanie wyborów, które wpłynął na rozgrywkę i np. zaowocują innym przebiegiem misji lub całkowicie inną misją. Tego właśnie oczekuje od tego typu gier.

Jak na razie to większość informacji, które o tej grze usłyszałem napawają optymizmem i zapowiada się że dostaniemy prawdziwego następce pierwszego Dawn of War.

post wyedytowany przez Shadoukira 2025-08-25 09:11:28
25.08.2025 09:59
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
premium269410
16
Centurion

Obym się mylił ale odnoszę wrażenie że 4 jest zbyt podobna do beznadziejnej 3.. Mam nadzieję że finalnie będzie bardziej jak 2 ale nie jestem pozytywnie nastawiony. W zwiastunie była chaotyczna nawalanka dla dzieci a nie taktyczna rozgrywka.

25.08.2025 10:26
Shadoukira
2.1
Shadoukira
110
Chill Slayer

Szczerze to nie wiem gdzie ludzie widzą tutaj podobieństwa do trzeciej części DoW? Dla mnie wygląda to jak zupełnie inna gra, gdzie swoim stylem właśnie najbardziej przypomina pierwszą część.

Jeśli chodzi o zwiastun to wydaje mi się, że twórcy specjalnie pokazali właśnie takie większe bitwy, gdzie trudno jest się połapać co się dzieje na ekranie, aby lepiej oddać klimat tego uniwersum i zaciętość walk pomiędzy frakcjami.

Jeśli chodzi o samą rozgrywkę to ludzie, którzy mieli okazje zagrać w tę grę mówili, że walka działa jak w większości tego typu grach na zasadzie kamień-papier-nożyce. Czy w grze będzie jakaś większa taktyczna głębia? to się jeszcze okaże, ale jeśli ta gra celuje w to aby być jak najbardziej podobna do jedynki, to nie spodziewałbym się jakichś taktycznych cudów, a już na pewno ta część będzie mniej taktyczna od drugiej części DoW.

25.08.2025 15:43
2.2
Edziek
5
Chorąży

Mi trochę przypomina w animacjach DoW3
Wydają się takie bardzo szybkie, chaotyczne o niechlujne.
Ale mam nadzieję że jeszcze to poprawią.
Nie chcę kolejnego Starcrafta 2

25.08.2025 10:08
3
odpowiedz
katai-iwa
58
Legend

Oby im się DoW4 udał, niech gra będzie bliższa jedynki, niż trójki.

25.08.2025 12:13
Persecuted
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Persecuted
157
Adeptus Mechanicus

Dla mnie to spoko informacja, bo mnie w RTSach najbardziej obchodzi właśnie kampania i w sumie niewiele więcej (zwykłe potyczki nudzą mi się już po kilku meczach), ale nie jestem pewien, czy to podejście będzie trafne biznesowo. Najdłużej żyją te RTSy, które mają żywą i oddaną społeczność w trybie on-line, a bez dobrych trybów sieciowych, wielu graczy uważa zakup za nieopłacalny.

Ja bym najbardziej chciał kampanię w stylu Total War, czyli z mapą taktyczną i samodzielnym decydowaniem o kierunku podboju. Taki tryb ma po prostu większe replayability, jest mniej "jednorazowy". Bo za kampanię w postaci liniowych misji, to ja bym na pewno nie dał 250-300 złotych, tylko czekał na cenę rzędu 50-100 zł. Ale bez premierowej sprzedaży (i premierowych zysków) projekt może się okazać niewypałem dla wydawcy i wbić kolejny gwóźdź do trumny całego gatunku.

post wyedytowany przez Persecuted 2025-08-25 12:22:12
25.08.2025 14:21
Shadoukira
4.1
Shadoukira
110
Chill Slayer

Wiesz, taki pierwszy Dawn of War też nie ma wcale jakiegoś rozbudowanego multi, a gra jakoś ciągle żyje do dzisiaj.

Ogólnie wydaje mi się, że największą robotę w zakresie żywotności gier robią mody, które nie raz powodują, że gracze po prostu wracają, aby sprawdzić czy dany mod ulepsza ich ulubioną grę. Ciekawe właśnie czy DoW 4 też pozwoli graczom na tworzenie swoich modyfikacji.

Osobiście jeśli nowy DoW4 zaoferuje mi podobne (lub nawet lepsze) wrażenia z rozgrywki jak pierwsza część DoW, to na spokojnie jestem w stanie zapłacić te 200-250 zł za taką grę (oczywiście nie ma mowy o preorderze).

Jedynie boli mnie trochę to, że gra jest ewidentnie szykowana pod DLC, gdzie w każdym nowym DLC będzie pewnie dodawana nowa rasa z nową rozbudowaną kampanią. Niby kiedyś było podobnie, gdzie w dodatku dochodziła nowa rasa (lub dwie), ale i tak człowieka boli trochę fakt, że gra w ostatecznym rozrachunku będzie kosztować ~ 800-900 zł.

post wyedytowany przez Shadoukira 2025-08-25 14:25:10
25.08.2025 15:12
Persecuted
4.2
Persecuted
157
Adeptus Mechanicus

Jedynie boli mnie trochę to, że gra jest ewidentnie szykowana pod DLC, gdzie w każdym nowym DLC będzie pewnie dodawana nowa rasa z nową rozbudowaną kampanią.

Jeżeli tak zrobią, to tym bardziej będzie warto zaczekać na edycję kompletną, z Tau, Chaosem, Tyranidami itd.

Mnie na pewno cieszy to, że pojawi się Adeptus Mechanicus jako odrębna frakcja (patrz mój avatar ;d), no i obiecywane przez twórców 70+ misji. Jeżeli to będzie kampania na miarę tej z WarCrafta 3 i TFT, to kto wie, może dam szansę na premierę :). Byle tylko nie był to ciąg zadanek w stylu: wybuduj armię używając nowej jednostki udostępnionej w tej misji, zniszcz bazę wroga, powtórz 70 razy...

25.08.2025 17:32
Mówca Umarłych
4.3
Mówca Umarłych
134
Pan Milczącego Królestwa

Persecuted: Ja bym najbardziej chciał kampanię w stylu Total War, czyli z mapą taktyczną i samodzielnym decydowaniem o kierunku podboju.
W DoW: Dark Crusade jest mapa strategiczna pojedynczej planety podzielona na sektory, a DoW: Soulstorm wprowadził mapę galaktyczną z planetami podzielonymi na sektory. W obu grach była pewna swoboda co do tego, w którym kierunku podążał podbój, obie gry były również tymi, w których budowało się bazę.
DoW2 kontynuował tą mechanikę ale już z naciskiem na bohaterów i mniejsze oddziały.
Fakt, nie jest to poziom swobody jak w serii Total War ale nieco nieliniowości to wprowadzało.

Może kiedyś, kiedy CA znudzi się fantasy Warhammer to siądą do 40k.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2025-08-25 18:10:22
25.08.2025 15:12
Persecuted
5
odpowiedz
Persecuted
157
Adeptus Mechanicus

Doczytałem, że Adeptus Mechanicus pojawi się na premierę jako odrębna, grywalna frakcja. +1 do oceny ;].

post wyedytowany przez Persecuted 2025-08-25 15:13:40
25.08.2025 15:39
👍
6
odpowiedz
Edziek
5
Chorąży

Jeśli to prawda to bardzo dobra wiadomość

25.08.2025 15:43
7
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
121
Senator

A tak w ogóle, czemu trójka jest taka zła?

25.08.2025 18:02
dzl
7.1
dzl
112
John Yakuza

DoW 3 to trochę inna gra od reszty. Próbowali tam połączyć styl rozgrywki 1 i 2 i taka im trochę DotA wyszła. Grafika jest stylizowana, no i tam po prostu brakuje różnorodności.
Jak dobrze pamiętam tam są tylko trzy frakcje, Space Marines, Orkowie i Eldarzy, a w kampanii gra się nimi naprzemiennie. Mapek w multi też mało, problemy z balansem. Wiele różnych połączonych czynników.

To dobra gra, ale po prostu nie trafili z nią w ludzi, którzy oczekiwali czegoś innego, szłusznie zresztą oczekiwali.

Wiadomość Twórcy Dawn of War 4 doskonale wiedzą, czego tak naprawdę pragną gracze RTS-ów. Wszyscy inni chyba o tym zapomnieli