Twórca Wiedźmina 4 obawiał się, że nowe RPG może nie dorównać Wiedźminowi 3. Ostatecznie za ważniejsze uznał coś innego
Oni to niech lepiej martwią się o system rozwoju postaci oraz system walki ;)
Jak na siłę chce się zrobić coś lepiej to wychodzi gorzej więc podejście neutralne jest dobrym wyjściem :) Robić swoje, robić to dobrze i będzie kolejny hit.
Lepsza walka, skradanie, lepsze cutscenki (bez zbliżeń), możliwość auto-loot, oswajanie zwierząt ( szalone questy, dziki rajd na niedźwiedziu na przykład), zagadki, no nawet dla zapchania więcej na szlaku walk na pięści, miecze, turnieje..
Na pewno historii i fabuły wiedźmina, gdzie występuje Geralt, nie przebiją. Niestety. Sami sobie zgotowali ten los :))
Niech zostawią to co działało dobrze tak jak było z lekkimi poprawkami.
Dadzą nową fabułę będącą kontynuacją poprzedniej.
Skupią się przede wszystkim na tym co było najsłabszym punktem poprzedniej części - mechaniki walki i rozwoju postaci.
I tyle - zamiast poprawiać to co jest dobre niech poprawią to co jest do poprawy.
Swoją drogą to ciekawą rzeczą jest to, że po raz pierwszy REDzi robią kontynuację z prawdziwego zdarzenia - Wiedźmin 2 i 3 miały na celu przebić się do szerszego grona i raczej kierowane były do nowych odbiorców niż do fanów serii (bo tych było mniej niż zakładały ambicje twórców). Natomiast CP77 to siłą rzeczy osobna seria była.
Tym razem jednak mają już bazę ok. 60 milionów graczy Wiedźmina 3 co stanowi tak dużą liczbę, że raczej będą sobie stawiać za cel zaspokojenie oczekiwań obecnych już fanów. A w tym doświadczenia jeszcze nie mają i nie wiemy czy nie unikną pułapek taniego fanserwisu i innych...
Walka wiedźminie 3 była ok, gorzej z rozwojem postaci
Dać inny rozwój postaci, system lootu zmienić na pewno, mniej pancerzy i mieczy a bardziej konkretnych
Idziesz w kierunku skakania z fabułą po różnorodnych Światach po których Citi się poruszało uciekając od Dzikiego Gonu i nie musisz się ograniczać, możesz zrobić z fabułą wszystko