„To szalone”. Fani Solo Leveling żałują, „jak bardzo niewykorzystane” są ciekawe pomysły w anime

Fani Solo Leveling ubolewają nad tym, że anime marnuje ciekawe pomysły, które mogłyby zostać rozwinięte i wzbogacić fabułę serii.

cooldown.pl

Edyta Jastrzębska

„To szalone”. Fani Solo Leveling żałują, „jak bardzo niewykorzystane” są ciekawe pomysły w anime, źródło grafiki: Solo Leveling, Shunsuke Nakashige, A-1 Pictures, 2024.
„To szalone”. Fani Solo Leveling żałują, „jak bardzo niewykorzystane” są ciekawe pomysły w anime Źródło: Solo Leveling, Shunsuke Nakashige, A-1 Pictures, 2024.

Jedną z rzeczy charakteryzujących anime Solo Leveling jest jego szybkie tempo. Dzięki niemu trudno się przy tej produkcji nudzić, bo cały czas coś się dzieje, a akcja bez przerwy jest posuwana do przodu. Ma to jednak swoje minusy – przy takim tempie wiele elementów nie może liczyć na uwagę, gdyż zwyczajnie nie ma na to czasu.

Fani zaś żałują, że wiele ciekawych pomysłów kończy niewykorzystanych właśnie z tego powodu. I jednym z nich są artefakty. Solo Leveling pod wieloma względami przypomina gry, w których występują różne klasy postaci, a podczas walk lub od kupców można pozyskać specjalne artefakty, który wzmacniają statystyki. Na początku anime zostaliśmy wprowadzeni w ich wizję, razem z bohaterem odkrywając, że nie tylko są cenne, ale też bardzo często przydatne.

Jinwoo na początku swojej drogi nie posiadał wielu ze względu na to, że nie było go na nie stać, jednakże z biegiem historii zaczął zdobywać nowe elementy, które wykorzystywał we własnym uzbrojeniu. W przeciwieństwie do innych łowców, którzy noszą widoczne zbroje dla bezpieczeństwa i wzmocnienia, Jinwoo własne elementy uzbrojenia ukrywa dzięki swojemu systemowi. W ten sposób nie widzimy jego zbroi, co mogło być jednym z powodów, czemu straciła ona na znaczeniu. Jeśli czegoś nie widać, czemu poświęcać temu wiele uwagi?

W wyniku tego z biegiem historii kwestia artefaktów nie została za mocno rozwinięta. W rzadkich przypadkach mogliśmy zobaczyć, jak Jinwoo przywdziewa coś nowego, ale nie stały się one znaczącym elementem walk, który odmieniałby ich przebieg. Fani tego żałują, gdyż uważają pomysł ich wprowadzenia za ciekawy.

W pewnym sensie się zgadzam, kiedy po raz pierwszy zobaczyłem, jak pozwala swoim Cieniom używać kuli chciwości, byłem podekscytowany wizją zaobaczenia, jak jego inne Cienie również wyposażają się w broń, przynajmniej te najsilniejsze, takie jak Igris – NylocFang.

Myślałem, że pójdą o wiele mocniej w kierunku „to jest jak gra”, ale w niektórych odcinkach zupełnie zapomniałem, że ten serial ma motyw przewodni – Microwaved_M1LK.

W rozmowie miłośnicy serii zwrócili uwagę, że to nie jedyny pomysł, który został zmarnowany. Solo Leveling, niestety, ma to do siebie, że nie rozwija wielu fabularnych rozwiązań, które mają potencjał, skupiając się głównie na walkach i na rośnięciu w siłę przez głównego bohatera.

Zgadzam się do pewnego stopnia, ale to samo można powiedzieć o zbyt wielu rzeczach w świecie SL... Na przykład różnice między artefaktami stworzonymi przez człowieka i naturalnymi, poziom inteligencji potworów w zależności od rangi, różne typy łowców i tych, którzy są mieszani między dwoma typami.

Nie wspominajmy o monarchach, którzy mieli spory potencjał, ale ich śmierć przynosi naprawdę niewielkie rezultaty... Fajnie byłoby zobaczyć przedmioty, magię lub coś dodanego po śmierci każdego z nich.

Są też władcy, którzy prawie nic nie robią... Dlaczego żaden z nich nie komunikuje się z łowcami, którzy choć trochę korzystają z ich mocy? – SnooChickens3556.

To samo można jednak powiedzieć o większości rzeczy w serii. Przedmioty w ogóle mają znaczenie tylko wtedy, gdy są w rękach Jinwoo (lub daje je swojej armii). Nie zaczynajmy nawet od postaci i innych pozornie potężnych istot, które są istotne dla fabuły, takich jak monarchowie i władcy. Monarchowie zostali tak naprawdę wprowadzeni tylko po to, by zostać pokonani, a nawet wielki zły Antares pojawia się w ostatniej chwili jako ostateczny boss. I władcy, którzy pozornie nie zrobili nic poza tym, że wspomniano o nich, że nie zrobili nic – PiercingLance26.

Jak widzicie, mimo ogólnej sympatii do Solo Leveling, fani nie twierdzą, że seria jest pozbawiona wad i zwracają uwagę na to, pod jakimi względami zawodzi.

A co Wy uważacie na ten temat? Zgadzacie się z tym, że Solo Leveling marnuje ciekawe pomysły, które wprowadza, a do których później nie wraca lub ich nie rozwija?

  • Manga i anime
Podobało się?

1

Edyta Jastrzębska

Autor: Edyta Jastrzębska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl