Forum Gry Filmy i Seriale Tech Ogólne Archiwum Regulamin

Wiadomość Tajemnicze wideo Bethesdy ucieszyło graczy Starfielda. Pojawiają się na nim tylko dwa słowa

RPG
05.09.2025 20:20
-=Esiu=-
😎
1
-=Esiu=-
214
Everybody lies

Chodzą plotki o zmianie silnika i usunięciu przeszło 90% loading screenów. Wtedy ta gra będzie prawdziwą space operą i grą 100/10.

post wyedytowany przez -=Esiu=- 2025-09-05 20:22:36
05.09.2025 21:24
2
odpowiedz
xSikorX
16
Chorąży

Jakoś w to nie wierze, to byłby cud

05.09.2025 21:26
xandon
3
odpowiedz
xandon
49
Generał

Ascetycznie ale miło. Pożyjemy zobaczymy.

Zawsze mnie ciarki przechodzą jak słyszę tą muzyczkę ze Starfielda :-) Piękne wspomnienia odżywają :-)

nie wspiął się na takie wyżyny popularności jak np. Skyrim, ale zdołał zebrać sporą grupę wiernych fanów

No właśnie. Dokładnie tak. To bardzo dobrze.

Oj chyba trzeba będzie wrócić do tej gry w jakiejś wolnej chwili. Muszę tam sobie w międzyczasie przed DLC zasymulować scenariusz z Marsjanina tylko w realiach i czasie Zasiedlonych Układów. NASA punk identyczny jak ostatnio oglądałem, odwzoruje się gdzieś dokładnie tą bazę z filmu, zasadzi ziemniaki, łazik jest, wystruga komunikację, ustawi ekipę, odpali rakietę, i takie tam zabawy własne z wyobraźnią... :-)

05.09.2025 21:31
arianrod
😂
4
odpowiedz
arianrod
75
Generał

Już nawet zapomniałem, że to gówienko w ogóle wyszło. Podobnie jak 95% graczy.

post wyedytowany przez arianrod 2025-09-05 21:32:01
05.09.2025 22:05
WeCreateWorlds
5
odpowiedz
WeCreateWorlds
4
Centurion

Silnika nie zmienio, ale na loading screeny jakieś patenty ponoć szukali.

Ale bylem pewien ze drugie DLC bedzie sie nazywać Starborn, a Armada wskazuje kierunek totalnej przeróbki latnaia w kosmosie. To akurat dobrze, bo ten element był słabo wykonany.

05.09.2025 22:09
6
1
odpowiedz
sky0045
13
Pretorianin

NMS ostatnio skopiowało najlepszą ich mechanikę czyli budowanie statków tylko 100 razy lepiej bo jest tam wszystko czego w Starfield nigdy nie będzie czyli absolutny brak ekranów ładowania, multiplayer, dekorowanie wnetrza, możliwość chodzenia a nawet wychodzenia z lecącego statku itd

05.09.2025 22:15
WeCreateWorlds
7
1
odpowiedz
1 odpowiedź
WeCreateWorlds
4
Centurion

Zgadzam się, że NMS jest spoko sandboxem, ale z kolei brakuje mu zwartej scenariuszowo linii fabularnej i miast pelnych NPC... to rzeczy których oczekwałem do Starfielda. Szczerze mówiąc myślałem, że obie te gry będą sie uzupelniać: czego nie robi jedna, to druga robi doskonale.

Tyle, że Starfield zawiódł także w swojej działce, bo historia ma dobre tylko pojedyncze momenty, a miasta to kpina.

06.09.2025 00:01
7.1
Erlan012
96
Generał

Otóż to ;)
Dla mnie osobiście jednym z takich przykładowych elementów był ciąg zadań gdzie byliśmy szpiegiem. Całkiem ciekawie zadania ale poziom uproszczeń i ugrzecznienia grupy wśród której byliśmy jednak bolał, dodatkowo brakowało realnego zagrożenia wykrycia(tylko jak po nitce).

Co do miast to do dzisiaj jestem w szoku jak były po prostu słabe, gdzie nawet w Skyrimie czułem fun ze zwiedzania.

Od siebie dodam, że Starfield udupił jedną z największych zalet gier od Bethesdy czyli eksploracje. Puste i nudne planety z dodatkiem ciągłych loadingów.

05.09.2025 22:16
8
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
PCMREpic
46
Konsul

Dłubią przy tej grze, bo chyba tylko MS naciska, a nie dlatego, że chcą cokolwiek naprawić. Po prostu to studio to leniwce, którym się nie chce dobrze zrobić jednego elementu.
Durne tłumaczenie, że loadingi są spowodowane silnikiem. Jest to bzdura, bo w grze występują poprawnie wykonane sekwencje wczytywania. Tylko po prostu im się nie chce ich rozwinąć na inne elementy, bo prościej po prostu dać ekran wczytywania w postaci zdjęcia.

Bez problemu można stworzyć wczytywania jak w innych tego typu grach, gdzie statek wchodzi w wirtualne chmury. Potwierdzeniem tego jest to, że w grze występują takie sekwencje - np. wchodzenie w nadprzestrzeń, gdy lecimy z układu do układu. Wtedy jest aniamcja, podczas której się wszystko wczytuje. Im słabszy sprzęt, tym dłużej ta animacja trwa, ale jest to bardziej realistyczne niż plansza z obrazkiem. To samo można zrobić z chmurami.

Drugi przykład, to wczytywanie lokacji już na samej planecie.
W Atlantydzie można po skałach używając jetpacka lub kodów na latanie, przejść z jednego biomu do drugiego bez jakiegokolwiek wczytywania.

Po prostu to zwykłe lenie, którym się nic nie chce.

05.09.2025 22:53
WeCreateWorlds
8.1
WeCreateWorlds
4
Centurion

to studio to leniwce - tu się nie zgadzam, naprawili Fallouta 76. To jest inna gra niż na premierę. Niewiele studiow by przytluliło taka gre po nieudanej premierze. Mozna bylo wyłączyć serwery.

Co do sekwencji wczytywania - sa w Falloucie 4 i właśnie w 76 takie sekwencje wczytywania poziomu ukryte podczas podróży windą. Nie rozwinęli tego jednak na większą skalę... nie wiem czemu, pewnie im tam technicznie coś nie wychodziło.

06.09.2025 00:02
8.2
Erlan012
96
Generał

Obstawiam przedpotopowy silnik i braki osób które by go ogarniały.

06.09.2025 00:15
8.3
PCMREpic
46
Konsul

WeCreateWorlds o tym właśnie mówię, to zwykłe leniwce. Silnik daje radę to zrobić, bo taka mechanika jest w grze wykorzystywana.
A sam przykład miasta Atlantyda pokazuje, że nawet duże połacie terenu ten silnik ogarnia bez wczytywania.

06.09.2025 00:04
Herr Pietrus
😂
9
1
odpowiedz
Herr Pietrus
234
Jestę Grifterę

Dodazą kilkaset nowych obiektów, żeby każda baza na obcej planecie nie wyglądała tak samo? Może wreszcie AI na coś się przyda?

Wiadomość Tajemnicze wideo Bethesdy ucieszyło graczy Starfielda. Pojawiają się na nim tylko dwa słowa
RPG