Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

DirectX 12 - sprzęt i technologie (2)

AMD zachęca deweloperów do skupienia się na DirectX 12 i Vulkan; Mantle odchodzi w cień
AMD zachęca deweloperów do skupienia się na DirectX 12 i Vulkan; Mantle odchodzi w cień

Michał Jodłowski, 3 marca 2015, 16:10

Firma AMD w osobie jednego ze swoich wiceprezesów zachęca deweloperów do skupiania się na DirectX 12 i Vulkan zamiast Mantle. Zastrzega jednak, że nie zaprzestaje wsparcia dla swojego API.

Różnica między osiągami DirectX 12 i DirectX 11 dochodzi nawet do 100 klatek na sekundę
Różnica między osiągami DirectX 12 i DirectX 11 dochodzi nawet do 100 klatek na sekundę

Luc, 19 lutego 2015, 11:10

Informacje na temat nadchodzącego pakietu DirectX 12 z każdym dniem stają się coraz bardziej ekscytujące. Z niedawno ujawnionych relacji wynika, że najnowsza wersja bibliotek notuje kilkukrotnie lepsze osiągi niż poprzednia edycja, a to zwiastuje prawdziwą rewolucję w kwestii wydajności.

Testy DirectX 12 pokazują imponujący skok wydajności
Testy DirectX 12 pokazują imponujący skok wydajności

Krzysztof Mysiak, 10 lutego 2015, 10:40

Serwis AnandTech przeprowadził wczesny test bibliotek DirectX 12, korzystając z dema technologicznego Star Swarm oraz różnych kart grafiki firm NVIDIA i AMD. Na wszystkich zanotowano ogromny skok wydajności względem DirectX 11, choć w przypadku Radeonów technologia Mantle okazała się minimalnie bardziej sprawna.

NVIDIA: DirectX 12 obsłużą karty grafiki z serii Fermi, Kepler i Maxwell
NVIDIA: DirectX 12 obsłużą karty grafiki z serii Fermi, Kepler i Maxwell

Michał Jodłowski, 22 stycznia 2015, 13:30

Jak wynika z informacji udzielonych przez firmę NVIDIA, DirectX 12 obsłużą wszystkie karty grafiki z serii Fermi, Kepler i Maxwell. Niestety, nadal nie wiemy, jak ma się sprawa z układami koncernu AMD. Najnowsze biblioteki DirectX dostępne będą wyłącznie w systemie operacyjnym Windows 10 i zadebiutują wraz z jego premierą.

Fable Legends ukaże się na komputerach z Windowsem 10
Fable Legends ukaże się na komputerach z Windowsem 10

Kamil Zwijacz, 22 stycznia 2015, 09:49

Firma Microsoft zdradziła, że Fable Legends ukaże się nie tylko na konsoli Xbox One, ale także na komputerach działających pod kontrolą systemu operacyjnego Windows 10. Ponadto ujawniono kilka dodatkowych informacji oraz zaprezentowano nowy zwiastun.

Konferencja Windows 10 – wsparcie dla graczy, xboksowa aplikacja oraz opcje streamingu konsolowych gier na PC
Konferencja Windows 10 – wsparcie dla graczy, xboksowa aplikacja oraz opcje streamingu konsolowych gier na PC

Michał Kułakowski, 21 stycznia 2015, 21:01

Na specjalnej konferencji zorganizowanej w siedzibie Microsoftu, przedstawiciele koncernu przekazali nowe szczegóły dotyczące przyszłości Windowsa 10 oraz wsparcia dla graczy jakie ma zaoferować. Zapowiedziano, między innymi, nową Xboksową aplikację, a także możliwość streminowagnia gier z Xboksa Ona na komputery PC oraz urządzenia mobilne.

DirectX 12 bez wsparcia dla Windows 7? [news zaktualizowany]
DirectX 12 bez wsparcia dla Windows 7? [news zaktualizowany]

Michał Kułakowski, 17 listopada 2014, 17:35

Windows 7 pozostaje najpopularniejszym systemem operacyjnym używanym na co dzień przez graczy. Mimo to, według jednego z szefów firmy AMD, Microsoft nie wprowadzi wsparcia dla bibliotek DirectX 12 w tym OS-ie. Nowy DirectX ma znacząco zmniejszyć zużycie energii oraz przyczynić się do wzrostu wydajności komputerów oraz urządzeń mobilnych.

DirectX 12 ukaże się wraz z Windowsem 10
DirectX 12 ukaże się wraz z Windowsem 10

Kamil Zwijacz, 4 października 2014, 16:38

Firma Microsoft ujawniła, że wraz z pełną wersją Windowsa 10 zadebiutują biblioteki DirectX 12. Niestety nie zdradzono, czy nowe API będzie zarezerwowane wyłącznie dla kolejnego systemu operacyjnego giganta z Redmond.

Demo technologiczne DirectX 12 – spadek zużycia prądu o 50% oraz wzrost wydajności o 60% w porównaniu z DirectX 11
Demo technologiczne DirectX 12 – spadek zużycia prądu o 50% oraz wzrost wydajności o 60% w porównaniu z DirectX 11

Michał Kułakowski, 14 sierpnia 2014, 20:35

Firma Intel zaprezentowała jedno z pierwszych dem technologicznych, które wykorzystują biblioteki DirectX 12. Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami Microsoftu, w porównaniu do poprzednich wersji DirectX, rzeczywiście wydają się one zapewniać kilkudziesięcioprocentowy wzrost wydajności oraz spadek zapotrzebowania na energię komputera.

Nvidia wreszcie wypowiada się na temat technologii Mantle
Nvidia wreszcie wypowiada się na temat technologii Mantle

Jakub Mirowski, 27 lipca 2014, 16:36

W rozmowie z magazynem Maximum PC przedstawiciele Nvidii odnieśli się do opracowywanej przez AMD technologii Mantle. Jak można się było spodziewać, firma nie ma zamiaru wspierać swojego największego konkurenta, jednocześnie podważając korzyści płynące z korzystania z nowego API.

DirectX 12 – nawet dwukrotny wzrost wydajności na PC, XONE i Windows Phone
DirectX 12 – nawet dwukrotny wzrost wydajności na PC, XONE i Windows Phone

Michał Jodłowski, 8 kwietnia 2014, 12:05

Firma Microsoft podzieliła się kolejnymi informacjami dotyczącymi ich najnowszego API – DirectX 12. Dwunasta edycja bibliotek DirectX ma zapewnić znaczny wzrost wydajności na wszystkich urządzeniach firmy Microsoft oraz pecetach używających najnowszych wersji systemów operacyjnych Windows. Informacja ta szczególnie ucieszy posiadaczy Xboksa One.

DirectX 12 – rewolucja w świecie gier z końcem przyszłego roku
DirectX 12 – rewolucja w świecie gier z końcem przyszłego roku

Michał Jodłowski, 21 marca 2014, 12:00

DirectX 12, najnowsza wersja API firmy Microsoft, została oficjalnie zapowiedziana podczas konferencji GDC 2014. Nowa technologia ma znacznie usprawnić wykorzystywanie podzespołów i zmniejszyć zużycie zasobów, będąc jednocześnie wspierana przez znaczą część sprzętu obsługującego obecnie DirectX 11. Ponadto DirectX 12 będzie dostępny nie tylko na pecetach i Xboksach One, ale także na telefonach i tabletach. Na konfrontację zapowiedzi z rzeczywistością poczekamy jednak do końca 2015 roku.

DirectX 12 - firma Microsoft ujawni nowe biblioteki 20 marca na GDC 2014
DirectX 12 - firma Microsoft ujawni nowe biblioteki 20 marca na GDC 2014

Marcin Skierski, 6 marca 2014, 11:10

20 marca w trakcie imprezy Game Developers Conference 2014 odbędzie się wykład poświęcony bibliotekom DirectX 12. Anju Gosalia z firmy Microsoft przedstawi wtedy pierwsze szczegóły na temat nowej wersji technologii wykorzystywanej m.in. przez gry wideo.

AMD nie liczy na pojawienie się DirectX 12
AMD nie liczy na pojawienie się DirectX 12

Michał Kułakowski, 6 kwietnia 2013, 20:30

Wiceszef działu sprzedaży AMD stwierdził, że jego firma nie spodziewa się, by w przewidywalnej przyszłości Microsoft zdecydował się na udostępnienie bibliotek DirectX 12. Tak więc, poza dotychczasowymi wersjami DirectX, kolejne generacje kart graficznych AMD będą wspierać także zupełnie nowe technologie.