Paradox całkowicie zmieni ekonomię w nowej odsłonie swojej wielkiej strategii. Będzie ona ważnym elementem „żyjącego, dynamicznego świata”
Meh szkodza że tak bardzo odeszli od eu4 i poszli w gówno vic3,szkoda bo planowałem zagrać.
Brzmi to super, pytania są dwa:
1. Ile czasu zajmie im zbilansowanie tego systemu a w zasadzie sieci systemów
2. Na ile system ten będzie generował różne rezultaty zależnie od rozgrywki, tj. czy nie będzie zbyt deterministyczny. Jak silne będą narzędzia umożliwiające graczowi ale i AI wpływ na to co się będzie działo w ramach sensownej rozgrywki.
W sumie przy okazji dyskusji o ekonomii warto też wspomnieć o dynamicznym popycie na towary. Bo dynamiczna podaż to jedno, ale bez zmiennego popytu nie miałaby sensu. A na popyt wpłyną budynki, populacja ale też armia. Np. nowe uzbrojenie będzie wymagać nowych materiałów przy pewnych innowacjach.