Nowy dodatek do Total War: Warhammer 3 schodzi na boczny tor. Twórcy walczą z poważnym błędem, który zmienia jednostki AI w chłopców do bicia
AI to niestety zawsze była bolączka serii TW o ile w Warhammer idzie to przeżyć właśnie przez potworki i wytrzymałych lordów. Historyczne Total War to zawsze było "bicie chłopca" bo ubiliśmy dowódce, a później to już z górki cała bitwa jak morale przeciwnika było bliskie 0.
Po ostatnich updateach TW Warhammer działa dla mnie i tak mega dziwnie bo przeciwnik spamuje lordami i jednostkami. Kiedy nas stać na 2-3 w porywach 4 lordów to komputerowe AI zrobi 12-15-20 lordów i lecą na nas falami po 3-4 lordów. Jedynym wyjściem jest ustawienie zasadzki i kumulacja wojaków w punktach przemarszu.
Jak mamy wiele przeciwników jak w jednej rozgrywce przeciwko mnie był Franz, Kislev i koalicja krasnoludów to przez całą grę musiałem grać defensywnie i co kilka tur miałem ciężkie potyczki na kilku frontach.
Przed wtopą z jaszczurami i tomb kings to bylo wlasnie lepiej, cos tam przeciwnik nareszcie robił na mapie strategicznej (w kilkoma wyjatkami no to wczesniej przeciwnicy byli strasznie pasywni - moze teraz sa nadal glupi ale za to cos robią benc). Ale faktem jest ze poziom trudnosci polega na daniu przeciwnikowi komputerowemu zasobów i cheatów, trochę prostackie ale pewnie gdyby zrobić go mądrym to nie graloby sie w to dobrze również
Gdyby nie to, że największy youtuber związany z serią zasugerował społeczności, że wyrażenie swojej opinii na temat stanu gry za pomocą recenzji na Steamie to dobry sposób by zmusić CA do zrobienia czegokolwiek, to niczego by nie naprawiali w takim tempie. Mieli w planie olać zupełnie to w jakim stanie jest to AI i że kilka frakcji jest dysfunkcyjnych i zająć się tym gdzieś koło updatu z nowym DLC.
No ale jak zwykle, dopóki klienci nie narobią smrodu to CA ma wszystko w poważaniu... to tak jakby ktoś myślał, że firma zmieniła się po wtopie z poprzednim głośnym DLC do WH3 czy klapą Pharaoh.
AI w TW jest zawsze celowo słabe. Tutaj po prostu jest zepsute. Więcej możesz o tym poczytać na blogu gościa, który programował AI do Rome 2.
Mozesz dac linka do tego pana co programowal AI.
Co do tematu to z AI nie da sie dogodzic. No i gracze tez stosuja sztuczki w grze przeciwko AI. Za to w MP to juz inna bajka. Tu juz nie da sie 1 jednostka kawalerii wodzic za nos pol armii. Patrzac jak wiekszosc ludzi gra to spora czesc ludzi wlasnie wykorzystuje te bledy AI. No, ale nie przychodzi mi zadna odslona, ktora nie miala problemow z AI.
ps. Pharaok to bardzo fajna gra po poprawieniu przez CA. To zupelnie inna gra niz na premiere.