nie wiem grałem na rtx 3070 laptop bo grę skończyłem wczoraj, procek i7 11800h, 16gb ram na wysokich ustawieniach bo tak ustawiłem choć prawie połowę gry było ultra i lap chodził spokojnie cooling system nawet się nie załączył, optymalizacja i grafika super, gorzej jest ze scenariuszem gry gdzie harry osborn to venom.
Bottleneck CPU występuje, ponieważ zużycie karty graficznej spada poniżej, no dajmy na to 90% i zmniejszenie rozdzielczości nic nie zmienia. 1440p i 1080p dają w zasadzie identyczne wyniki FPS, a użycie GPU spada jeszcze bardziej, nawet do 60%. Karta się nudzi i czeka na procesor - w dużym uproszczeniu, mamy CPU bottleneck. Od innych testerów wiem, że nawet na 14900K czy 7 9800X3D nie dają idealnej płynności z maksymalnym ray tracingiem i object distance na 10 ;)
No to rzeczywiście typowy bottleneck ze strony CPU. Gra sporo wymaga również od konsoli, skoro na PS5 Pro, w trybie jakości, działa tylko w 30 fps. Każdy choć trochę szanujący się pecetowiec uznałby taki tryb za niegrywalny. Pewnie konsolowiec również, skoro większość osób wybiera 60 fps z gorszą oprawą. Jeśli ktoś chociaż przez chwilę zakosztował 60 klatek, to powrót do 30 jest w zasadzie niemożliwy. Brak płynności po prostu kłuje po oczach.
Ano właśnie, jest gruby bottleneck, gra ma ewidentnie problemy po włączeniu RT, ale nie sądzę, żeby to naprawili. Spider-Man Remastered cierpiał na tą samą przypadłość i od premiery niewiele się zmieniło. Ale z drugiej strony dziwi Cię taki bottleneck CPU? W czasach Stalkera 2, Jedi Survivor i innych tego typu gier, gdzie Ryzeny X3D nie dają rady? ;) Jeśli przyszłe aktualizacje coś zmienią, to tekst na pewno będzie zaktualizowany.
Bzdura na rezorach. Gralem u siebie i na PS5 i na PS5 wzgledem grafiki u mnie to gra sprzed 5 lat. Takie low med może. I jeszcze ten framerate na konsoli. No thx. 100 fps vs 30-60. No thx