Inżynier AMD niesamowicie odświeżył grafikę w 21-letniej grze
Jeden z inżynierów AMD zajął się odświeżeniem Return to Castle Wolfenstein. Choć projekt jest jeszcze na wczesnym etapie prac, już teraz robi wrażenie.
Krzysiek Kalwasiński

Źródło grafiki powyżej: Dihara Wijetunga na Twitterze.
Pewne gry są nieśmiertelne – zwłaszcza te sprzed lat, które przetarły ścieżki dla pozostałych przedstawicieli danych gatunków. Moderzy chętnie przerabiają podobne produkcje, czyniąc je jeszcze lepszymi w odbiorze. Tyczy się to zarówno oprawy, jak i rozgrywki. Z Return to Castle Wolfenstein nie jest inaczej. Do grona licznych modyfikacji tej gry za jakiś czas dołączy projekt o nazwie Wolf PT: A real-time path tracer for Return to Castle Wolfenstein, który opracowuje jeden z inżynierów AMD.
Autor projektu, Dihara Wijetunga, podzielił się swoją pracą na Twitterze. Jak wspomina, jego dzieło oparte jest na wersji ioRTCW. To rozbudowana edycja silnika ioquake3 opracowanego na bazie kodu źródłowego technologii id Tech 3 (stworzonej z myślą o trzecim Quake’u). Wprowadza on wiele usprawnień i poprawek do dwóch wspomnianych gier, ale też służy jako podstawa kilku innych tytułów.
Poniższe zrzuty ekranu przedstawiają wczesną wersję projektu. Już teraz widać jednak dużą poprawę w jakości oświetlenia. Autor obiecuje, że wkrótce zaprezentuje więcej materiałów. Jak możecie zauważyć, na ten moment jest problem z pochodniami, ale twórca modyfikacji pracuje nad zlikwidowaniem go.
Upiększanie Return to Castle Wolfenstein przebiega z użyciem technologii path tracingu. To metoda, która działa podobnie jak ray tracing, ale jest prostsza i zużywa znacznie mniej zasobów. Jednocześnie jednak wymaga więcej dodatkowej pracy, aby efekt był zadowalający.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany1359977 Senator
Ale to bylo dobre. Ten klimat, muzykaz gameplay i swietny gunplay i takie hity wychodzily co pare miesiecy, a nie (jak dzisiaj) raz na pare lat.
To byly piękne czasy. Granie to byla doslownie roskosz, a dzisiaj? Ehh szkoda gadać.
Wgrywalo sie patcha na nude Niemki :)
remekra Senator

Path tracing nie jest prostszą metodą ray tracingu i nie zużywa mniej zasobów.
rastablasta Konsul
Wygląda na to, że niektórzy przeczytali albo tylko nagłówek wiadomości, albo pobieżnie akapity, bo w newsie jest wspomniane:
Poniższe zrzuty ekranu przedstawiają wczesną wersję projektu. i zaraz potem Jak możecie zauważyć, na ten moment jest problem z pochodniami, ale twórca modyfikacji pracuje nad zlikwidowaniem go.
Także dużo jeszcze może się tutaj zmienić. Co więcej, wspomniane jest również, że projekt bazuje na otwarto-źródłowym projekcie ioRCTW, który znowu z kolei bazuje na udostępnionym kodzie źródłowym silnika, więc jest raczej pewne, że i również ten projekt będzie otwarto-źródłowym (co pozwoli na ewentualne modyfikacje w przyszłości gdyby komuś nie pasował efekt końcowy). Potwierdza to nawet potwierdza sam autor projektu na Twitterze odnośnie udostępnienia kodu.
Przy okazji wiadomo też, że projekt ten bazuje na DX12.
kikiko18 Pretorianin
Jakoś mi to nie przypadło do gustu. Póki co to zostaje przy VenomMod :)