Inżynier AMD niesamowicie odświeżył grafikę w 21-letniej grze

Jeden z inżynierów AMD zajął się odświeżeniem Return to Castle Wolfenstein. Choć projekt jest jeszcze na wczesnym etapie prac, już teraz robi wrażenie.

Krzysiek Kalwasiński

Inżynier AMD niesamowicie odświeżył grafikę w 21-letniej grze.
Inżynier AMD niesamowicie odświeżył grafikę w 21-letniej grze.

Źródło grafiki powyżej: Dihara Wijetunga na Twitterze.

Pewne gry są nieśmiertelne – zwłaszcza te sprzed lat, które przetarły ścieżki dla pozostałych przedstawicieli danych gatunków. Moderzy chętnie przerabiają podobne produkcje, czyniąc je jeszcze lepszymi w odbiorze. Tyczy się to zarówno oprawy, jak i rozgrywki. Z Return to Castle Wolfenstein nie jest inaczej. Do grona licznych modyfikacji tej gry za jakiś czas dołączy projekt o nazwie Wolf PT: A real-time path tracer for Return to Castle Wolfenstein, który opracowuje jeden z inżynierów AMD.

Autor projektu, Dihara Wijetunga, podzielił się swoją pracą na Twitterze. Jak wspomina, jego dzieło oparte jest na wersji ioRTCW. To rozbudowana edycja silnika ioquake3 opracowanego na bazie kodu źródłowego technologii id Tech 3 (stworzonej z myślą o trzecim Quake’u). Wprowadza on wiele usprawnień i poprawek do dwóch wspomnianych gier, ale też służy jako podstawa kilku innych tytułów.

Return to Castle Wolfenstein w wersji ioRTCW przed wprowadzeniem zmian.

Return to Castle Wolfenstein po użyciu techniki path tracing.

Poniższe zrzuty ekranu przedstawiają wczesną wersję projektu. Już teraz widać jednak dużą poprawę w jakości oświetlenia. Autor obiecuje, że wkrótce zaprezentuje więcej materiałów. Jak możecie zauważyć, na ten moment jest problem z pochodniami, ale twórca modyfikacji pracuje nad zlikwidowaniem go.

Return to Castle Wolfenstein w wersji ioRTCW przed wprowadzeniem zmian.

Return to Castle Wolfenstein po użyciu techniki path tracing.

Return to Castle Wolfenstein po użyciu techniki path tracing.

Upiększanie Return to Castle Wolfenstein przebiega z użyciem technologii path tracingu. To metoda, która działa podobnie jak ray tracing, ale jest prostsza i zużywa znacznie mniej zasobów. Jednocześnie jednak wymaga więcej dodatkowej pracy, aby efekt był zadowalający.

Return to Castle Wolfenstein

Return to Castle Wolfenstein

PC
po premierze

Data wydania: 20 listopada 2001

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

8.6

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

32

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-06-23
01:08

Ali Wlaborg Konsul

i to się nazywa remake

Komentarz: Ali Wlaborg
2022-06-23
07:38

zanonimizowany1359977 Senator

Ale to bylo dobre. Ten klimat, muzykaz gameplay i swietny gunplay i takie hity wychodzily co pare miesiecy, a nie (jak dzisiaj) raz na pare lat.
To byly piękne czasy. Granie to byla doslownie roskosz, a dzisiaj? Ehh szkoda gadać.
Wgrywalo sie patcha na nude Niemki :)

Komentarz: zanonimizowany1359977
2022-06-23
08:29

remekra Senator

remekra

Path tracing nie jest prostszą metodą ray tracingu i nie zużywa mniej zasobów.

Komentarz: remekra
2022-06-23
10:47

rastablasta Konsul

Wygląda na to, że niektórzy przeczytali albo tylko nagłówek wiadomości, albo pobieżnie akapity, bo w newsie jest wspomniane:
Poniższe zrzuty ekranu przedstawiają wczesną wersję projektu. i zaraz potem Jak możecie zauważyć, na ten moment jest problem z pochodniami, ale twórca modyfikacji pracuje nad zlikwidowaniem go.
Także dużo jeszcze może się tutaj zmienić. Co więcej, wspomniane jest również, że projekt bazuje na otwarto-źródłowym projekcie ioRCTW, który znowu z kolei bazuje na udostępnionym kodzie źródłowym silnika, więc jest raczej pewne, że i również ten projekt będzie otwarto-źródłowym (co pozwoli na ewentualne modyfikacje w przyszłości gdyby komuś nie pasował efekt końcowy). Potwierdza to nawet potwierdza sam autor projektu na Twitterze odnośnie udostępnienia kodu.
Przy okazji wiadomo też, że projekt ten bazuje na DX12.

Komentarz: rastablasta
2022-06-23
18:54

kikiko18 Pretorianin

Jakoś mi to nie przypadło do gustu. Póki co to zostaje przy VenomMod :)

Komentarz: kikiko18

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl