Inżynier AMD niesamowicie odświeżył grafikę w 21-letniej grze

Jeden z inżynierów AMD zajął się odświeżeniem Return to Castle Wolfenstein. Choć projekt jest jeszcze na wczesnym etapie prac, już teraz robi wrażenie.

Krzysiek Kalwasiński

12
Inżynier AMD niesamowicie odświeżył grafikę w 21-letniej grze.
Inżynier AMD niesamowicie odświeżył grafikę w 21-letniej grze.

Źródło grafiki powyżej: Dihara Wijetunga na Twitterze.

Pewne gry są nieśmiertelne – zwłaszcza te sprzed lat, które przetarły ścieżki dla pozostałych przedstawicieli danych gatunków. Moderzy chętnie przerabiają podobne produkcje, czyniąc je jeszcze lepszymi w odbiorze. Tyczy się to zarówno oprawy, jak i rozgrywki. Z Return to Castle Wolfenstein nie jest inaczej. Do grona licznych modyfikacji tej gry za jakiś czas dołączy projekt o nazwie Wolf PT: A real-time path tracer for Return to Castle Wolfenstein, który opracowuje jeden z inżynierów AMD.

Autor projektu, Dihara Wijetunga, podzielił się swoją pracą na Twitterze. Jak wspomina, jego dzieło oparte jest na wersji ioRTCW. To rozbudowana edycja silnika ioquake3 opracowanego na bazie kodu źródłowego technologii id Tech 3 (stworzonej z myślą o trzecim Quake’u). Wprowadza on wiele usprawnień i poprawek do dwóch wspomnianych gier, ale też służy jako podstawa kilku innych tytułów.

Return to Castle Wolfenstein w wersji ioRTCW przed wprowadzeniem zmian.

Return to Castle Wolfenstein po użyciu techniki path tracing.

Poniższe zrzuty ekranu przedstawiają wczesną wersję projektu. Już teraz widać jednak dużą poprawę w jakości oświetlenia. Autor obiecuje, że wkrótce zaprezentuje więcej materiałów. Jak możecie zauważyć, na ten moment jest problem z pochodniami, ale twórca modyfikacji pracuje nad zlikwidowaniem go.

Return to Castle Wolfenstein w wersji ioRTCW przed wprowadzeniem zmian.

Return to Castle Wolfenstein po użyciu techniki path tracing.

Return to Castle Wolfenstein po użyciu techniki path tracing.

Upiększanie Return to Castle Wolfenstein przebiega z użyciem technologii path tracingu. To metoda, która działa podobnie jak ray tracing, ale jest prostsza i zużywa znacznie mniej zasobów. Jednocześnie jednak wymaga więcej dodatkowej pracy, aby efekt był zadowalający.

Return to Castle Wolfenstein

Return to Castle Wolfenstein

PC
Data wydania: 20 listopada 2001
Return to Castle Wolfenstein - Encyklopedia Gier
8.3

GRYOnline

8.6

Gracze

9.3

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

32

Squad z wielką aktualizacją; marines i desanty od dziś w grze [Aktualizacja: kapitalny trailer]

Następny
Squad z wielką aktualizacją; marines i desanty od dziś w grze [Aktualizacja: kapitalny trailer]

Poznaj Hyenas; tajemniczy FPS twórców Total War wreszcie zapowiedziany

Poprzedni
Poznaj Hyenas; tajemniczy FPS twórców Total War wreszcie zapowiedziany

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl