Sony podzieliło się dodatkowymi szczegółami na temat wstecznej kompatybilności gier, którą ma zaoferować PS5. Przygotowane przez inżynierów Sony oprogramowanie pozwoli zagrać w starsze produkcje z większą liczbą klatek na sekundę.
gry
Grzegorz Rosa
4 czerwca 2019
Czytaj Więcej
Najważniejsze pytanie, czy wsteczna kompatybilność dotyczy także gier zakupionych na fizycznych nośnikach, czy np. tylko tytułów cyfrowych?
Obstawiam, że na 99% blureje też będa kompatybilne, w końcu Sony nie pozbywa się napędu a dane zapisane na płycie są dokładnie te same, ostatecznie i tak instalujesz całość na dysku a nośnik w napędzie służy tylko za DRM.
Wiadomo, że "plan minimum" przy emulacji, to, żeby na nowym sprzęcie gry działały identycznie jak na starym i nie generowały jakichś większych błędów. Wszystko ponad to, to już mniejszy lub większy bonus, wisienka na torcie albo i kilo wiśni ;-).
Także cieszy bardzo, że Japończycy nie idą na łatwiznę i nie zadowala ich "plan minimum", to jest naprawdę dobra wiadomość, tylko przyklasnąć :).
Przecież to jest już praktycznie PC. Przynajmniej sprzętowo. To jest ta sama konsola tylko z łatką kolejnego numerka. Zmieniły się podzespoły na lepsze, ale szkielet pozostaje ten sam.
^ To było oczywiste, że Sony nie chcieli powtórzyć ten sam błąd co PS3. Dzięki temu twórcy gier mają ułatwienie zadanie przy tworzeniu gier i mogą się skupić na jakość.
Nie.
https://www.gry-online.pl/hardware/ps5-ma-procesor-amd-zen-2-i-grafike-amd-navi-wspierajaca-ray-trac/z01bfb5
https://www.gry-online.pl/hardware/sony-prezentuje-szybkosc-wczytywania-na-ps5-wzgledem-ps4-pro/ze1c208
No popatrz Ty, a jednak...
That’s just one consequence of an SSD. There’s also the speed with which a world can be rendered, and thus the speed with which a character can move through that world. Cerny runs a similar two-console demonstration, this time with the camera moving up one of Midtown’s avenues. On the original PS4, the camera moves at about the speed Spidey hits while web-slinging. “No matter how powered up you get as Spider-Man, you can never go any faster than this,” Cerny says, “because that's simply how fast we can get the data off the hard drive.” On the next-gen console, the camera speeds uptown like it’s mounted to a fighter jet. Periodically, Cerny pauses the action to prove that the surrounding environment remains perfectly crisp. (While the next-gen console will support 8K graphics, TVs that deliver it are few and far between, so we’re using a 4K TV.)
A gdzie masz tam informacje, że konsola sama sprawi, że gry będą działać szybciej bez żadnego patcha?
I chyba nie rozumiesz tych wiadomości. Nie chodzi o to, że gra będzie się włączać szybciej, tylko że sama gra ma lepiej działać. Brak spadków fps, zwiększenie klatek z 30 do 60 itp.
Cukiereczku po to podałem link do specyfikacji. Logiczne jest, że mając lepsze podzespoły i zapewniając wsteczną kompatybilność gra będzie chodziła lepiej, tak jak na komputerach, który jeden ma mocniejsze bebechy, ale mają takie same systemy.
Poza tym masz cytat z wywiadu Wired z panem Cerny (gdzie można wywnioskować, że chodzi właśnie o płynność działania czyli klatki).
Więc tak jak zapytałem na początku: czyż nie jest to logiczne, że na lepszym sprzęcie gra będzie działała płynniej?
Jaarvs@
To nie jest logiczne i oczywiste.
Większość tytułów na PS4 pro działa tak samo jak na podstawce. Dzieje się tak dlatego, że aby uniknąć problemów z działaniem gier PS4 pro emuluje PS4 poprzez obniżenie taktowania procesora i grafiki do poziomu zwykłego PS4.
W związku z tym cieszy informacja, że gry z PS4 będą działać lepiej na PS5.
Jeśli różnica pomiędzy Pro, a zwykłą byłaby zbyt duża to wtedy PS4 Pro nazywałoby się PS5.
Zresztą nieoficjalny emulator PS2 zaszyty w PS4 (bo jest takowy) też daje lepszą płynność niż oryginalnie.
Więc tak jest to oczywiste, zresztą odsyłam do cytatu gdzie wspomniano właśnie o tej oczywistej poprawie płynności.
@Jaarvs
glupoty piszesz. w tym podanym przez ciebie cytacie nie chodzi o fpsy tylko o predkosc wczytywania danych. i nie, nie zawsze gra emulowana na szybszym sprzecie bedzie chodzic lepiej niz na oryginalnym sprzecie.
Prędkość wczytywania danych czyli doczytywania głównie mapy może przełożyć się na stabilność i np. pozbycie się dropów fps'ów co daje płynniejsze doświadczenie.
Grałeś w GTA V na HDD i SSD? Jeśli nie, to polecam sprawdzić różnice. W miastach przez doczytywanie się tekstur i mapy potrafią być dropy, na SSD oczywiście tego problemu nie ma, co za tym idzie stałe 60 fps, lepsza płynność.
Stabilność jest? Jest. Fps'y są? Są.
I jakim cudem każdy próbuje mi tutaj wcisnąć kit, że oficjalna wsteczna kompatybilność na lepszym oficjalnym sprzęcie spowoduje, że gra z PS4 będzie chodziła tak samo lub gorzej na PS5?!
To nie jest fanowski emulator, który może powodować spadki lub glitche graficzne. To oficjalne rozwiązanie od Sony.
Poza tym tak jak już wspomniałem, warto się zainteresować tematem emulatora PS2 zaszytego w PS4 i zobaczyć jak działa.
@Jaarvs
znowu masz jakies urojenia. ty nie wiesz o czym piszesz. to sa takie glupoty ze nie wiem jak sensownie na to odpowiedziec. moga jakies dropy naprawiac w zle napisanych grach, ale te normalne lepiej dzialac nie beda. mam ci udowadniac ze gry dzialajace w 30 fpsach na konsole nie chodza w 60 fpsach przez dysk twardy? moze jeszcze zaraz sie zaczniesz klocic ze to przez slabe glosniki albo przez panel dotykowy na padzie gry gorzej chodza. czlowieku, ogarnij sie.
odnosnie wstecznej kompatybilnosci, zobacz sobie gry z x360 odpalane na xone. zazwyczaj chodza i wygladaja podobnie, czasami chodza lepiej, ale tez czasami jest gorzej niz na oryginalnym sprzecie. https://www.theverge.com/2016/1/21/10812004/xbox-one-360-emulation-performance-issues
Słodziutki mam dla Ciebie zadanie. Przeczytaj cały ten wątek, a następnie to co napisałeś.
Spokojnie, nie martw się, postaram się Ci to wytłumaczyć w razie gdyby Ci się nie chciało.
Więc nie wiem o co Ci chodzi z dyskiem twardym. Nigdzie, ale to nigdzie nie napisałem, że dzięki SSD gry dostaną nagle 30 klatek w górę (czyli te magiczne 60). Napisałem, że SSD mogą poprawiać "stabilność" głównie w sandboxach, gdzie potrafią być chrupnięcia spowodowane doczytywaniem się danych. I pisałem tu o komputerach.
Co do tych 60 fps'ów to moje posty wcześniej o tym wspominają. Gry nie będą chodzić w wyższych klatkach przez dysk tylko przez nowe, mocniejsze podzespoły o czym już wspomniałem. I tak lepsze bebechy na pewno zapewnią lepszą wydajność, w końcu to jest zamknięty system PS5 głównie będzie różnił się podzespołami. I jeśli gry na PS4 nie są zablokowane np. do 30 fps albo konkretnych opcji graficznych, to nie ma wyjścia żeby nie chodziły lepiej. Ponownie odsyłam do fanowskich emulatorów na PC (które pokazują, że na lepszym sprzęcie gry chodzą lepiej) jak i emulatora PS2 w PS4.
Podany przez Ciebie przykład z Xbox One też to obrazuje. Większość gier emulowanych na nim chodzi lepiej i wygląda lepiej. To, że niektóre chodzą gorzej to znaczy, że są wyjątkami, a wyjątki nie są regułą. Zresztą pomiędzy tymi generacjami jest troszeczkę większa przepaść, nie wspominając już o PS3 i procesorze Cell (właśnie dlatego na PC tak trudno emulować tą konsolę, jak i dlatego nie pojawiła się wsteczna kompatybilność na PS4), niż pomiędzy obecną generacją, a tą nadchodzącą, która systemowo jest to wielce prawdopodobne, że będzie bardzo podobna.
Tak w ogóle na PS4 nie ma raczej źle z optymalizowanych lub zaprojektowanych gier (w przeciwieństwie do pewnej produkcji na PS3/Xbox 360), a dropy na obecnej generacji są spowodowane... ta dam: podzespołami!
Co do emulatorów dodam, że nawet RDR 1 na Xenii (emulator 360' na PC) potrafi wyciągnąć ponad 40 fps na odpowiednio mocnym sprzęcie.
Więc jak dalej będziesz próbował mi wmówić, że dzięki lepszym podzespołom gry nie będą działać lepiej w zamkniętym systemie (bo tak, w końcu lepsze podzespoły oznaczają tą samą wydajność), to naprawdę odpuść Sobie i nie pisz już Złotko.
"Grałeś w GTA V na HDD i SSD? Jeśli nie, to polecam sprawdzić różnice. W miastach przez doczytywanie się tekstur i mapy potrafią być dropy, na SSD oczywiście tego problemu nie ma, co za tym idzie stałe 60 fps, lepsza płynność.
Stabilność jest? Jest. Fps'y są? Są. "
Ale czy to się dzieje w ogóle na konsolowych wersjach GTA V? Bo nie grałem na konsolach długo w to. Grałem za to dużo w GTA V na PCecie z HDD i tak, zdarzały się ściny, ale z tego co pamiętam to raczej w późniejszym czasie gdzie dysk mi bardziej zmulił (teraz to w ogóle jest z nim dramat).
"I jakim cudem każdy próbuje mi tutaj wcisnąć kit, że oficjalna wsteczna kompatybilność na lepszym oficjalnym sprzęcie spowoduje, że gra z PS4 będzie chodziła tak samo lub gorzej na PS5?! To nie jest fanowski emulator, który może powodować spadki lub glitche graficzne. To oficjalne rozwiązanie od Sony. "
Przecież mamy długą historię kompatybilności wstecznej gdzie wcale gry lepiej nie chodziły ani lepiej nie wyglądały. Do tego np. emulator PS2 w PS3 nawet miał mnóstwo błędów.
"Napisałem, że SSD mogą poprawiać "stabilność" głównie w sandboxach, gdzie potrafią być chrupnięcia spowodowane doczytywaniem się danych. I pisałem tu o komputerach."
Ale dałeś cytat Cerny'ego o SSD w nowym Playstation. I potem pajacowałeś, że w tym cytacie chodziło o płynność działania ("Poza tym masz cytat z wywiadu Wired z panem Cerny (gdzie można wywnioskować, że chodzi właśnie o płynność działania czyli klatki).") a wcale o to nie chodziło.
"Podany przez Ciebie przykład z Xbox One też to obrazuje. Większość gier emulowanych na nim chodzi lepiej i wygląda lepiej. To, że niektóre chodzą gorzej to znaczy, że są wyjątkami, a wyjątki nie są regułą. "
Nie prawda. Zazwyczaj działa bardzo podobnie a grafika jest taka sama. Dopiero na Xbox One X jest lepsza grafika.
"Tak w ogóle na PS4 nie ma raczej źle z optymalizowanych lub zaprojektowanych gier (w przeciwieństwie do pewnej produkcji na PS3/Xbox 360), a dropy na obecnej generacji są spowodowane... ta dam: podzespołami!"
Co to za logika jest, lol. Mam ci teraz tłumaczyć, że twórca gry powinien dostosować grę do możliwości podzespołów konsol, tak, żeby gra nie dropiła klatek? Jak dropi klatki to widocznie źle zoptymalizowana, źle zaprojektowana technicznie.
"Więc jak dalej będziesz próbował mi wmówić, że dzięki lepszym podzespołom gry nie będą działać lepiej w zamkniętym systemie (bo tak, w końcu lepsze podzespoły oznaczają tą samą wydajność), to naprawdę odpuść Sobie i nie pisz już Złotko."
Beka z ciebie. Link już ci wcześniej podałem ale chyba nawet go nie zobaczyłeś. I jeszcze ty mnie pouczasz w ten sposób: "Słodziutki mam dla Ciebie zadanie. Przeczytaj cały ten wątek, a następnie to co napisałeś.
Spokojnie, nie martw się, postaram się Ci to wytłumaczyć w razie gdyby Ci się nie chciało." Masz jeszcze raz tutaj ten link: https://www.theverge.com/2016/1/21/10812004/xbox-one-360-emulation-performance-issues Jak ci za mało przykładów to zobacz sobie inne porównania na Digital Foundry, jest tego mnóstwo: https://www.youtube.com/user/DigitalFoundry/search?query=backwards+compatibility
Super. Jak na PC-cie. Jeśli chcesz mieć "wszystko na ultra" wystarczy, że kupisz co 2-3 lata nową konsolę (najpierw PS4, potem PS4pro a za rok PS5). Mnie to pasuje - peceta ulepszam właśnie co 2-3 lata, jednocześnie odprzedając stare podzespoły.
Kompatybilność wsteczna, która pozwala grać w starsze tytuły na niedostępnych w dniu premiery ustawieniach graficznych jest tym co kocham w PC. Np. Dead Space 2 na dzisiejszym PC działa i wygląda obłędnie. Niesamowity jest też stary Bioshock - skończyłem go ponownie parę miesięcy temu. Może też w końcu da się zagrać na PS5 w multiplatformowe tytuły z PS4 w stylu Prey czy Dishonored 2, które nawet na PS4 pro są obecnie niegrywalne (w porównaniu z wersją PC).
Np. Dead Space 2 na dzisiejszym PC działa i wygląda obłędnie
Potwierdzam.
Cieszę się, że gry PS4 będą działać na PS5 i to dużo lepiej. To coś, czego brakuje w poprzednie generacji konsoli. Ale gry PSX, PS2 i PS3 nadal są niepewne.
Chętnie pogram Demon's Souls i Ni No Kuni na PS5.
Amazing. Nie pamiętam, żebym kiedykolwiek ograł jakąś multiplatformę na konsoli z wiadomych względów. Dla mnie to juz zawsze będzie tylko sprzęt do exow i to nie wszystkich ofc. Spidermany, Detroity i inne samograje nie interere.
Platne multi i 30fps(i mniej) jest nie do zaakceptowania w 2019r. W tym roku mam zamiar ograć aż 2 gry na ps4 czyli Days Gone i Death Stranding( jak DS wyjdzie na PC to 1 lol), w tamtym bodajze grałem tylko w GoW... No i strzelanie na padzie z autoaimem albo asystą celowania. E-sport dla kaleków.
Nintendo to może dla mnie nie istnieć. Gry dla dzieci, ile można grać w kolejne wariacje Mario.
Nintendo nie robi gier dla dzieci. Jeśli już, to robią gry dla wszystkich. Zarówno ośmiolatek, jak i czterdziestolatek mogą się świetnie bawić przy ich grach.
Postaw Mario i Zeldę, Pokemony obok The Last of Us czy Death Stranding, God of War. Nintendo robi gry tylko dla dzieci. Wszystkie ich exy są jak dla mnie infantylne do bólu.
^ Nie do końca prawda. Nintendo zmienił strategie i konsola Switch nie jest tak ograniczony co kiedyś, jeśli chodzi o dostępność gier.
Czy Darkwood zapowiedziany na Switch też jest dla dzieci? Nagie ofiary i dzikusy, przemocy, krwi, strach i takie tam.
https://www.youtube.com/watch?v=ySAYjqH9ssg
Oprócz tego są inne gry dla dorosłych:
- Dark Souls Remastered
- Outlast 1-2
- Doom
i tak dalej...
Krótko mówiąc, posiadacze Switch mają powód do radości, bo mają o czym pograć.
Jak można wg. porównywać Switcha do czegokolwiek.
Jest to konsolka DODATEK, nic więcej. ponad 70% użytkowników posiada PC i XOne/PS4 . Switcha bierze się ze sobą. Jestem ciekaw jak będziesz grać na laptopie w poczekalni :D A tak switch z torby pyk 2-3 no 4 szczeliny w diablo 3 i czas mija :D
Ostatnio w poczekalni do lekarza z jakimś nieznanym typem grałem w Mario Kart :D
Postaw Mario i Zeldę, Pokemony obok The Last of Us czy Death Stranding, God of War. Nintendo robi gry tylko dla dzieci. Wszystkie ich exy są jak dla mnie infantylne do bólu.
Jeśli patrzysz tylko na styl graficzny to może tak, ale pod względem rozgrywki Mario, Zelda i Pokemony są o wiele bardziej doroślejsze niż interaktywne samograje typu The Last of Us czy God of War.