Gracz pobiera 30 GB tekstur HD dla Far Cry 5 i znajduje dowód na to, że deweloperzy najwyraźniej nie byli przygotowani na taką ostrość
Z tekstu wynika, że to raczej robota deweloperów gry i w sumie jest to całkiem wiarygodne, bo myślę, że jakby lepsze tekstury robił modder to lepiej przyłożyłby się do tego typu detali :D
Dla mnie to rzeczywiście zaskoczenie, że nie użyli lorem ipsum, który to jest bezpieczny i sprawdzony. Sposób z losowymi literami może przy odrobinie pecha wrzucić jakieś nieprzyzwoite słowo, z którego mogłaby się zrobić jakaś wizerunkowa afera. Może i małe ryzyko ale zupełnie zbędne.
Zapewne każdy kod źródłowy ich gier tak też wygląda.
Toż to Ubisoft.
O nie, gracze odkryli tajemnie texture artistów, my (pisze my, bo przez lata sie tym zajmowałem i zajmuje) bardzo rzadko wpisujemy tam treści które byłyby oczekiwane gdy tekst jest wysokości trzech pixeli, ja zawsze dbamy o to żeby był nie odczytywalny, choć przez lata zmieniłem praktyki, kiedyś rzeczywiście klepałem losowo w klawisze, aż uzyskałem potrzebami ilość znaków, ale od paru lat wklejam tam fragment Pana Tadeusza, uważam że to zabawne
AI też produkuje takie rzeczy - wie że np. na nagrobkach czy plakatach powinny być jakieś litery ale nie ma pojęcia jakie i wrzuca tam losowe znaki.
Ale tutaj nie jest to raczej robota AI - ta paczka tekstur jest dostępna od co najmniej lipca 2021, na długo przed boomem na takie rzeczy i pojawieniem się sensownych generatorów.
Bardzo wartościowy artykuł. Zmienił moje postrzeganie na świat gamedevu. Tylko trochę za krótki, może w przyszłości autor rozszerzy temat albo zrobi z tego serię?
Wow, ludzie teraz to odkryli? Przecież wszystkie te "HD Texture Pack" od Ubisoftu to marnotrawstwo miejsca na dysku oraz łącza.
Różnica między nimi a normalnymi teksturami jest bardzo minimalna, ogranicza się do tego, że ktoś nałożył filtr wyostrzenia, widać to było w Siege, R6 Extraction, FC6, Watch Dogs 2 i wiele innych.
A teraz jeszcze wychodzą takie babole, które są kolejnym dowodem na lenistwo w tej firmie.