Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 stycznia 2014, 13:31

Evolve – ujawniono szczegóły na temat nowego dzieła studia Turtle Rock

Nowy numer magazynu Game Informer przyniósł szczegóły na temat Evolve, nowego multiplayerowego FPS-a od twórców Left 4 Dead. Poznaliśmy przede wszystkim zasady rozgrywki, a także charakterystykę obu mierzących się stron konfliktu.

Zgodnie z przewidywaniami, wraz z pojawieniem się najnowszego numeru magazynu Game Informer, nastąpił wysyp informacji na temat Evolve – nowej multiplayerowej gry akcji od studia Turtle Rock, ujawnionej kilka dni temu przy okazji zapowiedzi tegoż numeru magazynu. Dowiedzieliśmy się, jakie będą zasady rozgrywki (przynajmniej w jedynym ujawnionym dotychczas trybie, Hunt Mode), a także jak będzie wyglądała zabawa po obu stronach konfliktu: łowców i obcego. Co więcej, zdradzono, że oprócz multiplayera, Evolve zaoferuje także atrakcje dla samotników, wliczając w to opcję grania jako potwór przeciwko ludzkiemu zespołowi sterowanemu przez sztuczną inteligencję. Więcej informacji znajdziecie poniżej.

Evolve to nowa wieloosobowa gra akcji od twórców Left 4 Dead. (Źródło: Game Informer) - Evolve – ujawniono szczegóły na temat nowego dzieła studia Turtle Rock - wiadomość - 2014-01-09
Evolve to nowa wieloosobowa gra akcji od twórców Left 4 Dead. (Źródło: Game Informer)

Zasady gry

W trybie Hunt Mode cel czteroosobowej drużyny jest prosty (przynajmniej teoretycznie): zabić potwora sterowanego przez piątego gracza. Nieco bardziej skomplikowanie wygląda to z perspektywy obcego: wygra on, jeśli uśmierci wszystkich łowców w tym samym czasie (zanim dojdzie do respawnu, który następuje co dwie minuty). Może też odnieść zwycięstwo, jeśli zdoła osiągnąć najdoskonalszą, finałową formę, a następnie wykona określony cel (na przykład zniszczy barierę i zabije strzeżonych przez nią cywilów). Czas trwania pojedynczej rozgrywki to około 10-15 minut (przynajmniej według tego, co udało się zaobserwować redaktorom Game Informera).

Areny

Akcja gry będzie toczyć się na zróżnicowanych mapach, będących zwykle rozległymi przestrzeniami pełnymi egzotycznej fauny i flory. W lokacjach spotkamy wiele rodzajów zwierząt – będą one znaczące z taktycznego punktu widzenia, ponadto niektóre z nich mogą okazać się tak samo duże i niebezpieczne, jak tropiony potwór. Uświadczymy na przykład stworzenie emitujące głośne dźwięki, gdy coś się do niego zbliży (Spotter), a także wielką roślinę, która może połknąć zbliżającego się człowieka (co wymusi interwencję drużyny, by uwolnić kompana).

Siłą obcego będzie błyskawiczna ewolucja i dary natury… (Źródło: Game Informer) - Evolve – ujawniono szczegóły na temat nowego dzieła studia Turtle Rock - wiadomość - 2014-01-09
Siłą obcego będzie błyskawiczna ewolucja i dary natury… (Źródło: Game Informer)

Łowcy

Evolve w skrócie:
  • Producent: Turtle Rock Studios (twórcy Left 4 Dead)
  • Gatunek: sieciowa gra akcji FPP/TPP
  • Realia: science-fiction – 4-osobowa drużyna poluje na potężnego obcego (też sterowanego przez gracza)
  • Technologia: CryEngine
  • Termin premiery: jesień 2014
  • Platformy sprzętowe: PC, Xbox One, PlayStation 4

Członkowie drużyny polującej na obcego dzielą się na cztery klasy. Każda z nich będzie mogła występować w wielu wariantach, różniących się przede wszystkim dostępnym wyposażeniem.

Pierwsza klasa to szturmowiec (Assault). Reprezentująca ją postać nazywa się Markov, a w rozgrywce, którą zademonstrowano redaktorom Game Informera, była wyposażona w osobistą tarczę ochronną, miny zbliżeniowe oraz dwa rodzaje broni: do walki na większy i na mniejszy dystans. Druga postać to medyk (Medic) imieniem Val, która roztaczała wokół aurę przyspieszającą powrót do zdrowia, a także posiadała narzędzie służące do leczenia graczy i stawiania ich na nogi (o ile nie zostali zabici). Ponadto była uzbrojona w broń na strzałki, które spowalniały potwora, a do zadawania obrażeń służył jej karabin snajperski. Trzeci gracz obejmuje rolę żołnierza wsparcia (Support) imieniem Hank, który na prezentacji był wyposażony w urządzenie laserowe służące do wskazywania miejsca, w którym ma zostać zrzucona z orbity zapora, by zablokować ruch obcego. Co więcej, dysponował on projektorem barier do nakładania na pozostałych członków drużyny, a do tego był w stanie zwiększać możliwości innych postaci. Ostatni łowca to traper (Trapper) znany jako Griffin. Wyekwipowano go w harpun, który mógł unieruchomić potwora, a także pistolet maszynowy i rodzaj przenośnej areny, na której można było uwięzić obcego.

Broń graczy będzie miała nielimitowany zapas amunicji, lecz pozostanie ograniczona wielkością magazynków i/lub czasem, jaki musi minąć między jednym a drugim strzałem ("cooldown"). Co więcej, każdy łowca wejdzie w posiadanie plecaka odrzutowego, który może posłużyć do wykonywania uników. Zabite postacie wrócą do gry wraz z desantami, które będą powtarzały się co dwie minuty (zatem pojedynczy desant będzie mógł przywrócić do walki więcej niż jednego gracza naraz).

…z kolei szanse łowców wyrówna liczebność, współpraca i technologia. (Źródło: Game Informer) - Evolve – ujawniono szczegóły na temat nowego dzieła studia Turtle Rock - wiadomość - 2014-01-09
…z kolei szanse łowców wyrówna liczebność, współpraca i technologia. (Źródło: Game Informer)

Obcy

Podobnie jak w przypadku łowców, obcy będzie występował w różnych wariantach, różniących się wyglądem i stylem gry, uzależnionym od posiadanych zdolności. Redaktorom Game Informera zaprezentowano Goliata – istotę wyglądającą jak krzyżówka małpy, węża oraz ksenomorfa, jakiego znamy z filmowej serii Obcy. W ostatecznej formie ma on ponad 9 metrów wysokości i jest znacznie potężniejszy niż na początku rozgrywki, kiedy to potrafi wyprowadzać tylko podstawowy atak ("cios pięścią"), wykonywać długie skoki oraz wspinać się na ściany. Ponadto przewidziano dla niego cztery specjalne zdolności – wybranymi dwiema z nich dysponuje na pierwszym poziomie, a przy każdym kolejnym awansie (czyli przy każdej ewolucji) dodaje jedną. Owe zdolności to szarża, atak z wyskoku, rzut skałą oraz ognisty oddech.

W odróżnieniu od łowców, grając jako obcy, świat będziemy obserwowali z perspektywy trzecioosobowej („zza pleców”). Potwór będzie ewoluował, zabijając i pożerając zwierzęta zamieszkujące dany obszar. Aby wejść na kolejny poziom, będzie musiał na pewien czas przybrać formę kokonu, w której narazi się na ataki. Biegając, obcy pozostawi ślady na podłożu, a skacząc, wywoła mnóstwo hałasu. Jego bytność zdradzą też ptaki zlatujące się do niedojedzonej padliny oraz spłoszone zwierzęta. By uniknąć informowania o swojej obecności, potwór będzie mógł poruszać się również w trybie skradania. Warto też wspomnieć, że otrzyma on możliwość zaopatrzenia się w pancerz chroniący go przed obrażeniami.

Niestety, nadal dysponujemy ubogimi materiałami graficznymi z Evolve, jako że nie opublikowano jeszcze żadnych screenshotów ani zwiastunów – jednak powinno się to zmieniać z dnia na dzień. Na początek warto wspomnieć o trzyminutowym filmie zatytułowanym „What is Evolve?”, w którym deweloperzy opowiadają o swojej produkcji; został on dzisiaj opublikowany na stronie Game Informera.

Premiera najnowszego dzieła studia Turtle Rock została zaplanowana na tegoroczną jesień. Docelowe platformy sprzętowe tytułu to komputery osobiste oraz konsole nowej generacji: Xbox One i PlayStation 4.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej