Epic Games zaprezentował Unreal Engine 5.6. Firma obiecuje poprawę wydajności w grach z otwartym światem
Oni dopiero teraz celują w 60fps? I testują to pewnie na 5090, powinni wtedy celować w 240 fps...
A wiecie, jak przeskok z UE4 na UE5 poprawi wydajność? Panie, zupełnie nowy system rysowania obiektów w oddali, nowy system oświetlenia, optymalizacja nie będzie potrzebna, wszystkim będą gry same z siebie super śmigać w jeszcze większej ilości klatek.
Tak obiecywali. Taki przekozak miał być ten silnik, a on jest byle jaki, tylko bardzo ładne krajobrazy i modele można w nim robić. Ale teraz pół branży w nim siedzi, unity jeszcze bardziej się spartolił i odpadł z wyścigu, no to przecież epic nie będzie cisnął i specjalnie się przemęczał z upgrade'ami skoro jest monopolistą prawie. Tak dla dobrego marketingu raz na rok coś tam o lepszej wersji powiedzą, że obsługuje już dlss5 i fsr3, to teraz na kartach serii 50xx to wyciągniecie te 60klatek w 4K.
nowy system oświetlenia
Porównywalny ze sprzętowym RT, a zdecydowanie szybszy!
zupełnie nowy system rysowania obiektów
Niespotykana wręcz szczegółowość modeli oglądanych z bliska bez negatywnego wpływu na szybkość i wydajność, prawdziwa rewolucja w tworzeniu i optymalizacji gier!
Jak zwykle panuje bledne przekonanie, powielane przez pismakow, ze przejscie na nowy silnik, istniejacej gry moze poprawić znaczaco wydajnośc. To bzdura, bo gra nie bedzie korzystać z nowosci, ktore to zapewniaja. Za to bedzie obarczona dodatkowymi przeportowaniami. Zeby skorzystac w pelni z mocy nowego silnika, trzeba od zera na nim robic gre. Byc moze W4 na tym skorzysta. I byc moze nowy silnik byl juz robiony przy wspolpracy z redami