Fajnie było kiedyś. Kupowało się grę i można było w nią grać 50 lat. Dziś sprzedawane są licencje z żywotnością kilku lat.
Świetny przykład z Diablo, które jest P2P, a utrzymanie battle.net dla niego pewnie kosztuje Blizzard 10 centów rocznie.
Gdyby stosowali P2P w sporej ilości gier, to znowu by był płacz, że jeden nie może serwera założyć, bo ma porty poblokowane, albo IP wewnętrzne. Później jak już się uda to się okazuje, że jednak net nie wydala. Grałeś w tamtych czasach w coś multi?
Najpewniej chodzi o odłączenie wtyczki do RaceNet, czyli po prostu utracimy dostęp do wyzwań oraz rankingów, bo chyba większość starszych gier Codemasters jest oparta o P2P.
Na stronie można znaleźć informacje, że kilka gier z serii F1 miało wyłączone serwery 21 marca 2024, a DiRT Rally w październiku 2022.
https://www.ea.com/pl-pl/legal/service-updates/a-h
A w dyskusjach na Steamie ludzie wciąż się zbierają, by zdobyć osiągnięcia online, tutaj chociażby wątek dot. F1 2013 i Dirt Rally.
https://steamcommunity.com/app/223670/discussions/0/601902046447147942/
https://steamcommunity.com/app/310560/discussions/0/819206164467157973/
Przejście na P2P to byłoby najgorsze rozwiązanie i spore zagrożenie dla danych osobowych.
W starszych Call of Duty nie zawsze i nie wszędzie były dedykowane serwery, host widział od każdego IP i ludzie byli potem doxxowani.
Teraz tak samo jest.
Za chwile wszystko powyłączają i zrobią gry z kopaniem ropy, haremem i pistacją skoro araby kupiły EA....
Gdy kupowaliście te gry, to było napisane w umowie, że serwery będą działać dożywotnio?
I co nie ma najazdu ne EA tak jak nq Ubi? USA i emiraty to sie lubi?
Rozumiem grać dla rozrywki. Rozumiem być stremerem i grać dla pieniędzy. Ale ola Boga szybko, żeby tylko zdarzyć zdobyć jeszcze jakiś acziwment zanim wyłączą. A potem co robicie, w oprawkę i na ścianę? x-D