EA wyłącza serwery kolejnych gier. Masz ostatni miesiąc, by zdobyć w nich wszystkie osiągnięcia
Fajnie było kiedyś. Kupowało się grę i można było w nią grać 50 lat. Dziś sprzedawane są licencje z żywotnością kilku lat.
Świetny przykład z Diablo, które jest P2P, a utrzymanie battle.net dla niego pewnie kosztuje Blizzard 10 centów rocznie.
Najpewniej chodzi o odłączenie wtyczki do RaceNet, czyli po prostu utracimy dostęp do wyzwań oraz rankingów, bo chyba większość starszych gier Codemasters jest oparta o P2P.
Na stronie można znaleźć informacje, że kilka gier z serii F1 miało wyłączone serwery 21 marca 2024, a DiRT Rally w październiku 2022.
https://www.ea.com/pl-pl/legal/service-updates/a-h
A w dyskusjach na Steamie ludzie wciąż się zbierają, by zdobyć osiągnięcia online, tutaj chociażby wątek dot. F1 2013 i Dirt Rally.
https://steamcommunity.com/app/223670/discussions/0/601902046447147942/
https://steamcommunity.com/app/310560/discussions/0/819206164467157973/
Przejście na P2P to byłoby najgorsze rozwiązanie i spore zagrożenie dla danych osobowych.
W starszych Call of Duty nie zawsze i nie wszędzie były dedykowane serwery, host widział od każdego IP i ludzie byli potem doxxowani.
Teraz tak samo jest.