Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość System budzący wątpliwości nawet wśród twórców No Rest for the Wicked „musi umrzeć”, gdyż jest jak „dawanie graczom ...

08.05.2025 13:03
1
grabeck666
91
Senator

Atrybuty same w sobie są spoko. Ich implementacja mogłaby być inna po prostu. Problem, dla mnie, polega na tym, że inwestując w jeden, przy takim wyborze świetnych i ciekawych broni, ograniczam ich wybór o jakieś 80-85%

Wolałbym coś bardziej w stylu Str dające physical dmg, Agi attack speed czy Int magic dmg.

Bo aktualnie, jak zaczynasz grę, to najlepiej by było wiedzieć już od początku jaką broń będziesz używał (konkretnie, z nazwy, nie kategorię).

08.05.2025 13:42
Sir klesk
2
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Sir klesk
265
...ślady jak sanek płoza

Z jednej strony rozumiem, a z drugiej jestem troche sceptyczny. Zobaczymy co ostatecznie zaproponuja w zamian ale doradzalbym rozwage bo to zdanie o „samych dobrych wyborach” brzmi jak splycenie waznego elementu. :/

Faktem jednak jest to, ze aktualnie kazdy build wyglada identycznie. Witalnosc, Koncentracja i Kondycja przydaje sie zawsze i na kazdej postaci. W te statystyki ladujemy punkty tak by wzmocnic swoja najslabsza strone + cala reszte lokuje sie w wybrana statystyke od obrazen czyli Sila, Zrecznosc, Int lub Wiara. Jedynym powodem dla ktorego warto wladowac jakies punkty w wiecej niz jedna z tych kategorii, jest chec przetestowania roznych broni. Wynika to z tego, ze lwia czesc oreza wymaga rozwiniecia dwoch atrybutow.

No i tutaj rzeczywiscie mozna wpakowac sie w mala pulapke - jak np. ja. Maksowalem do oporu zrecznosc liczac, ze bede mial w przyszlosci z czego wybierac. Tymczasem nadal popylam ze sztyletami, ktore ulepszam od samego poczatku gry bo kazda nowa bron, nawet jakies katany, wymagaja Dexa i np. Wiary. No i teraz przez 5 poziomow „odkladam” punkty w statystykach zeby podbic ktoras z nich do 26 i pobawic sie wreszcie czyms innym. To rzeczywiscie nalezaloby jakos przeprojektowac. To troche slabe uczucie gdy przez 5 czy 6 poziomow rozwijasz statystyke, ktora w zaden sposob nie ulepsza Twojej postaci.

Natomiast nie uwazam zeby dalo sie jakos drastycznie zepsuc postac. Szczegolnie, ze w grze jest jakis system respeca (ale samemu jeszcze na niego nie natrafilem).

Podoba mi sie sugestia grabecka z pierwszego posta. Fajnie jakby kazda statystyka odpowiadala za „cos wiecej”, a nie tylko zwiekszenie obrazen na broniach ktore sie z nia skaluja.

post wyedytowany przez Sir klesk 2025-05-08 15:56:30
08.05.2025 22:39
2.1
grabeck666
91
Senator

Kurde, a ja z kolei mam wrażenie, że 70% broni które widzę wymagają dexa :D Daggery, fisty, włócznie, łuki, miecze. I to wymieniam tylko te, które wymagają samego dexa. Już o mieszankach nie wspominam, bo tego jest jeszcze więcej.

09.05.2025 16:11
Link
2.2
Link
27
Senator

Sir klesk
W grze Mandragora jest możliwość reset lvl, jak pokonasz nekromantę.

Coś takiego się przyda w grze No Rest for the Wicked. Niestety tego na razie nie widziałem, bo jeszcze nie ukończyłem grę.

Podoba mi sie sugestia grabecka z pierwszego posta. Fajnie jakby kazda statystyka odpowiadala za „cos wiecej”, a nie tylko zwiekszenie obrazen na broniach ktore sie z nia skaluja.
To fakt. System atrybutów w grze No Rest for the Wicked jest dość ubogi, co jest niestety wada. W inne, klasyczne gry RPG każdy atrybut daje coś więcej niż tylko 1 rodzaj premia do statystyki. Np. Siła pozwala nie tylko zwiększyć zadawanie obrażenie od białej broni, ale również podnosi udźwigu plecaka i nosić ciężkie zbroje, oraz odblokuje pewne zdolności dla wojownika. Wtedy tam trzeba dużo myśleć, kiedy stworzysz postać od nową.

System atrybutów w wielu grach RPG jest lepiej zrobiony niż No Rest for the Wicked.

post wyedytowany przez Link 2025-05-09 18:49:27
08.05.2025 17:03
3
odpowiedz
BCaste
1
Junior

Największy ból systemu atrybutów jest taki że początek praktycznie wymusza pakowanie w udźwig. Na samym początku posiadanie niskiego udźwigu jest a wykonalne, każdy pancerz dostępny pierwszej lokacji odrazy daje średni udźwig za wyjątkiem podartego pancerza Serimów z którym się zaczyna. Do tego scaling atrybutów do jest dość nikły i słabo zauważalny.

09.05.2025 15:56
Link
4
odpowiedz
Link
27
Senator

BCaste
Właśnie. W inne, klasyczne gry RPG to właśnie atrybut Siła pozwala nie tylko zwiększyć zadawanie obrażenie od broni białej, ale również zwiększy to udźwigu plecaku i pozwala nosić ciężkie zbroje.

W Dark Souls dla wojownika mamy Witalność, Siła i Wytrzymałość, gdzie ostatni atrybut pozwala nie tylko zwiększyć punkty energii (zmęczenie), ale również podnosi to limitu udźwigu wyposażenia.

A tutaj? Jest podzielony na Zdrowie, Kondycja, Siła i Udźwig, czyli aż ważne 4 atrybuty do wyboru dla wojownika, a nie 2-3, co jest dla mnie nieporozumienie.

Pomysł system atrybutów nie jest zły, ale jest gorzej wykonanie. Trzeba to zrobić od nową.

post wyedytowany przez Link 2025-05-09 18:47:59
10.05.2025 00:31
5
odpowiedz
Lechoszczak
1
Junior

W grze można respecować staty. W Crucible odblokowuje się statuę dzięki której można przerzucać statystyki. Ja np testuję jakąś broń "na sucho", a jak mi się spodoba jej animacja i feeling, to idę przerzucić punkty na te które się z daną bronią skalują.

10.05.2025 15:43
6
odpowiedz
Bondziur
1
Junior

Mało grałem więc nie wiem kiedy można zacząć respec statystyk i czy jest to mocno problematyczne ale w tej chwili jest ich za dużo i część jest bez sensu bo tylko powiązana z orężem i jedyne co robi to zwiększa jego obrażenia. O ile to można zostawić to zmodyfikowałbym co dają same statystyki. Np. Zręczność poza obrażeniami od broni zwiększa szybkość ataku, mądrość zwiększa czas trwania statusów typu podpalenie, zamrożenie. Siła zwiększa udźwig postaci zamiast osobnej statystyki, wiara mogła by dawać szansę na 0 obrażenia od ciosu przeciwnika itp. Uważam że byłby to lepszy system.

Wiadomość System budzący wątpliwości nawet wśród twórców No Rest for the Wicked „musi umrzeć”, gdyż jest jak „dawanie graczom ...