Komentarze do wiadomości: Już wkrótce zagramy za darmo w Anno 117. Nowy gameplay trailer z wyczekiwanej strategii Ubisoftu przygotowuje nas na premierę wersji demo

Forum Gry Strategiczne
Dodaj komentarz
20.08.2025 21:58
1
odpowiedz
PCMREpic
48
Konsul

Znowu ten wkurzający brytyjski lektor, ależ on jest denerwujący.
W Anno 1800 musiałem go wyciszyć, bo nie dało się grać.

20.08.2025 22:12
😍
2
odpowiedz
pisz
186
nihilista

Pięknie to wygląda! A to już 27 lat z serią Anno...

21.08.2025 10:32
luckymike11
3
odpowiedz
luckymike11
77
Konsul
Wideo

Bardzo ładna grafika. Jak zwykle będę poszuiwał i kupię Artbooka.

Pięknie to wygląda, ta druga wyspa ala moczary czy bagna:
https://www.youtube.com/watch?v=bFTtniojIq4

post wyedytowany przez luckymike11 2025-08-21 10:38:34
21.08.2025 11:20
Persecuted
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Persecuted
159
Adeptus Mechanicus

Nowy układ siatki sprawił, że miasta nareszcie mogą wyglądać dużo bardziej naturalnie i to na ogromny plus. Oby tylko nie było budynków "zasięgowych", z obszarem oddziaływania mierzonym za pomocą okręgu, bo one wymuszają powtarzalność zabudowy, która strasznie zaburza wizualną naturalność krajobrazu.

21.08.2025 13:44
luckymike11
4.1
luckymike11
77
Konsul

Jak najbardziej wszystkie budynki są zasięgowe i dają dla mieszkańców plusy i minusy np: piekarnia daje szczęście ale podwaja ryzyko pożaru w obszarze. Natomiast chlewik musi być budowany poza miastem ponieważ zaburza spokój w mieście. I takie plusy i minusy ma w zasadzie kazdy budynek. Ale czy ten obszar działania ogranicza budynek do działania tylko w jego obszarze tego nie wiem?

Tak czy siak powiązań jest pełno a twórcy poszli dalej. Teraz mamy dwa rodzaje żywności która wpływa na różne rzeczy: wystarczy że damy ryby lub ser kozi (jedno z dwóch) i potrzeby zaspokojena głodu są wystarczające ale ryby dają np: więcej zdrowia mieszkańców a kozi ser daje np: szczęście. Oczywiście możemy dostarczyć mieszkańcom dwa produkty ale nie musimy.

Idąc dalej jak mamy Celtów i awansujemy ich na drugi poziom to wybieramy czy to mają być Rzymienie skupieni na nauce czy Celtowie skupieni na Religii. Pamiętacie Anno 2070 i dwie frakcje ? Tylko że tam można było grać oboma na raz a tutaj wybierzemy w którą stronę awansować Rzymian na obcym terenie czy to będą Celtowie czy dalej Rzymienie?

Gra zapowiada się fajnie.

post wyedytowany przez luckymike11 2025-08-21 13:48:01
21.08.2025 18:01
Persecuted
4.2
Persecuted
159
Adeptus Mechanicus

Ja rozumiem działanie gospodarki w Anno, ale mi chodzi bardziej o to, że w starszych odsłonach zawsze było tak, że określone potrzeby mieszkańców zaspokajało się poprzez rozlokowanie ich w określonym promieniu od danego obiektu, np. kościoła czy stacji metra. Tyle tylko, że ten promień był zawsze nierealistycznie mały, więc zagęszczenie obiektów "emitujących" zaspokojenie danej potrzeby, z czasem tylko rosło i to zawsze psuło wizualny aspekt miasta, dodając mu sztuczności i makietowości. Tym bardziej, że te gry zawsze nagradzały min-maxowanie produkcji zasobów i optymalizację przestrzeni pod kątem wydajności, a niekoniecznie wygląd krajobrazu, więc gracze szybko opracowali efektywne wzorce zabudowy, zupełnie jednak pozbawione waloru estetycznego. I ja wiem, że te "przestrzenne puzzle" zawsze były częścią zabawy, ale szczerze, ja bym je poświęcił w zamian za bardziej realistycznie miasta. Jak? Np. wprowadzając ulepszanie budynków, zamiast ich mnożenia. Typu stawiasz świątynię i ona zapewnia potrzebę wiary na obszarze koła o promieniu 100 metrów. Potem ulepszasz i promień rośnie do 200, następnie do 300, 400 itd. Czyli nadal musisz inwestować zasoby w rozbudowę, ale nie musisz już szukać miejsca na kolejne kopie tego samego budynku.

post wyedytowany przez Persecuted 2025-08-21 18:02:56
21.08.2025 21:07
luckymike11
4.3
luckymike11
77
Konsul
Wideo

Rozumiem o co ci chodzi ale dokońca nie jestem w stanie odpowiedzieć na twoje pytanie :-)

Jestem po południowym godzinnym panelu UBI z gry Anno 117 i mogę powiedziec tyle:

nie tylko budynki usługowe ale również produkcyjne będzie trzeba budować w miastach ponieważ dają różne boosty dla mieszkańców np: Piekarnia itd. Budynki zazwyczaj dają od jednego do czterech bonusów dla mieszkańców np: więcej złota, szczęścia, zdrowia, bezpieczeństwa, czy poulacji itd. Inaczej mówiąc, budynki działają na mieszkańców powodując więcej mieszkańców lub sprawiając, że więcej złota trafia do skarbca.

I to są moje pierwsze spostrzeżenia odnośnie działania budynków i rozwoju społeczeństwa. Napewno będzie ciekawie i napewno nie nużąco a przynajmniej tak się zapowiada budowanie bo widać, że UBI Mainz (dawny BlueByte) chce wprowadzić dużo świeżości i zroibić z gry konkretny CityBulider gdzie nie tylko liczy się to co budyjemy ale gdzie budujemy.

Myliłem się co do gałęzi rozwoju populacji: można iść w Celtów i Rzymian jednocześnie spełniajac przy tym różne dobra dla każdej z klas społecznych tylko nie wiem czy tak się da zrobić na jednej wyspie czy każda z nacji rozwija się na innej wyspie.

Zachęcam do obejrzenia prezentacji z twórcami, na końcu prezentacji można wysłuchać kilku utworów ze ścieżki dźwiękowej w klimatach celtyckich.
https://www.youtube.com/watch?v=GFeFE2amh-M

post wyedytowany przez luckymike11 2025-08-21 21:11:12
21.08.2025 11:52
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Daroslaw
40
Pretorianin

Twórcy tej serii muszą mieć naprawdę mało wspólnego z Ubisoftem albo niemiecki oddział ma po prostu dużo swobody w tym co robi. Jedno szczęście, że po felernych 2070 oraz 2205 zrobili dwa kroki w tył i Anno nadal żyje.

21.08.2025 12:57
elathir
5.1
elathir
114
Czymże jest nuda?

W sumie w 2070 to dało się jeszcze grać. Nie jest to odsłona, którą lubię ale nie była to jakoś szczególnie zła gra, bardziej powiedziałbym nijaka. Ale 2205 to faktycznie wtopa po całości.

21.08.2025 12:52
Zmroku
6
odpowiedz
Zmroku
93
Redaktor Bezczelny

GRYOnline.plRedakcja

Anno 117 i Transport Fever 3 wystarczą mi, aby zniknąć z życia na rok.

21.08.2025 13:55
xanat0s
7
odpowiedz
xanat0s
249
Wind of Change

Jaram się strasznie, lubię ten setting, więc jak nie wyjdzie kwas, to biorę na premierę :)

Fajnie, że dali demko, słabo, że ograniczone czasowo.

21.08.2025 14:16
luckymike11
8
odpowiedz
luckymike11
77
Konsul
Forum Forum Gry Strategiczne
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl