futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 12 marca 2019, 11:49

autor: Bartosz Krawcewicz

30% sprzedawanych w Polsce smartfonów to Huawei

Huawei odnotował w 2018 roku znaczny wzrost udziałów w polskim rynku smartfonów. Już prawie co trzeci telefon sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany przez chiński koncern. Firma chce zdetronizować Samsunga i osiągnąć status lidera jeszcze w tym roku.

Polacy chętnie sięgają po produkty marki Huawei. - 30% sprzedawanych w Polsce smartfonów to Huawei - wiadomość - 2019-03-13
Polacy chętnie sięgają po produkty marki Huawei.

Jak donosi serwis Wirtualnemedia.pl, Huawei Consumer Business Group Polska przygotował podsumowanie wyników sprzedaży z 2018 roku. Na podstawie danych GfK Polonia podano, że ilościowy udział firmy w polskim rynku smartfonów wyniósł 29,5% (35% wzrost w porównaniu z rokiem wcześniejszym), wartościowy zaś 27% (39-procentowa poprawa). Według nieoficjalnych informacji, dzięki tym wynikom Huawei zajął drugie miejsce pod względem sprzedaży smartfonów w Polsce, a liderem niezmiennie pozostaje firma Samsung.

30% sprzedawanych w Polsce smartfonów to Huawei - ilustracja #2
30% sprzedawanych w Polsce smartfonów to Huawei - ilustracja #3

W segmencie smartfonów premium (kosztujących powyżej 600 euro) ilościowy udział firmy wzrósł z 4,2% (w 2017 roku) do 16,5%, a wartościowy z 3,7% do 14,8%. W przedziale cenowym 300-400 euro zmiana procentowa prezentowała się następująco: ilościowy – z 30,3% do 41,5%, wartościowy – z 30,9% do 41,6%.

Świadomość, znajomość i rozpoznawalność marki Huawei wzrosły w 2018 roku.
Świadomość, znajomość i rozpoznawalność marki Huawei wzrosły w 2018 roku.

Według Jeffersona Zhanga, dyrektora zarządzającego Huawei Consumer Business Group Polska, dzięki planowanej na 26 marca premierze nowej serii smartfonów P30, która będzie promowana w mediach przez piłkarza Roberta Lewandowskiego, firma ma duże szanse na zostanie liderem sprzedażowym w naszym kraju jeszcze w tym roku. Ciekawe, czy na przeszkodzie nie staną tu niedawne oskarżenia o szpiegostwo postawione wobec jednego z wysoko postawionych przedstawicieli koncernu.

Przedsiębiorstwo planuje zwiększenie wydatków na marketing i komunikację, chce także rozpocząć intensywną promocję produktów innych niż telefony, np. laptopów.