
Data wydania: 6 października 2016
Opracowany przez niezależne studio Camel 101 pierwszoosobowy survival horror w klimatach science fiction. Akcja gry Syndrome osadzona została na pokładzie rozległej stacji kosmicznej, gdzie kontrolowany przez gracza bohater budzi się z kriogenicznego snu i odkrywa, że wskutek niewyjaśnionych zdarzeń część załogi nie żyje, a pozostali zamienili się w krwiożercze potwory.
Gracze
Steam
Syndrome to osadzony w realiach science-fiction pierwszoosobowy survival horror, stworzony m.in. z myślą o użytkownikach platformy PC, XONE i PS4. Gra jest dziełem niezależnej ekipy Camel 101, stworzonej przez doświadczonych deweloperów ze studia Camel Entertainment. Zespół ten ma na swoim koncie kilka udanych tytułów, począwszy od prostych gier casualowych (np. Aquatica: The Sunken City) do całkiem rozbudowanych strategii RTS, takich jak Gemini Wars czy Mechs & Mercs: Black Talons.
Fabuła gry nie należy do specjalnie oryginalnych i rozgrywa się we wnętrzu rozległej stacji kosmicznej, gdzie kontrolowany przez graczy bohater budzi się z długiego, kriogenicznego snu. Dość szybko odkrywa jednak, że na stacji doszło do tragicznych i niewyjaśnionych zdarzeń, wskutek których część załogi nie żyje, a pozostali zamienili się w krwiożercze potwory. Celem zabawy jest oczywiście wyjaśnienie przyczyn takiego stanu rzeczy, w czym skutecznie przeszkadzają dość liczni przeciwnicy oraz szereg rozmaitych niebezpieczeństw.
Oferując dość wtórną warstwę fabularną, deweloperzy ze studia Camel 101 skupili się na takich aspektach gry, jak mechanika, klimat i grywalność. Syndrome stanowi zatem swoisty powrót do korzeni gatunku survival horror, kładącego nacisk nie na szybką akcję, ale klaustrofobiczny nastrój i wszechogarniające poczucie zagrożenia. Świat gry obserwujemy z oczu bohatera, a zabawa koncentruje się na eksploracji kolejnych lokacji stacji kosmicznej, odnajdywania tropów i rozwiązywania licznych zagadek, pozwalających stopniowo odkrywać tło fabularne całej historii. W toku rozgrywki, na nasze życie czyhają oczywiście wspomniane monstra – jednakże bezpośrednia walka z nimi należeć powinna do rzadkości. Głównym tego powodem jest mocno ograniczony arsenał broni oraz zapas dostępnej amunicji, którą będziemy musieli uważnie i mądrze zarządzać. Kluczem do sukcesu jest więc najczęściej ukrywanie się i unikanie przeciwnika, a także rozpoznanie jego mocnych i słabych stron, pozwalających wyprowadzić rywala w pole i zyskać kilka bezcennych sekund na ucieczkę.
Syndrome na platformie PC, XONE i PS4 odznacza się wysokiej jakości oprawą graficzną, wykorzystującą potencjał nowoczesnego sprzętu. Większość z odwiedzanych lokacji pogrążona jest w półmroku, co dało też twórcom możliwość stworzenia bardzo sugestywnego klimatu, wspomaganego grą świateł oraz dopracowaną warstwą dźwiękową. Dodatkowym atutem Syndrome (wyłącznie w wersji PC) jest wsparcie dla zestawów rzeczywistości rozszerzonej, takich jak Oculus Rift.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC Windows 6 października 2016Polskie napisy
Xbox One 26 stycznia 2017Polskie napisy
PlayStation 4 26 stycznia 2017Polskie napisy
Nintendo Switch 11 marca 2022Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
W sieci pojawiły się interesujące informacje na temat dwóch nowych survival horrorów. Pierwszy z nich, Syndrome, tworzony jest przez studio Camel 101 i zadebiutuje w drugim kwartale 2016 roku na PC oraz konsolach XOne i PS4. Natomiast pierwszy epizod niezależnej gry Caffeine od Incandescant Imaging ukaże się na rynku 5 października wyłącznie na PC.
gry
Krzysztof Nieradko
30 września 2015 20:43
Wymagania sprzętowe gry Syndrome:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe: 
Intel Core i3 2.2 GHz/AMD A6 2.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 896 MB GeForce GTX 260/Radeon HD 5750 lub lepsza, 9 GB HDD, Windows Vista 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Intel Core i5 3.0 GHz/AMD FX 2.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1.5 GB GeForce GTX 480/Radeon HD 5970 lub lepsza, 9 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 33 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 349 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów

Vlad Tepes
Ekspert
2017.11.12
Właśnie skończyłem... Strasznie mnie ta gra wymęczyła przez nieustanny backtracking. Na początku się nawet wkręciłem, ale jak kilkunasty raz musiałem przemierzać tę samą drogę, grałem tylko aby to skończyć to "cudo". Dochodzą tu jeszcze problemy typu blokowanie na obiektach, a że gra nie jest najłatwiejsza, kończyło się to zgonem. System zapisu, też nie najlepszy... Generalnie rozgrywka na raz i to jak ktoś jest wytrwały...

pieterkov
Ekspert
2016.10.13
Gra jest wybitnie przeciętna, porównywalna z polskim Phantarukiem.- Brakuje tu punktów kontrolnych, zamiast tego są stacje zapisu jak w alien isolation. Niestety tak samo jak tam jest to frustrujące, kiedy musimy powtarzać 15 minutowe fragmenty w kółko.- Mechanika skradania praktycznie nie istnieje - potwory zawsze nas widzą i słyszą, a skradanie jest powolne i niewygodne (rzuca kamerą na boki). Ponadto zazwyczaj wygląda to tak, że wykonujemy event fabularny np. odpalamy komputer i w tym momencie w naszą stronę zaczynają maszerować potwory. Nie ma drugiego koryarza, innej drogi - możemy tylko walczyć lub uciekać.- Sama walka wręcz jest bardzo toporna - uderzamy kluczem, wymieniając się z przeciwnikiem ciosami, raz on nas, raz my jego, a potem apteczka w dłoń.Potem jest chyba broń palna ale nie mam już cierpliwości by dalej grać w tego gniota. - To przeciętniak zrobiony chyba na unity. Wygląda nieźle, ale optymalizacja jest słaba - nie wiem ile dokładnie fps bo geforce experience z jakiegoś powodu nie wyświetla mi ich w tej grze, ale na oko szacuję, że są to spadki z 60 do 40 fps na GTX1070.- Ostatnia wada gry to powtarzalność i backtracking. Przez ponad godzinę gry cały czas latałem między 4 a 5 pokładem (podróż windą) i byłem zmuszany do przechodzenia pełnego poziomu tzn. na drugi koniec mapy. Wyglądało to tak: dochodzisz do poziomu 4, drzwi do jakiegoś pomieszczenia zamknięte, każą zejść na 5, tam znajdujesz coś do odblokowania, wracasz na 4, potem znowu na 5, potem okazuje się, że na 5 coś jest zablokowane i znowu musisz wrócić na 4 i tak w kółko - latanie w te i we wte by odblokowywać pojedyncze pomieszczenia, natrafiać na kolejne blokady i wracać z powrotem na inny poziom. Co gorsza, winda pokazuje, że poziomów jest 10, więc aż strach pomyśleć ile ta bieganina potrwa... Najgorsze jest to, że możemy przebiec raptem pare metrów, a potem postać jest zziajana i idzie wolniej, więc czeka nas powolne maszerowanie długimi korytarzami.Tą grę można określić dwoma słowami: TOPORNOŚĆ i NUDA.