Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikWyścigiPCPS2GCNGBAXBOX
Okładka Starsky and Hutch (PC)

Starsky and Hutch

Wyścigowa gra akcji, oparta na słynnym serialu telewizyjnym o tym samym tytule, emitowanym w latach siedemdziesiątych. Akcja toczy się w fikcyjnym mieście „Bay City”, gdzie gracze jako tytułowi policjanci walczą z kryminalistami.

Wyścigi | samochodowe | seriale TV | kooperacja | lata 60. i 70. XX wieku

Okładka Starsky and Hutch (PC)

data premiery gry:

20cze2003

PC PS2 XBOX

12wrz2003

GBA

24paź2003

GCN
Kolekcja gier
Obserwuj grę

Starsky and Hutch to wyścigowa gra akcji, oparta na słynnym serialu telewizyjnym o tym samym tytule, emitowanym w latach siedemdziesiątych. Akcja toczy się w fikcyjnym mieście „Bay City”, gdzie gracze jako tytułowi policjanci walczą z kryminalistami. Rozgrywka w pewnym stopniu przypomina tą znaną z gry Driver, znaczy to, że przez cały czas wykonujemy określone zadania prowadząc różne typy samochodów, w tym też znanego z filmu czerwono-białego Forda Torino z roku 1974. Gracz może wybrać, czy chce kontrolować bohatera który prowadzi samochód, czy też jako pasażer strzelać z broni ręcznej. Wiąże się z tym także ciekawy tryb rozgrywki wieloosobowej (w tym przypadku dwuosobowej), tzn. jeden gracz prowadzi samochód, a drugi skupia się na wymianie strzałów z przestępcami. Łącznie w Starsky and Hutch przygotowano dla graczy 19 dużych poziomów bazujących na epizodach znanych z serialu. Akcja rozgrywa się na obszarze 10 mil kwadratowych miasta, wykonanym w pełni trójwymiarowej grafice (różnorodne lokacje, m.in. doki, śródmieście, port lotniczy, peryferia).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,4 / 10 na podstawie 480 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 26,99 PLN

Gry podobne do Starsky and Hutch

Klasyfikacja PEGI Starsky and Hutch

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Starsky and Hutch

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium III 500MHz
  • 128MB RAM
  • 32MB akcelerator 3D
Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

  • Wykorzystuje:
  • karta pamięci
Nintendo GameCube

Nintendo GameCube

  • Wykorzystuje:
  • karta pamięci
Starsky and Hutch - recenzja gry
Starsky and Hutch - recenzja gry

Recenzja 29 kwietnia 2004, 12:13

Jedyną sytuacją, w której ten pomysł się nie sprawdza jest wspomniana już ochrona pojazdów. Gra najwyraźniej nie odróżnia bandytów od niewinnych osób. Wystarczy więc chwila nieuwagi i wyręczymy złoczyńców co zaowocuje oczywiście zakończeniem zabawy. Co ciekawe, istnieje możliwość urządzenia sobie małej dwuoosobowej partyjki, w której gracze wcielają się odpowiednio w Starsky’ego i Hutcha. Zabawy jest co nie miara, szczególnie wtedy gdy zawodnicy zaczynają mieć do siebie wzajemne pretensje o to kto tak naprawdę zawinił :-) Niezwykle istotnym elementem, który stanowi zarazem nietypową podstawę do ukańczania kolejnych misji jest oglądalność. Odgrywa ona nie mniej istotną rolę od tej z prawdziwych telewizji. Startując dany etap otrzymujemy odgórną pulę punktów oglądalności. Wykonywanie widowiskowych akrobacji i poślizgów oraz strzelanie do bandytów przyczynia się do jej zwiększenia. Przeciwieństwem są natomiast stłuczki z cywilnymi pojazdami czy wręcz strzelanie do nich a także nieostrożne omijanie przechodniów. Wtedy otrzymujemy odpowiednie do naszego wyczynu kary. Kolejna ważna rzecz to liczne power-upy. Zdecydowany prym wiodą dwa: automatycznie zwiększające oglądalność oraz inicjujące „scenki”. Od razu trzeba zaznaczyć, iż przyczyniają się one do budowania pozytywnego klimatu zabawy. A to z bocznej ulicy wyjedzie potężna cysterna, która w pewnym momencie wywróci się i trzeba będzie nad taką płonącą pułapką przeskoczyć albo na ulicę spadnie ogromny kontener, który urwał się z zawieszonego nad nią dźwigu... Podobnych pomysłów jest co nie miara. Praktycznie każdy etap może zaoferować dwie-trzy takie scenki. Podstawowym problemem jest tylko odnalezienie samych power-upów, które są za nie odpowiedzialne. Pozostałe dopałki nie są już tak odkrywcze. Możemy na przykład chwilowo zwiększyć przyczepność pojazdu, uniemożliwić bandytom prowadzenie ognia czy otrzymać tymczasową turbosprężarkę. Po zakończeniu każdej misji punkty oglądalności ulegają podliczeniu. Gracz, w zależności od swoich postępów, nagrodzony zostaje jednym z trzech medali: brązowym, srebrnym lub złotym. Aby móc przejść dalej będzie musiał zebrać określoną ilość tych ostatnich. Bardzo często dochodzi więc do sytuacji, w których daną misję należy powtórzyć. Mnie osobiście takie replay’e nie nużyły a dodatkowo wykorzystywałem je do dokładniejszego zbadania planszy. Warto też przy okazji dodać, iż do zebrania mamy całe mnóstwo sekretnych przedmiotów z czego największą frajdę sprawią zapewne kluczyki. Jak się można łatwo domyślić, dzięki nim otrzymujemy dostęp do zupełnie nowych pojazdów, które można później w pozostałych trybach zabawy z powodzeniem wykorzystać. Niestety, te nie są już rewelacyjne i przeważnie opierają się na sztucznym ściganiu z czasem czy oglądalnością. Obawiam się więc, iż większość osób, które ukończą podstawowe misje odłoży grę na półkę. Na szczęście tych jest stosunkowo dużo. Dobrze wyważono też poziom trudności, który sukcesywnie wzrasta. Doczepiłbym się tylko do zachowania ochranianych świadków, których pojazdy mają irytującą tendencję do pozostawania z tyłu.

PC
PS2
XBOX
GCN
GBA