26 kwietnia 2017
Przygodowe, Eksperymentalne/artystyczne, Eksploracyjne, Elementy logiczne, FPP, Indie, Singleplayer.
Eksploracyjna przygodówka z elementami horroru, cechująca się niespotykaną oprawą graficzną. Zespół Introversion Software przygotował grę, której akcja rozgrywa się w kompleksie podziemnych jaskiń i korytarzy, pogrążonych w całkowitej ciemności. W sytuacji braku jakichkolwiek latarek czy pochodni jedynym sposobem na nawigowanie przez podziemia jest system skanująco-obrazujący LIDAR, mogący wyświetlać elementy otoczenia jako trójwymiarowe kształty złożone z jarzących się punktów. Gracz wyławia z ciemności fragmenty otoczenia, oświetlając je ręcznym emiterem laserowym – gdy promienie odbijają się od przeszkód, system analizuje odbite światło, oblicza pozycje odbić i w ten sposób rysuje w przestrzeni kształty przeszkód. Gracz ujawnia więc kształty otoczenia, oświetlając je wiązką z ręcznego emitera. Powstały obraz jest wyświetlany w hełmie, który nosi protagonista gry. Zaimplementowany przez twórców system ma wiele funkcji, które pomagają łatwiej orientować się w labiryncie eksplorowanych jaskiń. Do najważniejszych należą: kolorowanie punktów w przestrzeni w zależności od ich odległości od gracza, możliwość zmiany szerokości emitowanej wiązki skanowania oraz tryb mapy – prezentujący wszystkie przeskanowane i wyrysowane w przestrzeni korytarze. Eksplorowany przez gracza labirynt kryje liczne tajemnice: od zwykłych cudów natury, jak jaskinie pełne stalaktytów i stalagmitów, aż po zrujnowane struktury pradawnych kultystów.
Zobacz Grę
GRYOnline
Steam
Nudna, z bezużytecznym new game +, a kolory doprowadzają do bólu głowy.
Symulator chodzenia, ale tym razem podczas wędrówki w jaskini musimy używać systemu obrazującego LIDAR, dzięki któremu odnajdujemy w ciemności ścieżkę. O ile na początku byłem sceptyczny, tak później przez swoją aurę tajemniczości i w ogóle rozgrywkę nawet spodobała mi się. Duża w tym rola muzyki i dźwięków, które potęgują doznania. Z drugiej strony gra byłaby świetnie urozmaicona, gdybyśmy musieli czegoś lub kogoś unikać, chować się przed tym czymś, jak to miało miejsce np. w pierwszej Amnesii. I do tego rozbudowana fabularnie. Wtedy byłaby na pewno bardziej interesująca. A tak pozostanie wyłącznie ciekawostką na max 2 godziny, bo tyle trwa przejście jej w całości.
bardzo fajnie mi się eksplorowało i badało jaskinie w taki udziwniony sposób, coś nowego więc polecam! Gra na 3-5h jak ktoś się nie spieszy wiec też spoko jak na taniego indyka:)
Intrygująca i unikatowa gra eksploracyjna, z nutką horroru. Zwiedzamy w niej jaskinię, za pomocą skanera, który pozwala nam się poruszać w całkowitych ciemnościach. Odkrywamy jej wygląd, a także mroczną historię. Wizualnie jest bardzo ascetyczna, ale ma swój urok, a w połączeniu z rozgrywką tworzy przyjemną kompozycję. Rozgrywka polega na skanowaniu pomieszczeń, aby dostać się na powierzchnię. Walk Sim, w którym nawigacja sprawia trochę więcej wysiłku. Klimat jest tajemniczy i ponury, tak że grając kilkukrotnie miałem gęsią skórkę. Fabuła bez ekscytacji, choć zakończona twistem. 2,5h
Pomysł na gameplay dobry, jednak trochę mało urozmaicony. Przy dokładnym "zeskanowaniu" pomieszczeń gra traci płynność.
Platońska jaskinia - od przednowoczesnej eksternalizacji strachu do nowoczesnej psychoanalitycznej internalizacji. Za mało gry na słuch. Banał pętli fabularnej.
1.5h na ukończenie
Fabuła nieciekawa z małym twistem który nic nie zmienia
Podstawowa rozgrywka to po prostu chodzenie z elementami grozy/horroru
Najlepszym elementem gry jest cześć technologiczna po cześci wymieszana z rozgrywką
Działanie skanera jest po prostu niesamowicie imponujące i robi duże wrażenie. Świetnie się "modeluje" świat przy użyciu lidaru. Daje to ogromną frajdę i wygląda niesamowicie.
Na plus też małe ulepszenia które zyskujemy z postępem
Muzyka całkiem przyjemna w kilku momentach
Dobrze że gra nie jest za długa bo mogłaby przynudzać.