Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Dragon Ball - Gry PlayStation 2

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce Dragon Ball na platformę Sony PlayStation 2 ułożone według popularności.

PS2
Dragon Ball
Czas
Akcji1
Zręcznościowe
Bijatyki8
RPG
Strategiczne
Przygodowe
Sportowe
Wyścigi
Symulacje
Logiczne
Towarzyskie
MMO
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3

Bijatyki 9 listopada 2007

Kolejna odsłona serii bijatyk, opracowanych przez studio Spike. Cykl powstał w oparciu o kultową mangę autorstwa Akiry Toriyamy i zabiera graczy do tytułowego uniwersum Smoczych Kul, w którym prym wiodą mistrzowie rozmaitych sztuk walki. Do naszej dyspozycji oddano ponad 150 wojowników, reprezentujących zróżnicowane rasy: Od Saiyan (Goku, Vegeta), przez mieszkańców planety Namek (Piccolo), po ludzi (Tenshin, Krillin) oraz androidy (#17, #18). Każdy z zawodników dysponuje unikalnym zestawem ciosów i umiejętności specjalnych, a wielu z nich potrafi przejść proces transformacji, zyskując dostęp do nowych, potężniejszych ataków. Starcia rozgrywane są w ponad 20 lokacjach, a poszczególne areny występują tutaj zarówno w wersji dziennej, jak i nocnej. Dopełnienie Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 stanowi wysokiej jakości oprawa graficzna, wierna pod względem stylistyki dziełom japońskiego rysownika.

Super Dragon Ball Z
Super Dragon Ball Z

Bijatyki 14 lipca 2006

Bijatyka stworzona przez zespół Crafts & Meister. Produkcję oparto na licencji kultowej mangi, wykreowanej przez Akirę Toriyamę. Do dyspozycji graczy oddano zróżnicowane warianty rozgrywki: od trybu fabularnego, czerpiącego z popularnych seriali, przez Survival, aż po polegający na wieloosobowej rywalizacji Versus. Rozgrywka w Super Dragon Ball Z koncentruje się na widowiskowych starciach, w których mogą wziąć udział zarówno znani z oryginału bohaterowie (Goku, Vegeta, Piccolo), jak i stworzeni przez nas wojownicy. W miarę postępów w grze rozwijamy zdolności naszego herosa, wzbogacając wachlarz jego ruchów o nowe ciosy i zdolności specjalne. Dodatkową atrakcję stanowi możliwość transformacji, dzięki której zyskujemy dostęp do potężniejszych umiejętności i ataków. Tytuł charakteryzuje się wysokiej jakości oprawą graficzną, wierną pod względem stylistyki ustalonemu przez japońskiego mangakę kanonowi.

Dragon Ball Z: Infinite World
Dragon Ball Z: Infinite World

Bijatyki 4 listopada 2008

Kolejna bijatyka stworzona przez studio Dimps w oparciu o kultową mangę autorstwa Akiry Toriyamy. Główny wariant rozgrywki stanowią tak zwane „Dragon Missions”, gdzie mamy okazję wziąć udział w wydarzeniach, jakie nie zagościły do tej pory w grach z serii Dragon Ball Z — mowa na przykład o przygodach Goku przeżytych w trakcie pobytu w zaświatach. Do naszej dyspozycji oddano szereg zróżnicowanych bohaterów — obok wspomnianego już Goku, w Dragon Ball Z: Infinite World występują także Vegeta, Trunks, czy choćby Piccolo. Łącznie możemy wcielić przejąć kontrolę nad czterdziestoma postaciami, zróżnicowanymi pod kątem dostępnych ataków i zdolności specjalnych. Wśród tych ostatnich prym wiedzie ikona cyklu — Kamehameha. Obrazu całości dopełnia wysokiej jakości oprawa graficzna, wierna mangowemu oryginałowi.

Dragon Ball Z: Budokai 3
Dragon Ball Z: Budokai 3

Bijatyki 16 listopada 2004

Kolejna odsłona serii bijatyk stworzona przez studio Dimps Corporation w oparciu o licencję kultowej mangi autorstwa Akiry Toriyamy. Gracze mają okazję wcielić się w najpopularniejszych bohaterów sagi i prześledzić najważniejsze wydarzenia, ukazane w serialach Dragon Ball Z oraz Dragon Ball GT. Biorąc udział w widowiskowych starciach, robimy użytek nie tylko z zaawansowanych umiejętności walki wręcz, lecz również z bogatego arsenału specjalnych ataków, opartych na energii Ki. W odróżnieniu od poprzedniczki, Dragon Ball Z: Budokai 3 pozwala na swobodny rozwój postaci poprzez rozdzielanie zdobytych punktów Z pomiędzy wybranymi statystykami herosa. Ponadto, deweloperzy udostępnili cztery nowe ataki (Teleportation Counter, Teleportation Tornado Combo, Dragon Rush Attack oraz Bukujutsu Flight Mode), a dodatkowo, gracz może sam zdecydować, gdzie zamierza się udać w danym momencie, zyskując dostęp do pobocznych przygód i bonusowego doświadczenia. Oprócz trybu fabularnego, zwanego Dragon Universe, w grze zaimplementowano warianty zabawy oparte na pojedynkach z zawodnikami sterowanymi zarówno przez sztuczną inteligencję, jak i przez innych graczy. Całość okraszono nawiązującą do twórczości japońskiego mangaki oprawą graficzną, a w poszczególne postacie wcielają się znani z seriali aktorzy.

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2

Bijatyki 3 listopada 2006

Hybryda gatunkowa, zawierająca elementy charakterystyczne dla gier cRPG oraz akcji i bijatyki, a zarazem kontynuacja popularnego Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi, za której stworzenie odpowiada firma Bandai. Gracze po raz kolejny zostają przeniesieni do kultowego, stworzonego przez Akirę Toriyamę uniwersum, śledząc wydarzenia opowiedziane w serialach Dragon Ball Z oraz Dragon Ball GT. Rozgrywka koncentruje się na efektownych pojedynkach, osadzonych w piętnastu zróżnicowanych środowiskach – co ciekawe, w starciach z oponentami możemy wykorzystać wiele elementów otoczenia. Do naszej dyspozycji oddano ponad sto grywalnych postaci, na czele z Goku, Gohanem czy Vegetą. Każdy z wojowników otrzymał unikalny styl walki i bogaty zestaw ruchów, a dodatkową atrakcję stanowi możliwość transformacji, dzięki której herosi zyskują dostęp do nowych, potężniejszych ataków. Oprócz trybów stworzonych z myślą o pojedynczym graczu, twórcy przygotowali zestaw wieloosobowych wariantów rozgrywki. Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 charakteryzuje się wysokiej jakości oprawą graficzną, wierną pod względem stylistyki ustalonemu przez japońskiego mangakę kanonowi.

Dragon Ball Z: Budokai 2
Dragon Ball Z: Budokai 2

Bijatyki 14 listopada 2003

Kontynuacja popularnej bijatyki, osadzonej w wykreowanym przez Akirę Toriyamę uniwersum, za której stworzenie odpowiada zespół Dimps Corporation. Gracze po raz kolejny toczą widowiskowe starcia w skórze znanych z animowanego oryginału bohaterów. Nowością w cyklu jest przebudowany tryb dla pojedynczego gracza, zwany „Dragon World”, gdzie protagoniści wędrują po mapie w celu odnalezienia tytułowych Smoczych Kul. Na swojej drodze często spotykają przeciwników, z którymi pojedynkują się na zróżnicowanych arenach. Dodatkowo, W Dragon Ball Z: Budokai 2 pojawiają się tryby Duel Mode oraz World Tournament – w pierwszym gracz sam wybiera oponenta i pole bitwy, podczas gdy w drugim może wziąć udział w składającym się z szeregu potyczek turnieju. Warto nadmienić, że bawić się możemy zarówno w pojedynkę, rywalizując ze sztuczną inteligencją, jak i w towarzystwie innego gracza. Niewątpliwym atutem gry jest wykonana w technice „cel-shading” oprawa graficzna, nawiązująca do dzieł legendarnego rysownika. Produkcja pozwala na import postaci z oryginalnego Dragon Ball Z: Budokai.

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi

Bijatyki 14 października 2005

Widowiskowa bijatyka stworzona przez firmę Bandai w oparciu o kultową mangę autorstwa Akiry Toriyamy. Produkcja jest następczynią trzech gier z cyklu Dragon Ball Z: Budokai, które ukazywały się w latach 2002-2004. Gracze po raz kolejny zostają przeniesieni do stworzonego przez japońskiego mangakę uniwersum, biorąc udział w efektownych starciach, rozgrywanych na zróżnicowanych arenach. Do naszej dyspozycji oddano pięćdziesięciu wojowników, na czele z Goku, Trunksem, Piccolo i Vegetą – herosi różnią się między sobą pod względem dostępnych ataków i zdolności bojowych. Ponadto, nic nie stoi na przeszkodzie, by poprowadzić do boju własnego, stworzonego od podstaw awanturnika. Klasycznym trybom gry towarzyszy specjalny wariant rozgrywki, pozwalający na odegranie kluczowych, znanych z serialu scen, a także moduły opracowane z myślą o wieloosobowej rywalizacji. Cechą charakterystyczną Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi jest efektowna oprawa graficzna, wierna pod względem stylistyki ustalonemu przez legendarnego mangakę kanonowi. Całości dopełnia system kamer ukazujących sytuację na polu walki z odmiennych perspektyw, dzięki któremu potyczki zyskują na dynamizmie.

Dragon Ball Z: Sagas
Dragon Ball Z: Sagas

Akcji 22 marca 2005

Hybryda gatunkowa zawierająca elementy gry akcji, przygodówki, bijatyki oraz RPG. Produkcja została stworzona przez zespół Avalanche Software w oparciu o kultową mangę autorstwa Akiry Toriyamy. Dragon Ball Z: Sagas prezentuje historię opowiedzianą w serialu telewizyjnym Dragon Ball Z – wcielając się w niepokonanego Goku, musimy stawić czoła kolejnym, coraz potężniejszym przeciwnikom: od Raditza, przez Vegetę i Nappę, skończywszy na Freezerze oraz Cellu. Sama rozgrywka koncentruje się na eksploracji otoczenia oraz wykonywaniu rozmaitych zadań fabularnych i misji pobocznych, sprowadzających się zwykle do starć z napotkanymi przeciwnikami. W pojedynkach korzystamy nie tylko z zaawansowanych zdolności sztuk walki, lecz również z potężnych ataków energetycznych, na czele z Kamehamehą. Bawić się możemy zarówno w pojedynkę, jak i w stworzonym z myślą o dwóch graczach trybie współpracy. Całość okraszono wysokiej jakości oprawą graficzną, wiernie oddającą stylistykę dzieł japońskiego mangaki.

Dragon Ball Z: Budokai
Dragon Ball Z: Budokai

Bijatyki 14 listopada 2003

Efektowna bijatyka, stworzona przez firmę Bandai w oparciu o licencję kultowej mangi autorstwa Akiry Toriyamy. Gracze wcielają się w rolę znanych z serii bohaterów – wśród 23 dostępnych postaci pojawiają się Goku, Vegeta, Piccolo oraz Trunks. Każdego z nich wyposażono w odmienny zestaw ciosów i specjalnych zdolności bojowych oraz ataków energetycznych – wśród tych ostatnich prym wiedzie „fala uderzeniowa”, znana także jako „kamehameha”. W zamian za zdobywane w toku rozgrywki pieniądze możemy nie tylko odblokować dodatkowych wojowników, lecz także uzupełnić ich wachlarz możliwości ofensywnych o nowe, potężniejsze pozycje. Oś gry stanowi Story Mode, gdzie możemy wziąć udział w najważniejszych pojedynkach z animowanego cyklu – od starcia z Freezerem, aż po ostateczny bój z Cellem. Potyczki toczone są w dziewięciu zróżnicowanych środowiskach, inspirowanych znanymi z oryginału polami bitew – mowa o świątyni Kamiego, czy choćby o Komnacie Czasu. W Dragon Ball Z: Budokai zaimplementowano również moduł turniejowy, wariant zabawy oparty na walkach jeden na jednego, a także specjalny tryb treningowy, pozwalający na doskonalenie swoich umiejętności. Całości dopełnia kolorowa, trójwymiarowa oprawa graficzna inspirowana dziełami japońskiego mangaki oraz wysokiej jakości dubbing – w poszczególne postacie wcielili się aktorzy z amerykańskiej wersji telewizyjnego serialu.