Maestro to unikatowy i poniekąd niekonwencjonalny produkt, przeznaczony do rozgrywki online, w którym gracze zwiedzają fantastyczny świat dźwięków, wykreowany przez znanego muzyka, Mike’a Oldfielda.
Akcja programu rozpoczyna się na statku kosmicznym „Virtual Voyager”. To właśnie stąd, każdy z graczy wyruszy na eksplorację obcego świata, w którym nadrzędnym zadaniem jest odnalezienie Gravitarów – przewodników, sprowadzenie ich na pokład statku i umieszczenie w specjalnie do tego przystosowanych zagrodach. Maestro oferuje widok z perspektywy pierwszej osoby, ale nie ma to nic wspólnego z grami FPS – prędzej z tradycyjnymi symulatorami. Za pomocą lewego klawisza myszy, przyspieszamy bowiem nasz lot w różnych zamkniętych sceneriach, natomiast prawym, zwalniamy, by wreszcie się zatrzymać. Jeśli ktoś pamięta wielki hit Bullfrog, zatytułowany Magic Carpet, to będzie miał pełen obraz, jak wygląda poruszanie się gracza w świecie Maestro. W tle cały czas przygrywa miła dla ucha, muzyka autorstwa samego Mike’a Oldfielda, do tego dochodzi cała plejada efektów dźwiękowych. Od strony graficznej również jest nienajgorzej, wszystkie plansze jak i obiekty są oczywiście w pełni trójwymiarowe.
Maestro to produkt niezwykle oryginalny. Właściwie trudno oczekiwać po nim jakiejś mrożącej krew w żyłach akcji, grafika pełni także marginalną rolę. Dlatego też, największą przyjemność z gry będą czerpać Ci, którzy zagłębią się w fantastyczny świat dźwięków, traktując efekty wizualne jako zwykłe dopełnienie. Dodatkową zaletą produktu jest to, że podczas rozgrywki sieciowej, można spotkać samego Mike’a Oldfielda i zamienić z nim parę słów. Wizyty muzyka w świecie Maestro ogłaszane są na jego oficjalnej stronie internetowej.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Mike Oldfield
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Popularne pliki do pobrania do gry Maestro.
Wymagania sprzętowe gry Maestro:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 700 MHz, 128MB RAM, 32MB akcelerator 3D (OpenGL).