autor: Asmodeusz
Trzy lata z grą World of Tanks - co się zmieniło, co przyniesie przyszłość? - Strona 4
World of Tanks jest już na rynku od prawie trzech lat. Jak każda gra online przeszedł wiele aktualizacji, które wpłynęły zarówno na wygląd gry jak i na rozgrywkę. Jak prezentuje się dzisiaj produkt Wargaming.net i czy warto w niego zagrać?
W ostatnich dwóch miesiącach gracze mieli również możliwość zdobyć aż dwa czołgi premium, przy czym jednym z nich była maszyna ósmego poziomu: IS-6 o wartości około 150zł! Oczywiście misja ta była bardzo czasochłonna, zaś niektórzy stwierdzili, że szybciej zarobi się na ten pojazd roznosząc ulotki, lecz nikt nie może odmówić producentowi dobrych chęci. Jeśli ktoś miał wystarczająco dużo samozaparcia, to dzisiaj jest właścicielem wypasionej maszyny, która zarabia dla niego kilkadziesiąt tysięcy kredytów w jednym starciu. Jedyną wielką niewiadomą pozostaje konto premium. Aktualnie zwiększa ono zarobek kredytów i doświadczenia o 50%, lecz chodzą słuchy, że w przyszłości otrzyma jeszcze dodatkowe bonusy.
Jak widać World of Tanks w ostatnich latach otrzymało wiele znaczących poprawek. Nie jest to jednak koniec – już teraz wiadomo, czego możemy się spodziewać w 2014 roku. Tym razem twórcy zapowiadają, że wstrzymają się z dodawaniem nowych pojazdów (otrzymamy tylko trzy nowe gałęzie wehikułów oraz kilka czołgów premium) i skupią się na poprawianiu istniejących maszyn. Większość czołgów ma otrzymać alternatywny kadłub (do wynalezienia, analogicznie jak odkrywa się nową wieżę) zmieniający charakterystykę pojazdu. Część pojazdów zostanie również podzielona na różnego typu wersje. Przykładowo PzKpfw IV zostanie rozbity na PzKpfw IV ausf.A (III poziom), PzKpfw IV ausf.D (IV poziom) oraz jeden czołg V poziomu. Podobna zmiana ma czekać PzKpfw III, StuG III oraz prawdopodobnie KW-1S – otrzymamy KW-85 (poziom V) i KW-122, czyli trochę wolniejszą wersję znanej dziś maszyny.
CO NAS CZEKA W PRZYSZŁOŚCI:
- ponowne usprawnienie grafiki;
- fizyka oparta o silnik Havok;
- rebalans czołgów;
- trzy nowe gałęzie pojazdów;
- bitwy historyczne, konfrontacja.
Pojawić mają się również nowe tryby gry. W aktualizacji 8.11 otrzymamy konfrontacje, zaś niedługo po niej bitwy historyczne, w których walczyć będą jedynie rzeczywiste pojazdy w konfiguracji z czasów II wojny światowej – Tygrys będzie posiadał „krótką” armatę 88 mm, zaś IS zaledwie działo kalibru 85 mm. Dodatkowo liczba pojazdów danego typu będzie z góry określona, stąd na jedną Panterę będzie przypadało kilka mniejszych PzKpfw IV. W przyszłości mogą również pojawić się „garage battles” pozwalające na wykorzystanie kilku czołgów w ramach jednej rozgrywki (nie jest jednak pewne na 100%, że tryb ten w ogóle pojawi się w grze).
Na zakończenie warto wspomnieć, że World of Tanks wkrótce otrzyma konkurenta w postaci War Thunder: Ground Forces. Pomimo tego, że obie gry celują w różnych odbiorców, ich tematyka jest na tyle zbliżona, że potencjalni klienci będą w stanie wskazać tę lepszą i bardziej ich interesującą produkcję. Widać też, że Wargaming.net poczuł na plecach oddech konkurencji, gdyż już niedługo (prawdopodobnie w okolicach marca) otrzymamy aktualizację 9.0, która ma zawierać dużą ilość zmian i jeszcze więcej niespodzianek.
Asmodeusz | GRYOnline.pl