Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Gramy dalej 9 grudnia 2016, 11:32

Testujemy grę Watch Dogs 2 w 4K na PC - jak prezentuje się San Francisco w rozdzielczości Ultra HD? - Strona 2

PC-towy port Watch Dogs 2 przybył z dwutygodniowym opóźnieniem – ale w przeciwieństwie do kilku niedawnych hitów Ubisoftu, trzyma wyjątkowo solidny poziom. Przetestowaliśmy grę w rozdzielczości 4K, a teraz prezentujemy Wam nasze odczucia oraz galerię.

Sporą część winy za taki stan rzeczy ponosi multisampling; po wyłączeniu go wartości wzrosły do 19-22 klatek na sekundę, co nadal jednak nie zapewnia oczywiście komfortowej zabawy. Dodatkowo należy zaznaczyć, że przy powyższych ustawieniach gra potrafiła ścinać jeszcze gorzej, jeśli uparliśmy się, żeby zawsze grać w trybie online. Wówczas liczba FPS spadała do przedziału 9-13 – a zabawa w sieci i tak była niedostępna, jako że Uplay automatycznie uniemożliwia ją każdemu ze zbyt niską płynnością rozgrywki. Zmiana na ustawienia bardzo wysokie znacząco poprawia te wartości, szczególnie jeśli zrezygnujemy z dodatkowych szczegółów oraz widocznego wieczorami zamglenia San Francisco. To nadal jednak tylko około 26-28 klatek, a przełączenie anti-aliasingu na FXAA daje średni wzrost o zaledwie jedną klatkę. Zresztą tak naprawdę jeśli uprzemy się przy graniu w rozdzielczości 4K, nawet średnie i najniższe ustawienia graficzne nie dają szans na w stu procentach płynną rozgrywkę – na pierwszych otrzymujemy 34-36 FPS, zaś na drugich około 40. Wówczas jednak Watch Dogs 2 zdecydowanie traci na swoich wizualnych walorach, głównie za sprawą całkowitej rezygnacji z wygładzania krawędzi, co skutkuje niezbyt efektownie wyglądającym, „poszarpanym” obrazem. Jeśli więc posiadacie podobny sprzęt do naszego, a nie uznajecie zabawy w mniej niż 60 klatkach na sekundę, czeka Was przesiadka na niższą rozdzielczość.

Wszystkim zainteresowanym polecamy recenzję gry Watch Dogs 2, która powstała w oparciu o test wersji przeznaczonej na konsolę PlayStation 4:

  1. Recenzja gry Watch Dogs 2 – nieślubne dziecko seriali Mr. Robot i Silicon Valley

Jeśli jednak zdecydujecie się na pozostanie przy 4K i wysokiej jakości oprawy wizualnej, poświęcając przy tym całkowicie płynne działanie, najsensowniejszym rozwiązaniem wydaje się przejście na wysokie ustawienia graficzne – bez zamglenia, odbić na mokrych powierzchniach i cieniowania reflektorów. Wybierając tą opcję, otrzymujemy świetnie wyglądający świat gry, w którym liczba klatek na sekundę utrzymuje się na poziomie 30, z bardzo okazjonalnymi spadkami poniżej tej wartości. Nie jest to oczywiście optymalne wyjście – gra z użyciem klawiatury i myszki przy takiej płynności nie jest do końca komfortowa – ale kompromis zdecydowanie warty rozważenia. Jeśli zaś chcecie kompletnie pozbyć się spadków poniżej 30 FPS, po raz kolejny rozwiązaniem jest wyłączenie anti-aliasingu i pogodzenie się z kanciastymi krawędziami.