Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Gramy dalej 20 grudnia 2015, 12:50

autor: Konrad Kruk

Diablo III w wersji 2.4.0 – król rozsiada się na tronie - Strona 2

Nadchodzi kolejna duża i darmowa aktualizacja do wydanego trzy lata temu Diablo III. Nie ma co ukrywać – zaostrza ona apetyt na kolejny duży dodatek!

Dzięki nowym legendom stare zdolności powróciły do chwały.

Podziemia zestawów

Blizzard wpadł na iście diabelski pomysł, by uatrakcyjnić graczom fakt posiada kompletnego zestawu legendarnego. Tym razem, poza wiadomymi bonusami wynikającymi z posiadania całości kompletu choćby Nieśmiertelnego Króla, Zunimassy, Tal Rashy czy Cienia, dane nam będzie w specjalnie wykreowanych podziemiach nie tyle zmierzyć się z potworami, co w pełni wykorzystać ekwipunek, jakim dysponujemy w ramach tego czy innego zestawu. Słowem, wydaje się komuś, że eksploatuje w całości możliwości Opus Magnum Delsere czy Furii Pustkowi? Teraz będzie mieć po temu idealną okazję i przekona się, na co tak naprawdę stać jego postać. Aby dostać się do jednego z kilku Podziemi Zestawów, należy udać się do biblioteki w posiadłości króla Leoryka i odczytać notatkę. Lokalizacja portalu (właściwie obelisku) nie będzie podana wprost, tylko w formie zagadki. Bazując na zapisanych wskazówkach i własnej wiedzy o świecie Sanktuarium, sami będziemy musieli dociec, gdzie ów portal może się znajdować. Kolejnym warunkiem wejścia do owych podziemi jest konieczność posiadania przez postać kompletnego zestawu legendarnego (chodzi o 6 przedmiotów). Dodatkowo bohater w danym momencie może zebrać wskazówki dotyczące tylko zestawu, w jaki aktualnie jest przyodziany. Co więcej, grając np. czarownicą dysponującą kompletem Tal Rashy, nigdy nie natrafimy na obelisk przypisany do innego zestawu, i to nawet w obrębie tej samej klasy bohatera.

Nowa zdolność kostki Kanaiego. Wzmocnienie przedmiotu legendarnego.

Same wyzwania w Podziemiach Zestawów nie należą do najłatwiejszych. Przede wszystkim dlatego, że od początku mamy listę zadań, precyzyjnie określającą warunki ich pomyślnego ukończenia. Poza tym na całość zabawy system przydziela ustaloną ilość czasu, a w trakcie wykonywania misji nie wolno zginąć – w przeciwnym razie cały dotychczasowy postęp ulega zresetowaniu co oznacza, że wyzwanie musi być podjęte od początku. Kontrowersyjne są natomiast ewentualne nagrody za pomyślną realizację całości czy też części danego zadania. Otóż poza kolejnym odblokowanym osiągnięciem (achievement) i elementami ozdobnymi taki śmiałek nie otrzyma nic specjalnego.

Szaleniec jak to szaleniec - nie lubi jak mu się burzy stos z kości...

Wzmocnione legendy

Pewne zmiany nie ominęły również pomniejszych elementów w obrębie trybu przygody. Otóż znacznie poszerzono repertuar rodzajów zleceń. Blizzard zapowiedział, że pojawi się ponad 190 ich odmian. Brzmi ciekawie i zachęcająco. Faktycznie, wykonując kolejne questy dla Tyraela, już na pierwszy rzut oka widzimy nową jakość. Jest inaczej, jest jakaś nutka zróżnicowania, jednak cel jak zawsze pozostaje ten sam – pokonać określonego wroga lub jego grupę. Blizzard postanowił również poszerzyć możliwości Kostki Kanaiego o kolejną zdolność. Otóż tym razem będzie nam dane wzmocnić przedmiot legendarny pewną pulą punktów z zakresu inteligencji, siły, zręczności czy witalności. W tym celu poza wybranym przez nas przedmiotem do Kostki należy wrzucić dowolny klejnot legendarny (poziom 30) oraz trzy takie same klejnoty na najwyższym poziomie (królewski nieskazitelny) odpowiadające współczynnikom bazowym. W zależności od tego, czy chcemy wzmocnić broń, biżuterię bądź elementy pancerza, wymagany poziom klejnotu legendarnego będzie wynosić odpowiednio 30, 40 i 50. Krótko mówiąc, chcąc wzmocnić legendarny topór dla barbarzyńcy, w Kostce Kanaiego musimy umieścić rzeczony topór, dowolny legendarny klejnot na poziomie 30 oraz np. trzy królewskie nieskazitelne rubiny. W przypadku wzmocnienia zbroi dla czarownicy do Kostki wrzucamy ową zbroję, klejnot na poziomie 50 i trzy najlepsze topazy lub ametysty. Wszystko jest determinowane aktualną potrzebą naszej postaci. Oczywiście po takiej operacji legendarne klejnoty oraz ich królewskie nieskazitelne odpowiedniki przepadają bezpowrotnie.

Diablo III w wersji 2.5.0 – pomysłu na rozwój gry nadal brak
Diablo III w wersji 2.5.0 – pomysłu na rozwój gry nadal brak

Gramy dalej

Diablo III ciągle ma masę fanów i wielu graczy, co nie zawsze idzie w parze. Niestety, twórcom nadal brakuje pomysłów na to, żeby w interesujący sposób rozwijać grę. Aktualizacja 2.5.0 nie wniesie wiele...

Oceniamy Ciemność nad Tristram – Diablo III w stagnacji
Oceniamy Ciemność nad Tristram – Diablo III w stagnacji

Gramy dalej

Co Diablo III oferuje na początku roku? Niezbyt fascynujący dziewiąty sezon, kilka poprawek, jeden spory błąd oraz Ciemność nad Tristram. Nie jest dobrze...

Graliśmy w The Darkening of Tristram – diablo duża wpadka Blizzarda?
Graliśmy w The Darkening of Tristram – diablo duża wpadka Blizzarda?

Gramy dalej

Z okazji 20-lecia serii Diablo Blizzard przygotował swoisty remake pierwszej odsłony kultowej serii hack’n’slashy. The Darkening of Tristram dostępne w Diablo III zapowiada się na duży niewypał.