Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
NieR Replicant ver.1.22474487139...
NieR Replicant ver.1.22474487139...
NieR Replicant ver.1.22474487139... Game Box

Najciekawsze materiały do: NieR Replicant ver.1.22474487139...

Recenzja NieR Replicant ver.1.22474487139... - najwspanialsza opowieść tego roku
Recenzja NieR Replicant ver.1.22474487139... - najwspanialsza opowieść tego roku

recenzja gry22 kwietnia 2021

Światowa premiera 23 kwietnia 2021. Jedna z najwspanialszych opowieści gier wideo, fenomenalna zabawa medium i wybitne dzieło sztuki muzycznej w końcu otrzymały formę, na jaką zasługiwały od jedenastu lat.

Nier Replicant naprawiany przez fanów na PC
Nier Replicant naprawiany przez fanów na PC

wiadomość26 kwietnia 2021

Odświeżone wydanie gry RPG Nier Replicant w wersji PC boryka się z rozmaitymi problemami technicznymi. Na szczęście niektóre z nich zostały już wyeliminowane przez modderów.

NieR Replicant podbiło Steam mimo problemów technicznych na PC
NieR Replicant podbiło Steam mimo problemów technicznych na PC

wiadomość26 kwietnia 2021

W ubiegłym tygodniu na Steamie zarządziło NieR Replicant ver.1.22474487139.... Gra zajęła czołowe miejsce w zestawieniu bestsellerów i spotkała się z ciepłym przyjęciem wśród graczy pecetowych.

Recenzje NieR Replicant Remaster - ambitne RPG powraca w wielkim stylu
Recenzje NieR Replicant Remaster - ambitne RPG powraca w wielkim stylu

wiadomość22 kwietnia 2021

Premiera remastera gry NieR Replicant już za pasem, a więc recenzenci podzielili się swoimi pierwszymi opiniami zwieńczonymi oceną dzieła. O rzeczonym RPG mówi się głównie w samych superlatywach.

Premiery gier - w jakie nowe gry zagramy w kwietniu 2021
Premiery gier - w jakie nowe gry zagramy w kwietniu 2021

artykuł2 kwietnia 2021

Mamy dla Was dobre wieści, zakończyliśmy bowiem sezon zimowy i pora na odwilż w świecie gier! Na horyzoncie nie brakuje obiecujących produkcji, a sam kwiecień oferuje zróżnicowany zestaw nowości. Każdy powinien znaleźć tutaj coś dla siebie.

PC
PS4
XONE
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
20.12.2020 12:53
angahmsnk
2
Junior
9.0

Nie grałem w Replicanta z różnych przyczyn, ale teraz będzie ku temu świetna okazja, żeby nadrobić zaległości. Czekam z niecierpliwością

27.12.2020 18:38
Bonk
odpowiedz
Bonk
3
Junior

Oj swędzą już paluszki by zagrać. Ograłem Gestalta, ale relatywnie często miałem wrażenie że kanonicznym protagonistą jest chłopak z Replicanta, co podsycało moją ciekawość względem wersji japońskiej. Mam tylko nadzieję że nie pozmieniają za dużo

27.12.2020 20:45
SpecShadow
😉
odpowiedz
1 odpowiedź
SpecShadow
89
Silence of the LAMs

Czytałem sporo dobrego na temat Niera, niestety nie dane mi było osobiście się o tym przekonać, może teraz będę miał okazję poznać grę którą ludzie nazywają „konsolowym Planescape Torment" (nie wiem skąd cytat, pewnie ze starego nieistniejącego forum czy komentarza).

28.12.2020 09:46
Wiedźmin
odpowiedz
3 odpowiedzi
Wiedźmin
4
Generał

SpecShadow
NieR nie ma nic wspólnego z Planescape Torment. Do PT można porównywać BG2, NN2 Maska zdrajcy, Tyranny czy obie części Pillarsów.

NieR ma zupełnie inny styl jRPG. Opiera się bardziej na grywalności i miodności walk, a nie jak PT fabule.
PT ma z 30 razy więcej dialogów od NieR, gdzie fabuła jest podawana oszczędnie :)

Jak zagrałbyś w NieR Automata to polecam dograć FAR, tekstury, HD, Reshade, spolszczenie od tłumaczy, bo nie ma oficjalnej lokalizacji. No i przede wszystkim wybierz dubbing japoński, a nie angielski.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2020-12-28 09:50:51
28.12.2020 13:36
SpecShadow
odpowiedz
SpecShadow
89
Silence of the LAMs

Za bardzo wzięliście to dosłownie, specjalnie dałem cudzysłów by do tego nie doszło ale widać że muszę doprecyzować... nie twierdzę że to 1:1 PT na konsole, chodzi mi o sam kunszt Niera na PS3, czegoś takiego

I w dobrych (nie clickbaitowych) zestawieniach TOP zawsze się pojawia, z dobrego powodu...

08.01.2021 01:40
enrique
1
odpowiedz
enrique
3
Pretorianin

Jedna z lepszych gier które wyjdą w tym roku.

12.02.2021 18:23
SpecShadow
😈
odpowiedz
SpecShadow
89
Silence of the LAMs
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=uB3B-pXihow

Trochę zabawne że jakaś gierka z Metascore 67/100 dostaje ładniejszego remastera niż wiele innych zremasterowanych hitów...

Nie podoba mi się na razie nowa ścieżka dźwiękowa, nie lubię jak ktoś przy niej grzebie.
Podobny motyw był w modzie Revision do Deus Ex, praca nie warta efektu.

post wyedytowany przez SpecShadow 2021-02-12 18:30:44
13.04.2021 22:58
👍
odpowiedz
tomzkat
75
Konsul
10

Fenomen Gothica powiadacie? Wowawiwa nie grałem!! To cieszy kupuje w ciemno! Nier Automata=syf

15.04.2021 17:17
1
odpowiedz
1 odpowiedź
arczik27
0
Legionista

Automata była świetna, mam nadzieję, że podtrzyma poziom.

16.04.2021 03:53
2
odpowiedz
Annoyer13
25
Legionista
9.5

Czekam!

22.04.2021 08:53
😁
odpowiedz
xBisHoPx
88
Praise the Sun!

Moja kopia już się pobrała. Wracam z pracy i gram. Na PS5 pokazuje że blokada zostanie zdjęta już o 14:00 naszego czasu. Odliczam xD.

22.04.2021 18:45
odpowiedz
2 odpowiedzi
mrsz
17
Legionista

Widziałem że recenzenci bardzo chwalą tą produkcję, a tutaj ocena przewidywana 5.5. Z czego to wynika?

23.04.2021 17:37
odpowiedz
1 odpowiedź
Vieri1989
9
Legionista

Nie sądziłem, że coś w ogóle dorówna muzyce z automaty ale już po wyjściu na northern plains na początku gry mam ciary na plecach za każdym razem gdy tam wchodzę... Coś niesamowitego

23.04.2021 20:48
😐
odpowiedz
Shasiu
22
Generał

Szczerze ten baby face dzieciak psuje mi doznania płynące z gry, nie wiem czy to wina tłumaczenia, ale w Gestalcie papa Nier i jego relacja z Joną wypadała z tego co pamiiętam znacznie, znacznie lepiej, to samo z Waissem, a tutaj to jest tragedia. Z resztą nawet Lunar Tearsy nie spełniają już życzeń, tylko czynią bogatym serio? Jak na razie jestem rozdarty, bo o ile gameplayowo jest dużo lepiej, tak ten dzieciak... uhhh...

23.04.2021 23:18
xandon
👍
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
xandon
6
Pretorianin

Jest grane :-) Nie wytrzymałem i załadowałem już dzisiaj premierowo. Dopiero 2 godziny za mną, ale jest bardzo dobrze, jestem w domu. Jest klimat, mój styl, jest muzyka przez duże M, fajna walka, niespodziewany humor (książka), pierwsze pytania w głowie o nawiązania (Popola), ogólnie jestem "zahaczony" grą i opowieścią, i daję się ponieść. Naturalnie patrzę trochę przez pryzmat Automaty, którą uwielbiam, a Replicanta gram pierwszy raz. Staram się za dużo nie porównywać, ale miło widzieć znajome patenty. Najważniejsza obserwacja, to że gra pomimo wiszącej w powietrzu grozy i powagi ma jakąś taką gameplay'ową lekkość i spokój. Fajne uczucie. Bardzo mi się to podoba, uff, jaka odskocznia od kilku ciężkich swoją realistycznością tytułów, do których ostatnio podchodziłem. A muzyka, jak wszyscy podkreślają, chwyta człowieka od początku. Mam soundtracki Automaty w wersji oryginalnej i specjalnych aranżacjach, które mi towarzyszą regularnie od 2 lat i widzę, że tu będzie to samo.

post wyedytowany przez xandon 2021-04-23 23:20:24
29.04.2021 22:57
Whisper_of_Ice
odpowiedz
11 odpowiedzi
Whisper_of_Ice
60
Sic Parvis Magna

Czemu ta gra na tym portalu ma tak niskie oceny od graczy? Nier Automata mi się podobał bardzo, pierwowzór z PS3 również.

30.04.2021 13:10
enrique
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
enrique
3
Pretorianin

Ścieżka A i B zrobione, jestem właśnie przed finałem ścieżki C, 52h na koncie, 100% questów zrobionych i 100% broni zdobytych, 55% trofeów na koncie a przede mną zostały same wielkie finały: C, D i E.

O recenzję pokuszę się jak już to wszystko skończę (i ogarnę)...

01.05.2021 11:43
enrique
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
enrique
3
Pretorianin
7.0

Gdybym miał podsumować NieR Replicanta - bardzo dobra, ale smutna historia z bardzo smutnym zakończeniem. Niestety nie do końca wywołała u mnie efekt emocjonalny taki jaki powinna, bo świetna historia w tej grze momentami ginie pod ciężarem bezsensownych rozwiązań gameplayowych. Muzyka cudo 10/10, świetny dubbing i postacie do których naprawdę można się przywiązać. Niestety nie wykorzystano szansy by poprawić to i owo by bardziej pomóc graczowi w zrozumieniu originu całej tej historii, która dla kogoś kto nie grał wcześniej w NieR'y czy Drakengardy może być zwyczajnie niezrozumiała. Nie wiem, może zakładano że w tą grę będą grali tylko zagorzali fani Yoko Taro ?

No ale wróćmy do tego co nie zagrało w tej grze - czyli backtrackingu. Jest to pierwsza gra Taro w której idiotyczny backtracking w którymś momencie zaczął we mnie zabijać radość z grania. Ludzie którzy mieli problem z Automatą nie powinni w ogóle tykać Replicanta. Tam narzekano że dwa razy gramy to samo co oczywiście nie było prawdą, bo była inna postać, inne motywy, inne questy i nawet sposób rozgrywki. Tutaj zaś mamy 3 (lub nawet 4) razy to samo. Dokładnie to samo. Ścieżka A dorosły NieR, ścieżka B, ścieżka C i dla pechowców którzy nie zrobili save'a w odpowiednim czasie ścieżka D.

Ścieżka B była już momentami uciążliwa, ale przynajmniej świetnie rozwinęła postacie Kaine i Emila, a także wiele motywów ze ścieżki A których nie rozumieliśmy. Ścieżka C to był jednak zwyczajny absurd. 6 godzin robienia znowu tego samego by dostać extra 6-7 40 sekundowych cutscenek. Serio robiłem tą ścieżkę na totalnym wkurwie, te kilka scenek powinny być wrzuconych do ścieżki B zaś C w ogóle nie powinna istnieć. Może to rozwiązanie sprawdzało się w 2010r. ale nie w 2021. I nie ukrywam że oglądanie finału po raz 3-ci czy 4-ty nie wywołało u mnie osobiście żadnych emocji. To już było zwykłe zmęczenie materiału, ile razy mogę robić i oglądać to samo... Nie miałem tego ani w Drakengard 3 ani w Automacie.

Ze ścieżką E znowu Taro popłynął. Kolejne 2 godziny musiałem znowu grać to samo co wcześniej żeby dostać w końcu ostateczne zakończenie. O ile sam motyw końcowy mi się podobał, o tyle realizacja była taka sobie, widać że na siłę wrzucono tu

spoiler start

totalny fan-service w postaci przypominających wizualnie małe 2B i 9S które były dubbingowane przez tychże aktorów z Automaty.

spoiler stop

Moim zdaniem niewykorzystany potencjał. Fabularnie można tu było zaoferować o wiele więcej - przecież cała historia związana z WCS, Projektem Gestalt, Replikantami, Legionem i Maso jest fascynująca i aż prosiło się by dać tego więcej, by to rozbudować... eh szkoda. Tutaj jednak przydałby się czystokrwisty remake.

Ostatecznie należy pamiętać że to jedynie remaster jednej z pierwszych gier Taro (2010). Rozbudowany, ulepszony, ale nadal remaster. Widać że Taro wyciąga właściwe wnioski co pokazuje progres w budowaniu historii już w Drakengard 3 (2013) i szczególnie w Automacie (2017). Liczę na to że tendencja zostanie utrzymana.

Do Replicanta już raczej nigdy nie wrócę, ale ten fantastyczny soundtrack zostanie ze mną na długo. I będę pamiętał na tyle ile się da świetne postacie Kaine, Emila i Grimoire Weissa.

05.05.2021 18:11
xandon
odpowiedz
5 odpowiedzi
xandon
6
Pretorianin

Zbliżam się do końca ścieżki C, ale trochę tu jeszcze z przyjemnością pobędę, nie spieszy mi się :-) Jak mi gra nie wywinie całkowicie mózgu na druga stronę, to sobie ocenię i podsumuję po wszystkich zakończeniach :-)

enrique

Ta konstrukcja ścieżek w moim przypadku okazała się super sprawą, a ścieżki B i C bardzo mi pomagają w doświadczeniu gry. Może dlatego, że przygotowywałem się na męczącą powtarzalność dzięki Twoim uwagom, to żadne zmęczenie materiału nie ma miejsca. Pewnie gdybym grał w grę drugi raz lub grał wcześniej w oryginał, a teraz remastera, to bym patrzył inaczej, nie wiem. U mnie to przechodzenie wygląda tak:

Ścieżka A - cały fokus na historii i postaciach, tyle i w sposób w jaki gra sama prowadzi głównym wątkiem, trochę zaglądania w kąty świata po drodze, bez questów (oprócz 3-4 przydatnych), bez farmienia, 1-3 Fisherman's Gambit, ~1/3 kolekcji broni (konieczne to zakończenia C) - te zebrane po drodze, walka tylko 2 broniami i 2 umiejętnościami magicznymi - te ulubione załatwiają sprawę, bez ulepszeń broni, eksperymentowanie odłożone na później. Podsumowałbym to tak: ogólne poznanie gry i koncentracja na tym, co najważniejsze, czyli fabule ze spokojem, że nie muszę wszystkiego robić teraz, bo będę miał dodatkowe przebiegi.

Ścieżka B - pierwsze zaskoczenie, że to w sumie tylko Akt 2 ze ścieżki A, czytanki ustawiają charakter tej ścieżki, historie postaci, nowe spojrzenie na poszczególne wydarzenia dzięki dodatkom, przyjemny speedrun na powtórkach - już wiem co gdzie i jak i cieszę się samą sprawną rozgrywką, 4-6 Fisherman's Gambit, ~2/3 kolekcji broni po drodze.

Ścieżka C - "przeżyj to jeszcze raz, ostatni raz" z małą nową perspektywą, przyjemny slowrun tym razem sobie zaplanowałem, spokojnie przeglądam i kompletuję różne rzeczy, 7-9 Fisherman's Gambit, ~3/3 kolekcji broni ze sklepów, w walce teraz mam chwilę z ciekawości poeksperymentować z magią, dopiero teraz mam czas na Mom's Diary, przede wszystkim wychwytuję różne drobiazgi i słowa w historii, postaciach, miejscach, które mi umknęły wcześniej w ferworze walki lub zapomniałem, lub nie umiałem dopasować. Teraz nie muszę się nigdzie spieszyć, mam więcej czasu na myślenie o historii. Z tych nowo dostrzeżonych drobiazgów układam sobie różne domysły w głowie.

Zakończenia C, D, E - miło wiedzieć, że to przed mną i strasznie jestem ciekaw na ile moje domysły się sprawdzą, wiem, że wiele nie wiem, ale nie mam poczucia totalnego zagubienia

W ogóle nie porównuję tego do Automaty, bo Replicant to dla mnie gra na swoich prawach. Nie wiem jaki był zamysł twórców z tą konstrukcją, ale u mnie działa. Czy to jako pogłębienie i utrwalenie historii, czy jako fabuła z dodatkowymi perspektywami, czy jako powtórka z przyjemności na zasadzie mini NG+, czy jako ulubiony film, który z przyjemnością ogląda się wiele razy dostrzegając w nim nowe szczegóły, czy jako sposób na to, aby nic nam nie umknęło, bo tu czasami małe wypowiedzi i pojedyncze słowa mają znaczenie, czy jako możliwość rozłożenia sobie różnych akcentów gamingowych w różnych przebiegach, czy po prostu jako usprawiedliwienie do pobycia trochę dłużej w tym świecie i z tymi postaciami. Krótko mówiąc, mi ta konstrukcja bardzo leży i nic bym nie zmienił. Gdyby był dużo większy, otwarty i bardziej zawalony gratami (pierdołami) świat, dłuższa fabuła, tylko 1-2 przebiegi, w którym bym musiałbym się koncentrować na wszystkim naraz, to moje doświadczenie tej historii nie byłoby chyba lepsze, a na pewno sporo by mi umknęło. Dla mnie trochę jakby autor gry mówił nam: skonstruowałem tu bardzo misterną historię, uważaj abyś nie przeleciał po niej po łebkach, zwolnij, pomyśl, zachwyć się tym, co stworzyłem. Albo jako szkolna metoda, kiedy mistrz każe uczniom przepisać kilka razy coś w zeszycie, aby im się utrwaliło, a oni psioczą, a potem są wdzięczni ;-) Ale to oczywiście zadziała inaczej na każdego. Wiadomo też, że po latach można zawsze coś zrobić lepiej, twórca się rozwija, nabiera nowych doświadczeń i budżetów. Dla mnie bomba tak jak jest teraz :-)

post wyedytowany przez xandon 2021-05-05 18:19:28
06.05.2021 15:27
👍
1
odpowiedz
xBisHoPx
88
Praise the Sun!

xandon--->nic się nie martw. Przebiegniesz się jeszcze raz i sobie kupisz. Ja jestem po 64h gry. 100% quest'ów zrobione, brakuje mi 2 trofek do platyny za speedrun i za kwiatek.

06.05.2021 22:19
xandon
odpowiedz
3 odpowiedzi
xandon
6
Pretorianin

enrique, choć po mojej wpadce z Faith mógłbyś powiedzieć "a nie mówilem" :-), to powiem, że w zakończeniu ścieżki C, w nowej rozmowie Devola/Popola, przed wyruszeniem do zakończenia w The Lost Shrine, usłyszałem jedno zdanie (słowo), na które czekałem od zakończenia A/B, dla potwierdzenia swojego zrozumienia historii. Yoko Taro jest geniuszem :-)

xBisHoPx, super dzięki :-)

07.05.2021 00:52
odpowiedz
8 odpowiedzi
Vieri1989
9
Legionista

Jestem na początku route C, naprawdę trzeba zdobyć 100 procent broni żeby zobaczyć zakończenie C a następnie D i E ? Jakieś zalecenia gdzie tego szukać, czy na tym etapie wystarczy po prostu wykupić wszystkie dostępne bronie u wszystkich handlarzy ? Powiem szczerze, że ten motyw z zebraniem 100 procent broni mnie trochę wkurzył...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze