V Sync i FPS poniżej częstotliwości odświeżania monitora

Forum Komputery
Odpowiedz
25.12.2015 02:31
1
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin

V Sync i FPS poniżej częstotliwości odświeżania monitora

Naczytałem się ostatnio sporo o tej opcji i jedną z rzeczy często podkreślanych w tychże materiałach jest to, że gdy FPS spada poniżej prędkości odświeżania monitora to V Sync obniża FPS do połowy (np. z 60 na 30). Chciałem sprawdzić jak to wygląda i odpaliłem sobie kilka gier z włączonym V Synciem i podwójnym buforem. Okazało się, że gdy klatki spadały poniżej 60 FPS to wcale nie były one zaniżane do 30 FPS... Nie wiem czy źle zrozumiałem przekaz, czy to może gry wynalazły swój własny, magiczny patent na ten problem...

25.12.2015 02:33
wysiak
2
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka
25.12.2015 11:21
IGG
3
odpowiedz
IGG
60
Hohner

jedną z rzeczy często podkreślanych w tychże materiałach jest to, że gdy FPS spada poniżej prędkości odświeżania monitora to V Sync obniża FPS do połowy (np. z 60 na 30)

ogólny bullshit :)

25.12.2015 12:16
4
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin

Przetestowałem jeszcze Far Cry 3. Tam wyłączając V Sync mamy oczywiście nieograniczoną ilość klatek, włączając V Sync z buforem 1 klatki maksymalnie 60FPS, a włączając V Sync z buforem 2 klatek maksymalnie 30FPS...

26.12.2015 13:44
5
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin

W Tomb Raider 2013 włączając V Sync z podwójnym buforem gdy klatki schodzą poniżej 60FPS to NIGDY nie są zaniżane do stałych 30FPS... W panelu sterowania nVidia V-sync mam ustawiony na "zależny od aplikacji", a potrójny bufor "wyłączony". Wychodzi więc na to, że to co powiedział m. in. Kacper w swoim materiale to bujda na resorach. Chyba, że ktoś rzeczywiście czegoś takiego doświadczył? Jeśli tak, to w jakiej grze? Bo póki co wychodzi na to, że wcale nie potrzebujemy ani Adaptive V-Synca ani G-Synca...

26.12.2015 15:29
6
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=dOrYi0u2YnA

I tyle w tym temacie.

Bo póki co wychodzi na to, że wcale nie potrzebujemy ani Adaptive V-Synca ani G-Synca...
I wszystko instalujesz na pulpicie żeby zaoszczędzić miejsce na dysku? Oo

26.12.2015 16:12
7
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin

Nie mógłbyś najzwyczajniej w świecie wyjaśnić mi czemu w żadnej grze z włączonym V Synciem i podwójnym buforowaniem nie widzę żadnych skoków z 60FPS na 30FPS, mimo tego, że klatki spadają poniżej prędkości odświeżania monitora 60Hz? Nie wiem co wstawienie tego filmiku miało na celu, bo nic on nie wyjaśnia...

26.12.2015 16:17
8
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

A czytałeś adnotacje w tym filmiku?

26.12.2015 16:34
A.l.e.X
9
odpowiedz
A.l.e.X
152
Alekde

VS jak sama nazwa wskazuje odpowiada za synchronizację, co przekłada się na pozbawienie obraz dwóch błędów: przede wszystkim screen tearing
http://www.vichaunter.org/informatica/que-es-screen-tearing

VS działa zawsze na poziomie możliwości synchronizacji monitora, lub ustawionej opcji synchronizacji z gry o ile gra ma taką możliwość.

26.12.2015 16:42
10
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin

Wybacz, ale nie mam adnotacji w mobilnej aplikacji YouTube

26.12.2015 16:45
11
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

A.l.e.X -> Warto też wspomnieć o efektach ubocznych V-sync, których g-sync jest pozbawiony.
http://www.eurogamer.pl/articles/2014-10-23-slownik-pojec-graficznych?page=6

26.12.2015 16:52
12
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin

Owszem teraz widzę na przykładzie tego filmu, że takie coś rzeczywiście istnieje. Ale czemu w żadnej grze na moim komputerze nie występuje blokada 30FPS pomimo włączonej V Sync z podwójnym buforem a FPS utrzymują się np. na poziomie około 45 klatek?

26.12.2015 16:56
13
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Owszem teraz widzę na przykładzie tego filmu, że takie coś rzeczywiście istnieje. Ale czemu w żadnej grze na moim komputerze nie występują przeskoki z 30FPS na 60FPS pomimo włączonej V Sync z podwójnym buforem tylko utrzymuje się np. około 45 klatek?
Pewnie zauważyłeś w tych grach chwilowe zacięcie się obrazu lub miejscowe gwałtowne spowolnienie animacji. Wszystko też zależy od bezpośredniej optymalizacji silnika gry. Tak samo nie zawsze v-sync likwiduje tearing, co bardziej go minimalizuje.

Dla ciekawości dodam, że monitory z modułem g-sync wymagają podłączenia do komputera 2 wtyczek - kabel displayport do karty graficznej oraz wtyczkę USB 3.0 i to nie bez powodu. :)

26.12.2015 17:11
14
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin

Owszem, stuttering jest widoczny ;) Ale to nie zmienia faktu, że FRAPS nigdy nie pokazuje mi tej stałej blokady 30 klatek, gdy FPS spada poniżej 60...

26.12.2015 17:20
15
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Owszem, stuttering jest widoczny ;) Ale to nie zmienia faktu, że FRAPS nigdy nie pokazuje mi tej stałej blokady 30 klatek, gdy FPS spada poniżej 60...
No, chyba że sobie zainstalujesz frapsa w monitorze...

Różnica jest dokładnie taka jak między printscreenem, a zdjęciem zrobionym aparatem. Karta graficzna jest urządzeniem wejścia i to on wysyła dane do urządzenia wyjścia (monitor). Niedoskonałości związaniem z tym procesem będą widoczne tylko na urządzeniu wyjścia. Fraps rejestruje pracę tylko urządzenia wejścia. Jaśniej już się nie da. :)

26.12.2015 19:31
16
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin
Wideo

No, chyba że sobie zainstalujesz frapsa w monitorze...

https://www.youtube.com/watch?v=hb8bppsG5Jo

Czyżby nVidii się udało? Na tym filmie wszystko widać jak na dłoni i to przy użyciu FRAPS'a - widać blokady 30 i 60 klatek przy standardowym V Sync... Pytanie tylko czemu na moim komputerze nie ma blokady 30FPS, gdy spadają one poniżej 60FPS? Cały czas podkreślam, że przeprowadzam te testy z włączonym V-Synciem i podwójnym buforowaniem.

26.12.2015 21:05
17
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend
Image

Czyżby nVidii się udało? Na tym filmie wszystko widać jak na dłoni i to przy użyciu FRAPS'a - widać blokady 30 i 60 klatek przy standardowym V Sync...
Poddaję się.

I żeby nie było, że próbuję ci ubliżyć, ale nawet nie wiesz co to jest Benchmark.

PS: W ogóle to wiesz jak działa podwójne buforowanie?

26.12.2015 21:41
18
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin

Dwa bufory: front i back. Zamieniają się one miejscami raz jeden dostarcza
informacje do monitora a raz jest on swego rodzaju "poczekalnią".

Powiedz mi tylko czemu FPS na filmiku gwałtownie skakały od 30 do 60 klatek i czemu na moim kompie takie coś nigdy nie miało miejsca. Wtedy oboje będziemy zadowoleni :)

26.12.2015 22:24
19
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Dwa bufory: front i back. Zamieniają się one miejscami raz jeden dostarcza
informacje do monitora a raz jest on swego rodzaju "poczekalnią".

Bzdura.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Podw%C3%B3jne_buforowanie

Powiedz mi tylko czemu FPS na filmiku gwałtownie skakały od 30 do 60 klatek i czemu na moim kompie takie coś nigdy nie miało miejsca. Wtedy oboje będziemy zadowoleni :)
A jaki tryb synchronizacji pionowej używasz - standardowy czy adaptacyjny. I czy patrzysz na animację czy na licznik frapsa?

A tak z ciekawości - jaką masz kartę, na jakich grach testowałeś i jaką masz częstotliwość odświeżania monitora (Hz)?

26.12.2015 22:38
20
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin

1. Standardowy V Sync z podwójnym buforem
2. Licznik Frapsa
3. GTX 550Ti; Far Cry 3, Tomb Raider, Hitman Absolution, CS:GO, Metro 2033, Mount & Blade Warband, Bioshock Infinite i benchmark (z tego filmiku od nVidii) Heaven Benchmark 4.0; 60Hz

27.12.2015 19:45
21
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin

Halo

28.12.2015 00:21
22
odpowiedz
wiko123
88
Pretorianin

Już nieważne, zaobserwowałem to.

Forum Forum Komputery
Odpowiedz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl