Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Szukam kontaktu z osobami programującymi gry

21.06.2025 00:53
1
user10924861050
1
Legionista

Szukam kontaktu z osobami programującymi gry

Celem zadania kilku niewinnych pytań związanych z tą profesją ;)

Jeśli ktoś wyżej wymieniony ma chęć i przede wszystkim cierpliwość do podzielenia się częścią swoich doświadczeń, zapraszam. Będę monitował ten wątek, dopóki moderatorzy go nie usuną. No a jeśli ktoś chce umieścić tutaj złośliwe lub żartobliwe wpisy, to też zapraszam, niektóre są dobre.

21.06.2025 00:59
TerleckiFalcon
2
2
odpowiedz
TerleckiFalcon
21
Konsul

to zadawaj pytania a chętnie ci odpowiem

21.06.2025 01:16
claudespeed18
3
odpowiedz
1 odpowiedź
claudespeed18
217
Call me Snake

Dobra, dobra SKYNET, lepiej tu niczego nie monitoruj i daj spokojnie nolajfom sobie pogadać na ich ulubionym forum.

21.06.2025 01:19
hopkins
😊
3.1
hopkins
227
Zaczarowany

Będzie monitować, a nie monitorować.

22.06.2025 13:58
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
user10924861050
1
Legionista

Dzięki Falcon, tak naprawdę nurtuje mnie tylko kilka kwestii... Pierwsza co do języka w jakim działają studia, oraz oprogramowania jakiego używają. Rozumiem, że UE jest dzisiaj powszechnie używanym środowiskiem lub oprogramowaniem, czy tak? Czymś w rodzaju Worda/Acrobata wśród edytorów albo Photoshopa/Corela w grafice?

Ale czy w takim razie sama umiejętność pisania w C++ jest konieczna - czy może UE ma taki bardziej graficzny typ interfejsu, że wystarczy kliknąć i działa, i nie trzeba każdego polecenia drobiazgowo dopracowywać żeby pasował w kodzie, tak jak w klasycznym kompilatorze sprzed lat?

Dotychczas działałem w VisualExpress i stąd to pytanie - jak źle lub dobrze wygląda przesiadka z jednego do drugiego... Bo z doświadczenia wiem, że na przykład Corel i Photoshop to dwa mocno przeciwstawne programy, bazujące na odmiennym podejściu. I trzeba wszystko ogarniać od nowa, rozumiesz...

24.06.2025 20:59
TerleckiFalcon
4.1
TerleckiFalcon
21
Konsul
Image

Możesz pisać w C++ albo w BP gdzie masz takie takie jakby wizualne programowanie, trochę to wygląda jak schemat blokowy ale nie do końca

24.06.2025 22:16
elathir
4.2
elathir
112
Czymże jest nuda?

Pierwsza co do języka w jakim działają studia

Zależy od enginu. Unreal to C++, Unity C#, w wypadku gier mobilnym masz Jave, Objective C jak robisz natywnie, albo inne jak na jakimś enginie (unity jest dość popularne tutaj). No i wiele studiów ma swoje własne silniki. Najczęściej oparte o C++ lub C# ale znajdą się też takie oparte o inne języki.

Ale czy w takim razie sama umiejętność pisania w C++ jest konieczna

Zależy co robisz. Do wymodelowania mapy nie, do stworzenia animacji, oświetlenia itd. też nie. Ale potrzebujesz tez logiki, skryptów, customowych efektów itd. Dzięki UE nie każdy w zespole musi być programistom, ale ci dalej mają swoje miejsce. Dużo też zależy od tego jaką grę robisz itd. Jak robisz prosty projekt z tutorialem to praktycznie wszystko zbudujesz z gotowych klocków, jak coś bardziej złożonego to już nie.

Dotychczas działałem w VisualExpress

Masz na myśli Visual Studio Express? Czy co? Bo na szybko znaleźć nie mogę nic takiego.

Ps. sam w game developingu nie siedzę, bo to syf o ile nie robisz w małych projekcie lub nie jesteś na górze drabinki w dużym, ale znam osoby, które w tym siedzą i coś nieco hobbistycznie kojarzę.

post wyedytowany przez elathir 2025-06-24 22:19:30
22.06.2025 22:12
5
2
odpowiedz
michal25811
10
Centurion

Jako programista od 2017 to dawno powinieneś wiedzieć o tym, że programista mający lata za sobą takie informacje to wyszuka w krótkim czasie w internecie. Bez urazy.

26.06.2025 00:54
6
odpowiedz
user10924861050
1
Legionista

#TerleckiFalcon

Zainstalowałem drania i będę próbował coś skleić ze swoich dotychczasowych projektów. Może coś się uda, zobaczymy - już widzę, że będę miał pierwszy mały kłopot z niektórymi bibliotekami, na przykład OpenGL na którym bazowałem... Tak czy siak dzięki za pomoc, dałeś mi nagłówek do zrobienia dalszego artykułu, że tak to ujmę - a to dużo. Co do tych tasków o których wspomniałeś możemy dalej rozmawiać , ale najpierw muszę ogarnąć i podrasować (jakoś) swoje projekty, żeby wczuć się w temat dzisiejszego devu do gier.

elathir

Dokładnie tak, poczciwe VS sprzed lat, w wersji Express... Widzę, że programowanie gier bazuje dziś na gotowych komponentach, w tym na dużych silnikach - trochę mi to nie leży, co do gier wolę bardziej indywidualne podejście, bardziej klasyczne, ale cóż - trzeba się dostosowywać...

michal25811

Tak, to prawda co napisałeś. Mogłem tak zrobić i oczywiście znalazłbym informację prędzej czy później, ale uznałem, że tym razem zapytam ot tak, na forum.

26.06.2025 09:47
Fett
7
odpowiedz
Fett
249
Avatar

Wejdź sobie na stronę skillshot.pl gdzie są oferty pracy w gamedevie i popatrz po prostu jakie są wymagania dla kandydatów na różnych stanowiskach. Będziesz mniej więcej wiedział czego się musisz uczyć a w czym podciągnąć. Ogólnie to jest brudna i niewdzięczna praca.

post wyedytowany przez Fett 2025-06-26 09:48:48
27.06.2025 14:53
8
odpowiedz
zanonimizowany1413282
1
Legionista

Gry tworzone na Unreal Engine 5 to już chyba mało co tam się programuje w C++. Tu już wszystko idzie wyklikać. Co innego jakbyś pisał silnik gier od podstaw.
Gry mobilne chyba już się nie pisze od lat w czystej Javie, ale w jakimś Unity czy innym mobilnym UE5.
I tak tam teraz wszystko jest tworzone w Kotlinie i natywnym Dart/Flutter.

post wyedytowany przez zanonimizowany1413282 2025-06-27 14:55:02
Forum: Szukam kontaktu z osobami programującymi gry