Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Różnica w cenie towaru na półce i przy kasie

01.05.2015 22:34
1
Splitfire
27
Pretorianin

Różnica w cenie towaru na półce i przy kasie

Witam serdecznie,

Załóżmy taką sytuację: dokonałem zakupu 4-paka piwka, cena podana na półce to 9 zł w promocji. Docieram do kasy, Pani kasuje ten produkt, pytam się czy te piwka rzeczywiście są po 9 zł (mam już niemiłe doświadczenia z magiczną zmianą ceny przy kasie), odpowiada niezbyt miło, że kosztują tyle, ile piszą i pokazuje 14 zł. Podchodzimy do półki, powiedziała, że to pomyłka, już tego nie ma.

I tutaj pytanie: czy sprzedawca nie ma obowiązku sprzedać towaru po takiej cenie jaka została podana? Czy zależy to wyłącznie od dobrej woli sprzedającego?

01.05.2015 22:37
2
odpowiedz
Wiarołomca
85
Senator

Maja obowiazek sprzedac za tyle za ile jest napisane.

01.05.2015 22:39
.:Jj:.
3
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Zgłoś babkę z Żabki do UOKiKu, bo nie chciała sprzedać tych sików za 9zł.

01.05.2015 22:57
Slasher11
4
odpowiedz
Slasher11
198
Legend

Powinien sprzedac za tyle za ile jest wystawione. Niestety Polska pod tym wzgledem to dokladne przeciwienstwo Niemiec. Tam byla taka sytuacja, ze cena na stacji paliw byla ustawiona na ponizej 1 EUR za litr i ludzie zaczeli sie zjezdzac. Wg prawa cene mozna zmienic tylko wtedy, kiedy nikogo nie ma na stacji, wiec troche stracili. Nie twierdze ze jest to idealne rozwiazanie, ale na pewno lepsze od polskiego, gdzie klient nie dojdzie swoich praw, a sprzedawcy nie maja przyzwoitosci.

01.05.2015 23:05
.:Jj:.
5
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Jeśli to była złośliwość ze strony obsługi sklepu- można to zgłosić do wyżej wymienionego urzędu.
Jeśli jednak koszt jednego biletu komunikacji jest większy niż różnica w cenie towaru- można się zastanawiać czy warto tracić czas.

To dość rzadkie przypadki, zwłaszcza w tego typu sieciówkach- prawie codziennie nowe promocje, jak dwie osoby obsługują cały sklep to metka może się zawieruszyć.

01.05.2015 23:14
👍
6
odpowiedz
Splitfire
27
Pretorianin

Nie, nie chcę i nie mam czasu robić nikomu nieprzyjemności, zwłaszcza, że przeprosiła za tą sytuację. Po prostu kiedyś o czymś takim czytałem i zastanawiałem się, czy to prawda.

Dzięki za odpowiedzi.

01.05.2015 23:30
7
odpowiedz
mich83
121
Generał

Moim zdaniem wyższa cena przy kasie niz była napisana na półce sklepowej niczym nie różni sie od kradzieży i to na dużą skalę. Kupując jeden produkt mozna sie zorientować jednak kto sprawdzi przy większej liczbie produktów czy cena zgadza sie z tymi na pułce ?

02.05.2015 00:48
NewGravedigger
8
odpowiedz
NewGravedigger
198
spokooj grabarza

To dość rzadkie przypadki

Kolega chyba w żabce zakupów nie robi :)

02.05.2015 08:39
twostupiddogs
9
odpowiedz
twostupiddogs
261
Legend

Moim zdaniem wyższa cena przy kasie niz była napisana na półce sklepowej niczym nie różni sie od kradzieży i to na dużą skalę. Kupując jeden produkt mozna sie zorientować jednak kto sprawdzi przy większej liczbie produktów czy cena zgadza sie z tymi na pułce

Kwalifikowałbym tą praktykę raczej jako oszustwo.

02.05.2015 08:56
10
odpowiedz
zanonimizowany1087970
2
Junior

W Kauflandzie to przypadek, rzekłbym, standardowy. Zawsze sprawdzam paragon na miejscu. Kiedyś za takie pomyłki dawali 5 zeta (plus zwrot różnicy, oczywiście), chyba ich to za dużo kosztowało bo zaczęli dawać po tabliczce czekolady. Teraz nawet słowa "przepraszam" nie usłyszysz. Jedyny plus, że oddają różnicę bez marudzenia.

02.05.2015 09:07
.:Jj:.
11
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Kolega chyba w żabce zakupów nie robi :)

Robię bardzo często. Ale ograniczają się one do Coca Coli ;)

Jeśli 4pak sików kosztował by 9zł do środy, a w czwartek przychodzę a nadal została na półce ta cena- osobiście bym się nie rzucał. Co innego jak ktoś z obsługi ręcznej oszukuje na wadze czy cenie.
Może mam więcej wyrozumiałości niż powinienem, ale tam co chwile się zmieniają ceny, a pracownicy kasują, wyładowują towar, sprzątają itd. wszystko na raz.

Pewnie jak się ostro natnę to zmienię zdanie. W przeszłości jak coś się takiego zdarzało, to kojarzę głównie np. promocje w sklepach elektroniką- ale wtedy kasjerka robiła szybki tel do działu i wyjaśniała.

02.05.2015 09:24
12
odpowiedz
Haszon
140
Senator

Różnica w cenie produktów to standard w każdym większym sklepie, więc trzeba za każdym razem sprawdzać rachunek. Podejrzewam, że to jakiś odgórny nakaz jest. W skali całego kraju, w danej sieci mogą to być naprawdę duże pieniądze.

02.05.2015 11:55
Scorpi_80
13
odpowiedz
Scorpi_80
90
Generał

W większych sklepach często się to zdarza, nigdy nie robili problemu jak reklamowałem wyższą cenę niż cena na półce.

Forum: Różnica w cenie towaru na półce i przy kasie