Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Problemy z UPC

14.01.2014 16:26
Elessar1984
1
Elessar1984
131
Lord

Problemy z UPC

Witam. Założyłem sobie nie dawno internetu z UPC 120mb/s, po wielomiesięcznej mordędze z poprzednim internetem z osiedlowej sieci. W dniu instalacji dostałem dopiero wymagania sprzętowe, a na rozpisce magiczne: karta sieciowa 1gb. Biorąc pod uwagę że do routera podłączam 2 komputery, był to nie mały wydatek na zakup kart z własnej kieszeni. Ale nie w tym rzecz. Okazało się bowiem, że po mimo 2 kart 1 gb/s jeden z komputerów osiąga tylko 100mb/s. Prawdopodobnie dzieje się tak, dlatego że technik nie chciał podłączyć drogą kablową tego 2 komputera a jak już go uprośiłem to podłączył jakimś "badziewnym" kablem, który nie obsługuje 1gb/s. I stąd pytanie (bo nie znam się na tym za dobrze): czy mogę mieć rację, że to o kabel chodzi ?

14.01.2014 16:34
siwy346
2
odpowiedz
siwy346
106
addicted to music

Nie wiem jaki musiałbyś mieć kabel, żeby nie poszło na nim 1gB.
Zwykła skrętka obsługuje takie prędkości.

Nie wiem skąd dokąd komputer osiąga tylko 100mB/s ale wina leży raczej po stronie routera-karty sieciowej.

14.01.2014 16:39
Elessar1984
3
odpowiedz
Elessar1984
131
Lord

Przekładałem karty i ten 1 komp bez problemu pokazuje za każdym razem 1gb/s (choć jest wyraźnie gorszy, ale jest bliżej routera i podłączony jakimś "misternym", zółtym kablem o nazwie 5g). Drugi komp (mój, podłączony "zwykłym" białym kablem) za żadne skarby świata nie chce pokazać prędkości 1gb/s. Sam się dziwię :)

14.01.2014 16:45
4
odpowiedz
V3n
37
Centurion

Pracuje w UPC na dziale sprzedaży. Dostajesz kabel do routera który dzieli sygnał i jeden kabel do komputera, to że technik podłączył drugi komputer kablem to jego dobra wola. Jak masz jakieś pytania to wal śmiało

14.01.2014 16:48
Elessar1984
😊
5
odpowiedz
Elessar1984
131
Lord