Optymalizacja portow gier
Jako, ze watek nie dotyczy zadnego konkretnego gatunku gier, wrzucam tu.
Nie zastanawia was, dlaczego optymalizacja portow niektorych/wszystkich gier konsolowych jest dosc przecietna? Najnowsza generacja konsol to maszyny dosc slabe - dlaczego wiec niektore gry przeportowane z konsol na PC sa tak wymagajace? Czemu producenci musza pracowac nad optymalizacja przy przenoszeni gier konsole->PC? Skoro konsole sa slabsze od juz nawet kilkuletnich PC, to i gry(teoretycznie) powinny wymagac od sprzetu mniej - co oznacza, ze tak naprawde powinny chodzic na komputerach z ostatnich kilku lat bez zadnych problemow, nawet jesli producent olal optymalizacje.
To nie tak jak myślisz. Silniki gier z konsol są dość mocno przebudowane, żeby właśnie mniej więcej gra wyglądała jak na PC w mniejszej rozdzielczości i przy słabszym sprzęcie. Niektóre portowane gry były robione po łebkach, bo autorzy odkryli, że gra się świetnie sprzedaje i postanowili przenieść to na PC, albo po prostu nie zdążyli i/lub nie mieli takich możliwości zdążyć na premierę.
Gry na X360/PS3/Wii maja inna architekture od tych na PC, po to, zeby lepiej wygladaly na konsolach niz gdyby architektura pozostala taka sama?
[ed.]
@down -> wlasnie na to wpadlem i zedytowalem przez to posta ;P
Wszystko jasne :)