Jestem ciekawy jakich programów do modelowania używają profesjonalni twórcy gier. Mają własne autorskie programy? , czy może używają programów których każdy zna. Szczególnie ci którzy tworzą modele samochodów.
Wywazanie otwartych drzwi zazwyczaj nie ma sensu. Owszem, studia maja ludzi ktorzy pisza im customowe narzedzia, ale te sa tworzone do jakiegos konkretnego zadania. Modelowanie jest wzglednie proste, wszelkie mozliwe narzedzia powszechnie dostepne i nie za bardzo jest tu miejsce na jakies wybitne innowacje.
Uzywaja 3: Maya, Zbrush i 3dSmax bo innych nie ma.
@UP
Jak to nie ma. A open sourcowy Blender?
@DanuelX
O tym samym pomyślałem :-)
@Miras15
Jeżeli chcesz się zacząć tym "bawić" to licz się z tym, że czeka cię mnóóóóstwo pracy, frustracji i zarwanych nocek, zwłaszcza jeżeli efekt ma nie przypominać - za przeproszeniem - gów... To bardzo skomplikowane programy, których manuale mają po setki, jeżeli nie tysiące stron. Techniczny angielski na poziomie przynajmniej średnio zaawansowanym też nie zaszkodzi.
@Cyniczny Rewolwerowiec
Przeważnie pisze się alogorytmy albo makra na narzędzi wymienionych powyżej. Wątpie, żeby ktokolwiek bawił się w pisanie "customowych" narzędzi.
Przeważnie pisze się alogorytmy albo makra na narzędzi wymienionych powyżej. Wątpie, żeby ktokolwiek bawił się w pisanie "customowych" narzędzi.
Mało wiesz.
To bardzo skomplikowane programy, których manuale mają po setki, jeżeli nie tysiące stron.
Milijony.
bycie chociazby na biezaco z 3d maxem uwazam za niemozliwe - przynajmniej kiedys jak sie tym bawilem a 3d max z wersji na wersje dostawal mase nowych opcji. Do tego dochodzily wyspecjalizowane add-ony. Masakra - generalnie uwazam ze calosciowe ogarniecie programu przez jedna tylko osobe moze byc bardzo trudno - raczej szedlbym w specjalizacje: modelling, animacja, materialy (aczkolwiek tu jest masa gotowych bibliotek), postprodukcja.